vrijdag 16 september 2011

Herfstachtige cadeautjes***











Mijn hoofd staat eigenlijk nog steeds op ZOMERstand, vooral de laatste paar dagen nu je de warmte van de zonnestralen op je huid voelt spelen. De natuur gaat zijn gang en geeft al duidelijk aan dat de herfst niet lang meer op zich laat wachten. Prachtige verkleuringen zijn al weer zichtbaar aan het worden, maar de vlinders zijn ook nog volop actief, het geeft een beetje een dubbel gevoel. Gisteren heb ik weer de nodige emmers vol bladafval en  kastanjes opgeveegd. Wat een heerlijk kleurenspel als je dat zo bekijkt. Mooie vondsten om er herfstachtige foto's van te maken. Ook heb ik de gietijzeren tuinvaas een beetje in herfstsfeer gebracht door er een bolchrysant in te zetten, en van de besjes uit mijn tuin heb ik een krans gemaakt voor de poortdeur naar mijn hemelse paradijsje. Dit zijn toch heerlijke momenten om te koesteren, genieten jullie maar even mee ***

GENIET VAN EEN FIJN WEEKEND***


18 opmerkingen:

  1. Oh wow lieve JOsephine, deze foto;s zijn wel zo prachtig ,daar kan je schilderijen van maken. De kleuren, het muziekblad het herfstfruit, het is helemaal af.
    Lieve groeten van Riet

    PS. Ja we hebben het fijn. Beetje wandelen. beetje lezen, beetje foto's kijken en bloggen. Heerlijk rustig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook zo dol op de gulle giften van moeder aarde. Hier heeft Roos al aardig wat verzameld. Ik vind dat je er weer hele mooie foto's van gemaakt hebt. Fijn weekend, lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geniet hier van de heerlijke herfstsfeer, Josephine !
    Eigenlijk heb ik ook nog heimwee naar de zomer, gisteren scheen de zon en op de sedum waren er zoveel insecten en vlinders, mooi om te zien.
    Prachtige foto's heb je gemaakt, toch mooi het kleurenpalet van de herfst ...
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ohhh zo mooi die kleuren Josephine!! ik hou van de herfst.. van de geur.. van de kleuren.. van de warmte en de geborgenheid in je huis.. eigenlijk hou ik van alle seizoenen, juist die wisseling vind ik erg mooi en boeiend.
    zo mooi hoe jij de cadeautjes van de herfst in beeld gebracht hebt, ik zit weer te genieten:)

    dank je voor mijn nieuwe header compliment:) ja dit wilde ik eigenlijk al meteen maar kreeg het niet voor elkaar! heb hier heb ik echt mee zitten stoeien hoor haha!

    ik wens je een heel fijn weekend met hopelijk nog wat zonnestralen:)
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hè dat ziet er mooi uit! Ruikt het ook naar herfst bij jullie? Dat vond ik altijd zo lekker.

    Geniet van je mooie herfsttuin,

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Josephine,
    Wat een prachtige foto's. Wat zijn ze mooi hé kastanjes. Heerlijk decoreren en met de bladmuziek vormen ze een prachtige combinatie.
    Heerlijk herfst ik geniet ervan met volle teugen!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kom maar op met de herfst.
    Weet ook niet of ik een hete zomer leuk had gevonden, want zit in een vestje aan en uit periode. Je herkent het vast wel haha.....
    Maar goed, buiten dat om vind ik de herfst gewoon prachtig van kleur, sfeer en alles....

    fijn weekend,
    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze foto's zijn zoooo mooi!
    Ook al voel ik ook zoveel spijt dat de zomer echt ten einde loopt, toch komt ook alweer de verbazing naar boven over die mooie herfst.
    Dit is toch het meest gulle seizoen, je komt gewoon met je handen vol terug van elke wandeling die je maakt!
    Wat zal het mooi zijn in je paradijsje met al die kleuren, lekker genieten :)
    Fijn weekend verder van Sonja (die je welkom-krans van besjes super vind:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, Josephine heel mooie foto's!

    Fijn weekend
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik geniet !!..mooi HE?? de herfst!!...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gisteren op mijn fiets rook ik de herst al, heerlijk en als ik door het park fiets stop ik altijd even om mijn fietsmand te vullen met al het pracht wat op de gron ligt.
    De Lariks boom begint ook al uit te vallen, prachtige takjes met roosjes.

    Je hebt er weer schitterende foto's van gemaakt.

    Zo te merken, kan ik weer een berichtje achterlaten. Geke schreef dat als ik het vinkje van aangemeld blijven, weg klikte het waarschijnlijk weer goed zou komen.

    Heel fijn weekend!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goedeavond lief tuinvrouwtje,

    Ja de natuur bereidt zich voor op de herfst.
    En dit geeft me altijd een beetje weemoedig gevoel, heb jij dit ook Josphine?
    Wil eigenlijk nog geen afscheid nemen van de zomer..maar ik weet alles gaat door en de natuur is daar zo'n passend voorbeeld van.

    Je foto's zijn een compositie van verfijnde materialen die de natuur ons op dit moment bied.
    En ohhhh...wat laat je ons daar weer geweldig van meegnieten.
    Dit zijn met recht genietmomentjes..heerlijk als mensen hier oog voor hebben, en zo fijn dat je dit met ons wil delen..

    En langzaam nemen we allemaal afscheid van de zomer..maar een nieuw begin is de herfst, en ook dat is weer mooi.

    Wens je alle liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ben gisteren ook het bos in geweest,heerlijk die zon erbij, en we hebben gelijk van alles wat mee genomen in een plastic tas, heb al een mooie beuken nootjes krans gemaakt.

    fijn wekend
    liefs stina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. pssst Josephine.. ik heb je getagd.. hoop dat je het leuk vindt.. kijk maar even op mijn blog:)

    slaap lekker!
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  15. kastanjes en vioolpartituren, heerlijke vleugjes melancholie:)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De krans geeft een warm welkom wanneer we jouw 'paradijs' betreden lieve Josephine en ook al valt het afscheid van de Zomer je nog wat zwaar de Hersft zal je straks ook omarmen met haar prachtige kleuren en heerlijke geuren.
    Je prachtig bewerkte foto's geven die sfeer al zo mooi weer.
    Prachtig de Bolchrysant in de Franse vaas, de Kastanjes en mooi bemoste takken.
    Een heerlijke sfeer, laat de Herfst maar komen.
    Fijne zondag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nouh ik ga er even voor zitten Josephine :-)
    Ik kom hier via de blog van Marijke.
    Jeetje meis wát een creativiteit hierzo !!!!
    En je werkelijk prachtige foto's
    HERFST is het ineens overal om ons heen.
    Zo móói met die kastanje en lichtinval ...
    Moeder natuur heeft zoveel om van te GENIETEN
    Zie hier veel voor mijn bekende blogsters
    weet zeker dat ik me hier wel thuis zal voelen ;-)
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥