dinsdag 6 september 2011

*** Fashion Designer ***





Dit zijn ontwerpen van "Madeleine Vionnet" 1876-1975 geboren in Frankrijk, ze was Fashion Designer. Geboren uit een arme familie begon zij  als 11 jarige een opleiding tot naaister. In 1912 richtte ze haar eigen modehuis "Vionnet". Madeleine gebruikte een bepaalde techniek door stoffen diagonaal te snijden waardoor het mooi aangesloten op het lichaam viel terwijl er toch veel beweging in de stoffen aanwezig was. Madeleine Vionnet geloofde dat wanneer een vrouw glimlacht dan zou haar jurk ook moeten lachen. Zij vermeed dan ook,  korsetten, padding, verstijving en alles wat de natuurlijke vormen van de vrouw vervormd. Ze gebruikte vaak stoffen zoals, Chiffon, Zijde, Crepe de Chine en allerlei Satijnsoorten. Op Kleine houten miniatuurpoppen van zo'n 60 cm. hoog drapeerde zij eerst alle ontwerpen.
Eigenlijk best heel jammer dat dit soort fraaie ontwerpen vandaag de dag niet meer gedragen worden ***


17 opmerkingen:

  1. Oh heerlijk Josephine, ik ben zo gek op mode en zeker op deze.Ja jammer dat dit
    t soort mode niet veel meer wordt gedragen. MIjn favoriet is al sinds jaren Valentino en oh die maakt zulke mooie jurken. Maxima's bruidsjurk heeft hij ook gemaakt. KLasse.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die bovenste twee vind ik zóóóó mooi:))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zij was echt een "grande dame" in de modewereld! prachtige collage heb je van haar ontwerpen gemaakt ... een schitterend eerbetoon! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig !! lieve Josephine...fijne dag !!....xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank voor je lieve reactie!!! leuk om hier weer te zijn maar de moeite die ik moet doen om een berichtje achter te laten is niet normaal dit is de 2e reactie in 1 hele dag hij logt me steeds uit en kan nergens op reageren, hoop daat het nu goed gaat.
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, in nummer 2 0f 3 kan ik mij jou nog best voorstellen, hoor. Alhoewel bij nummer 3 moet je niet naar bus of trein hoeven rennen. Eigenlijk past bij beide creaties een privé chauffeur.
    Gelukkig heb je die + bijpassend hondje op de arm! ;-) Fijne dag nog.(En een doorgeefknuffel voor mams.)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi alles goed wat heb je weer super foto`s de 2 eerste vind ik super mooi liefs rommy fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind de eerste twee foto's helemaal super, doet me een beetje aan de stapel mooie jurken die ik vroeger voor mijn barbiepoppen had :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hay lieve Josephine,

    Ja deze modeontwerpster heeft prachtige jurken gemaakt...zo mooi en supervrouwelijk!
    Die stoffen en hoe het valt..wauw..zo mooi!

    Vooral die twee eerste jurken..echt sprookjesachtig.De stoffen zijn waanzinnig.
    Ohh...wat hou ik van deze stijl.

    Waarschijnlijk zou het mij niet staan..ben kort van stuk en ook nog eens niet al te slank..maar voor lange slanke dames zijn deze jurken prachtig.

    Mijn kleding moet lekker zitten en ook nog eens mooi zijn..en vooral niet al te duur.
    Dus ik heb nogal wat wensen...
    Maar mijn dochter zegt altijd
    "Mam mode kan je kopen, en stijl dat heb je"
    En daar ben ik het helemaal mee eens!

    Dag lieverd...wens je een fijne dag.
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tijdloos en erg geraffineerd.
    Geweldig moet het voelen, in zo,n creatie.
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag lieverdje♥♥♥
    wat een schoonheden die japonnen en jij heb ze ook weer zo mooi in de lijstjes gezet.
    Ook een idee om de stof schuin te knippen dan zit er inderdaad veel meer rek in,
    fijne dag nog liefs Mamske.
    Walter bedankt voor je door geef knuffel,nou voor uit dan maar ene knuf terug,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit zijn juweeltjes op zich! Helaas heb ik hier ook niet het model voor maar ik ben al niet zo een modefreak, ik zou direkt denken: wat zou ik van al die prachtige stoffen kunnen maken ;)))))
    Want als ik dan lees chiffon, zijde, dan gaat mijn hartje al sneller slaan zeg!
    Lieve groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vind ze prachtig...zo mooi vrouwelijk......
    Doe mij maar een kast vol ;0)
    fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze jurken zien er inderdaad elegant uit, Josephine !
    De groene jurk op de eerste foto vind ik het mooist, zie me daarin al over de dansvloer gaan, niet dat ik zo goed kan dansen :-)
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige creaties Josephine. Mijn oog viel ook meteen op de groene jurk, wat een plaatje.
    Moet wel eerlijk bekennen dat ik nog nooit van deze ontwerpster heb gehoord.
    Je heb er weer prachtige foto's van gemaakt, zo mooi bewerkt en helemaal passend bij de prachtige kleding.
    Wens je alvast een fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gaaf! Zeker jammer dat dit niet word gedragen,ja misschien op gala`s en dan voor rijke mensen denk ik,lieve groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥