maandag 19 september 2011

Ik ben GETIKT!!!



Ohhh nu ben ik ook getikt, en wel door  TJITSKE  [KLIK] Mensenlief, dat is nog niet zo eenvoudig iets over jezelf te vertellen en inmiddels weten jullie al het een en ander maar ga het toch proberen***

1* Vroeger ben ik een aantal jaren lampenkappen ontwerpster geweest, en niet alleen het ontwerpen ook het vervaardigen en verfraaien van de kappen, allemaal handwerk.

2* Ik ben nogal inpulsief en een druk persoontje van nature, en bij onrecht spat het vuur letterlijk van mijn lichaam af, het maakt me ook niet uit wie ik dan voor me heb staan. En het hoeft niet om mij persoonlijk te gaan, als ik onrechtvaardighedeh tegen anderen bespeur dan ga ik door het vuur voor die persoon.

3* Dat ik heel graag kinderen had willen hebben, ben drie maal zwanger geweest maar helaas steeds zo rond de 12 weken ging het mis. Het is ondanks het verdriet toch een mooie onvergetelijke ervaring geweest, het gevoel in die maanden had ik voor geen goud willen missen.

4* Het eerste wat ik doe 's morgens na wassen,  tandenpoetsen en aankleden is, koffiedrinken, krentenbol met kaas eten en ondertussen zit ik mijn make-up aan te brengen en de krant te lezen, dus ik doe vaak een aantal dingen tegelijk.

5* ik ben gek op allerlei notitieboekjes, heb er ook erg veel en gebruik ze voor mooie spreuken, ideetjes voor het Bloggen, of om tekeningetjes in te maken, vakantieverslagje in te schrijven, enz.

6* Ik heb een ongebreidelde fantasie, iets waar ik erg blij mee ben maar het kan me ook weleens een eenzaam gevoel geven. Eigenlijk komt het er op neer dat ik te veel en vooral te diep over de dingen nadenk en fantaseer zodat anderen je meestal niet meer kunnen volgen.

7* O ja, ik heb ook nog een aantal jaren op een pottenbakkerij gewerkt waar alles nog met de trapschijf gemaakt werd. Het decoreren bestond uit het met de hand beschilderen van de voorwerpen met glazuurverf, waarna alles in de ovens werd afgebakken.

8* Tja.....ik ben verslaafd aan Fotograferen , Bloggen [dat komt vast bekend voor] puzzelen, schilderen met vlagen, ben een zoetbekje en snoep dan ook regelmatig. Kleding ontwerpen, en niet te vergeten tuinieren, EEN FEEST! En foto's bewerken natuurlijk maar dat is jullie vast niet ontgaan.

9* Eet heel veel groenten [ook rauwTjits, hihi] en fruit, ben gek op allerlei stoofpotten, Italiaans eten, dat maak ik dan ook vaak. Koken doe ik gewoon HEEL graag en let  vooral goed op gezonde ingredienten.

10* En wisten jullie al dat ik roodharig ben en grijs/groene ogen heb. Erg hou van charmante vrouwelijke kleding, en dat mag beslist extravagant zijn.

Dit waren de10 weetjes die jullie misschien nog niet wisten.

De bedoeling is dat ik nu vijf mensen ga taggen, maar dat ga ik niet doen. Had wel al een aantal mensen in gedachten maar zag dat die inmiddels ook al aan de beurt zijn geweest, DUSSS ik nodig jullie uit [als iemand dat zou willen natuurlijk] om spontaan ook iets over zichzelf te vertellen ***

FIJNE WEEK ALLEMAAL***


20 opmerkingen:

  1. Leuk !! fijne week liefs van mij...truste....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent goedgekeurd hoor...nou ja, op één klein dingetje na dan.
    Maar tis je vergeven!
    Deze keer dan maar eens een Kus! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er wordt wat afgetag hier in blogland he.
    voel er niet voor om over mezelf wat te vertellen, ben niet zo'n schrijverd.
    fijn dat we bij jou een kijkje mogen nemen,fijne dag,
    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heey lieverke,

    Je mag tien verschillende dingen over jezelf vertellen, zodat we je beter leren kennen. Neem me niet kwalijk maar ik heb in een deuk gelegen om het krabbeltje van Walter hahahaha!!!

    Maar nu dan toch over het taggen,en je heerlijke openhartigheid.
    Vooral over je zwangerschappen, daar wordt ik dan stil van, had dit al wel eerder van je gehoord lieve meis, maar dat grijpt me aan.
    Dus je hebt de nodige tegenslagen in je leven gehad,wat ben je hierdoor een prachtig sterke vrouw geworden.

    En dat je roodharig bent dat wist ik niet...ik dacht donkerharig net zoals ik.
    Wel grappig is dat.

    Dan nog nummer twee, dat vindt ik zo geweldig...zoals je dat omschrijft vindt ik zo helemaal bij je passen.En deze kant heb ik ook van je mogen ervaren, en daar ben ik je zo dankbaar voor.

    Enne...dat je lanmpenkappen hebt ontworpen en gemaakt is supertof!
    Wat zal dat ook een enige ervaring in je leven zijn geweest...heb je nog een zelfontworpen lampenkap bewaard, dat lijkt me zo leuk.
    Ik heb mijn eerste geboetseerde popjes nog bewaard, ze hadden allemaal schele oogjes en een hazelipje hahah...ik heb ze diep weggestopt in mijn kast.

    Dag lief, mooi mens...ben blij je te kennen..
    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo lieve Josephine,
    een bijzonder mens, dat had ik al gauw in de gaten :-)
    Lampenkappen maken en pottenbakken, dat lijkt me super op je cv staan.
    Maar ook verdrietige dingen zoals ongewild kinderloos zijn. Moeilijk hoor, jij hebt zoveel liefde in je.
    Lieve groetjes jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je bent een bijzonder, lief, sterk en creatief mens lieve Josephine!! en ook jij hebt het nodige in je leven meegemaakt.. het verdriet van je 3 zwangerschappen.. en het gemis.. ik krijg er een brok van in mijn keel.. zo mooi ook dat je deze bijzondere ervaringen toch niet had willen missen.. koester dit gevoel!

    en roodharig net als ik!! oh wat ben ik daar vroeger mee gepest.. echt heel erg.. jij niet denk ik.. gezien punt 2 haha!

    lampenkappen maken.. wat leuk! mijn moeder werkte vroeger in een hoedenatelier en deed dat ook met de hand, heel veel later heeft ze ook lampenkappen bekleed..

    ik heb het gevoel je nu nog wat beter te kennen, heel erg leuk!! dank je wel lieve Josephine!!
    en je hebt er een hele mooie post van gemaakt, de foto's heb je ook weer zo mooi bewerkt, helemaal op jouw manier, ik geniet er weer van!

    ik wens je een mooie dag,
    liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Josephine

    leuk de weetjes van jou te lezen, ook de minder leuke, het spijt me dat je geen kinderen kon hebben en al het verdriet dat je doorgemaakt hebt...

    en trek het je niet aan van punt 6, dat ervaar ik ook...

    Fijne dag!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi leuk dat je wat dingen over je zelf had verteld veel dingen had ik ook bij je gezocht soms heb je dat het gevoel van dat je iemand kent zonder te kennen hahah bedankt voor je lieve woorden liefs rommy fijne week xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat leuk dat je deze dingen verteld en ook het droevige dat je geen kinderen kon krijgen.
    wat de lampenkappen aangaat , vind ik knap van je , want dat heb ik niet in mijn vingers.
    fijne dag verder meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haidiehai,

    leuk om meer te weten te komen van de personen achter de blogs. Lieve, schattige, leuke en nare ervaringen. Tja, daar ontkomen we niet aan.

    Bedankt dat je persoonlijke ervaringen met ons hebt gedeeld!

    Fijne dag, groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk is dat taggen toch, jij bent toch iemand met veel creatieve genen hoor!
    Je leest het bij elk punt dat het gebruiken van je fantasie zo belangrijk is in je leven, dat is een heerlijke eigenschap vind ik!
    En dat roodharig, haha, ik had het wel gedacht want je bent een flink karaktertje hoor,
    heel veel liefs van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk om de 10 weetjes van je te mogen lezen en leuk om te lezen dat je vroeger lampenkappenontwerpster ben geweest en pottenbakster,heel leuk,...xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind dit heel openhartig van je, Josephine, fijn dat je deze dingen met ons deelt !
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. lieve josephine,,het is gelukt,heb het zelf uitgevonden, ik druk op anoniem in plaats van google,,bij profiel selecteren,goed he,nou even over je getikt zijn,,moest wel lachen hoor,zoiets zeg je niet over jezelf dacht ik,maar toen ik verder ging lezen snapte ik het.ik moest wel even slikken,vanwege je miskramen,maar verder wel leuk over je prive leven,zo zie je een beetje een beeld van de persoon voor je.

    fijne week liefs van GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag lieve schat♥♥♥
    dat heb je mooi weer gegeven precies zo als het is, ben heel blij dat jij mijn dochter bent
    heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een (h)eerlijke weetjes over een bijzonder lief mens en wat leuk een beetje meer Josephine te leren kennen.
    Ik zag je altijd voor me als een donkerharige vrouw hihi, maar je bent bedeeld met prachtige rode haren. Mijn man is ook roodharig en hoopte altijd ook kinderen met zo'n prachtige bos te krijgen, maar ik heb weleens gelezen dat dit een generatie overslaat, dus misschien straks mijn kleinkinderen.
    Wat verdrietig dat je geen kinderen kon krijgen lieve meis, jij heb ook het nodige te verwerken gehad met 3 miskramen, hier word ik stil van.
    Wat mij zo ontroerd is de lieve reactie die je moeder geeft, ik denk moeder van Josephine dat zij zich ook geen betere moeder had kunnen wensen.
    Fijne week en liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Josephine,

    Wat mooi en openhartig. Extravagant, vrouwelijk, creatief en fantasierijk, zo had ik je ook voorgesteld. Een kunstenares met klasse!
    Wat moet het een moeilijke periode zijn geweest dat je kinderwens niet in vervulling is gegaan. Ik heb veel bewondering voor je dat daar toch met zoveel tederheid op terug kan kijken. Je bent een mooi mens!

    Ik ben blij dat ik je mooie kunstwerken zo af en toe mag bewonderen.

    Fijne avond,
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk om zo het één en ander van de blogsters te lezen. Nee wist niet dat je rood haar hebt,mooi toch! Ik heb jaren mijn haar rood geverfd met henna, haha maar meer kastanjerood. Dat je artistiek was, dat had ik al wel door, leuk!

    Fijne avond,

    Liefs Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Josephine,

    het lukt mij al dagen niet om bij jou in blogger een reactie achter te laten, telkens gaat alle tekst verloren,
    dus nou is het vannacht na verschillende pogingen weer niet gelukt en kies ik nu voor kopiëren en plakken....van mijn reactie die eigenlijk in blogland had moeten staan.

    .....het is niet dat ik je posten niet lees of niet bij jou wil reageren......maar loop met reacties plaatsen gigantisch achter na onze vakantie, en dan komt daar nog bij dat ik gisteren m'n vingers bijna blauw getikt heb en dan bij het verzenden is plotseling alles weg,en dat was met mijn reactie naar jou ook enkele keren het geval:-(

    Lieve Josephine als er iemand in blogland is waar ik graag lees en kijk zijn het jou altijd mooie en interessante berichten wel!!!

    Heb je door alle posten en emails natuurlijk op afstand een beetje leren kennen in de afgelopen twee jaar, en weet je... dat ik vaker bij mezelf de vraag stelden.....of jullie kinderen zouden hebben of niet.....ik las daar namelijk nooit iets over....maar nou heb ik antwoord op die vraag....wat zal het een zeer moeilijke periode in jullie leventje geweest zijn om tot drie keer toe het kindje zo vroegtijdig af te moeten staan.
    Het doet ook mij pijn in het hart dit te vernemen.....meisje toch....

    Ik lees in een van de reacties dat roodharige sterke mensen zijn...,
    klopt volgens mij helemaal en een mooi karakter hebben ze zeker weten ook!!!
    Manlief had tot voor enkele jaren terug een rode bos met krulhaar(nou is het inmiddels grijs;-)
    Dochterlief is middelblond maar heeft van papa wat meegekregen, een rode streep haar tussen haar eigen haardos lopen.
    En zoals je vast wel eens gezien hebt op foto's heeft kleindochter Britt ook een volle rode/kastanje kleurige bos met prachtig haar op het koppie.
    Als ik van alle mensen in het verleden een euro gekregen had die Britt op Annie uit de musical vonden lijken....was ik schatrijk geweest;-)ze had idd echt zo'n vast rood krullenkoppie.
    Het meest grappige vind ik nog altijd toen er eens een jonge vrouw in de Efteling naar mij toe kwam met de vraag....of ik het recept kon verklappen van dat mooie kindje.....
    ik hoefde niet lang na te denken en zei met een lach....zal d'r papa wel even langs sturen:-)

    Geloof dat het inmiddels bedtijd geworden is maar niet voordat ik een hernieuwde poging waag om te verzenden.

    Fijn en zonnig weekeind wens ik je lieve Josephine....dan ben jij vast in de tuin te vinden met een heerlijk Italiaans gerecht.

    Liefs en knuffel!!!
    Ger
    (wat een rommeltje is het geworden in mijn reacties, maar ik laat het staan dan kan je zien dat ik niet snel opgeef en het telkens weer opnieuw probeer te verzenden,de vorige reactie lukten ná dagen proberen wonderwel):-)

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥