donderdag 22 september 2011

Basje op de PASSERDOOS***













Nee hoor ik ben niet kinds aan het worden maar ik heb gewoon wat met beertjes. Dit is BASJE een klein beertje van zo'n 12 cm. groot. Van de week was ik weer eens aan het rommelen in mijn kijkkast en daar zat Basje parmantig op een passerdoos. Hij keek me aan met een treurig gezichtje alsof hij wilde zeggen, besteed eens wat aandacht aan mij. Oké dacht ik, dan zal ik je eens aan anderen laten zien, een flauwekulletje natuurlijk. De passerdoos is een oudje, en heb er een aantal van. Maar Basje vindt dat ik er nu maar eentje mag laten zien want hij wil op de voorgrond, en verdorie hij heeft nog zijn zinnetje gekregen ook ***


20 opmerkingen:

  1. Ik lees je post en krijg direct het liedje in mijn gedachten van:
    Droomland, Droomland, oh ik verlang zo naar droomland.
    Daar is steeds vree,
    dus vaar met mij mee
    naar dat geweldige droomland.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hij heeft wel een beetje gelijk hoor,je moet hem niet verwaarlozen,we hebben allemaal een beetje aandacht nodig.leuke foto's trouwens en een mooie oude passerdoos,
    gezellige post hoor
    groetjes van greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief beertje lieve Josephine en wat is ie klein. Schattig.Zo'n mooie passerdoos ook. Leuke post en foto's.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke fotos en wel van een heeeel schattig beertje , leuk!

    Xx tessa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag lieverdje♥♥♥
    wat een schattig beertje die Bas als hij zo in de passerdoos ligt, dan kan je goed zien hoe klein hij is.
    Je heb er weer leuke foto's van gemaakt,veel
    liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Josephine, je hebt Basje is "groot uitgemeten" hoor?! Wat een schattig beertje..
    Wat een prachtige passerdoos, zo te zien een heel oudje. Ik wou zeggen "wees er zuinig op", maar dat hoef ik bij tegen jou natuurlijk helemaal niet te zeggen, dat komt wel goed.

    Ik wens je een heel fijn weekend.
    Geniet van het mooie weer!

    Liefs, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Basje je is ook mooi genoeg om even in the Spotlight te staan.
    Heb je die zelf gemaakt??
    Je hebt er in ieder geval prachtige foto's van gemaakt om hem in het zonnetje te zetten.

    fijne dag...liefs Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  8. HIhi nu ik dit lees moet ik gelijk aan mijn moeder denken! ja echt dat komt omdat mijn vader haar altijd Bassie noemt hihihi
    Deze Bassie is ook heerlijk aanwezig dat zal wel in de naam zitten.
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een lieverd is Basje!! en wat ziet je passerdoos er indrukwekkend uit.. ik had er vroeger maar eentje haha..
    toen ik net je foto's bekeek was ik ineens weer even terug in de tijd.. vroeger speelde ik heel graag met poppen (stiekem zou ik dat nog wel leuk vinden haha) die dan van alles beleefden.. net als jij had en heb ik ook een rijke fantasie.. veel dingen die ik moest verwerken beleefden mijn poppen ook.. maar ook mijn dromen liet ik mijn poppen beleven.. dankzij Basje kwam dit even terug in mijn herinnering, dankjewel lieve Josephine voor deze leuke post!
    en voor je weer lieve reactie bij mij, ik geniet er altijd weer van!

    ik wens je een heel mooi weekend,
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk, zo'n lief beertje dat goed op je spulletjes past. Basje mag vast de rest ook wel eens showen :-)
    Fijn weekend, lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat lieffffffffff Basje.....mooie foto's hoor!!....fijn weekend...van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hooooooooooo wat een scheetje die beer natuurlijk hahaah liefs rommy fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat en leuk beertje, en hij lijkt groter op de foto dan in werkelijkheid. Leuke oogjes. Jij bewaard ook leuke spulletjes!

    Fijn weekend en liefs

    Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kijk hem om het hoekje piepen op die laatste foto!
    Wat een schatje, dat Basje :)
    Hij heeft groot gelijk hoor dat hij even aan je mouw kwam trekken om aandacht, hij verdient het!
    Fijn weekend,liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke foto's!!

    Fijn weekend
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heey lieve Josepine,

    Ohhh...die Basje toch...heeft hij toch zijn zin gekregen hihhi.
    Het spelen met beerjes is toch fijn, gelukkig is het kind in jou niet verdwenen..en volgens mij nog rijkelijk aanwezig.
    Dat maakt het leven toch een stuk aangenamer lieve meis.

    En zeg nou eerlijk is deze Basje geen koddig knulletje zo met zijn snuitje omhoog gekruld.

    Je passerdoos is een noenie..dat betekent in het Surinaams..schattig!
    Zo mooi nostalgisch en het materiaal is zo degelijk buiten bruin leer en van binnen zwart fluweel.
    Vroeger werd alles zo solide gemaakt, je moest er tenslotte je hele leven meedoen, hoe anders is het in deze tijd.

    Maar goed...je post is weer prachtig zowel om te lezen als je kiekjes...kostelijk!

    Wens je een mooi week-end, het beloofd prachtig weer te worden...genieten!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. die Basje treft het maar dat tie op de foto mocht,heel leuk gedaan.

    en een heel zonnig weekend,genieten is dat nog he met zonnetje erbij.

    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een schitterende post josephine en wat leuk op die passerdoos.
    jij vind nog regelmatig van die mooie nostalgische dingetjes, heerlijk om te hebben en te zien.
    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is een lekker ding Josephine .
    Ik heb een zelfde liefde voor een klein beertje wat ik zo'n 17 jaar geleden gemaakt heb .
    Gaat ook alle reizen met Kip mee en thuis staat hij tegenover ons bed onder een stolp .
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥