vrijdag 30 september 2011

Art Nouveau Radiatoren***













Dit vind ik nu echt PRACHTIG die mooie bewerkte radiatoren van vroeger. Waarom is al dit moois toch in de jaren verloren gegaan vraag ik me af. Tegenwoordig zien ze er gewoon niet uit en bedenken ze weer allerlei ombouw constructies om het een beetje op te leuken. Als je toch al die prachtige bewerking ziet, en de details van de knoppen uit die tijd, dan geniet ik enorm en zou heel graag zoiets in mijn kamer willen hebben.
Nu heb ik wel gezien dat ze tegenwoordig weer nagemaakt worden en dezelfde oude uitstraling hebben als toen maar helaas hangt daar wel een behoorlijk prijskaartje aan ***

***Fijn zonnig weekend allemaal***


25 opmerkingen:

  1. Ik vind ze ook zo mooi !!! .....wat maakte ze vroeger toch mooie dingen he?? fijn weekend...liefs van mij....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en dan te bedenken, dat zoveel van dat moois gewoon als oud ijzer is weggegaan:))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, die zijn mooi. Wat jammer dar we dat niet meer hebben. IN dit land lopen we altijd zo voor en willen we altijd alles maar nieuw hebben. Jammer hoor,
    Nog gefelicititeerd met het winnen van de give way. Zo'n schattig popje. Kan mooi samen met het beertje,
    OT Eind volgende week zijn we weer thuis. We genieten hier enorm, zien erg veel, maak weer massa's foto's.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen sunshine,

    Deze radiatoren zijn werkelijk schitterend.
    Zo stoer en robuust, en dan toch ook weer zo sierlijk met die mooie bewerkte knoppen, en die mooie krullen en versierselen...waanzinnig mooi!
    Ik kan zo ontzettend genieten van deze mooie kunstwerken van vroeger.
    In Rusland zijn heel veel van deze antieke details bewaard gebleven...vooral het Metrostation in Moskou, is een prachtig schouwspel.
    Wat een prachitge post...en de bewerking van de foto's is subliem!

    Ohhh...meis jammer dat Missie nog niet bij je is aangekomen, maar ik hoop dat je deze Dot snel mag ontvangen hoor.Misschien dat ze toch alsnog vandaag bij je wordt gebracht.

    Zo nu moet ik opschieten...we gaan vandaag met de trein reizen..we gaan vrienden bezoeken in Lelystad..even heerlijk bijpraten met wat wijn en genieten van elkaars gezelschap.

    Liefsssssssssss...
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Josephine, wij zijn gewoon in de verkeerde eeuw geboren, ik hou ook zo van dat oude spul.
    Soms zie je wel dat nieuwe wijken in oude stijl worden gebouwd dus wie weet komt dit ook ooit weer terug?
    Fijn weekend! Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi lieve Josephine,

    Jaha.....jij weet wel wat mooi is.....:-)

    In vroeger jaren was het denk ik ook enkel weggelegd voor de gegoede burgerij om van dit soort gietijzeren radiatoren in huis te hebben omdat er vast ook een behoorlijk prijskaartje aanhing om het gehele huis te verwarmen.

    De gewone man stookten één vertrek warm met open vuur of kacheltje op hout gestookt of kolen.
    In de woonkeukens branden zomer en winter het fornuis om de dagelijkse pot te koken en warm water te hebben in de waterketel.

    Er zijn natuurlijk bij de oude bouwmateriale handel nog wel van dit soort radiatoren te koop maar meestal zit daar binnen in roest en als je daarmee je huis gaat verwarmen dan zal je verwarmingsketel niet blij zijn met dat roest en het snel begeven denk ik....

    Maar ik ben het helemaal met je eens....ze zijn prachtig van vorm!!!

    Wij sliepen jaren geleden eens in een hotelletje in Parijs en hadden daar ook zo'n gietijzeren radiator op pootjes in de slaapkamer......volgens mij heb ik dat ding staan te aaien...zó mooi!!!

    Heb je mijn mail via het gmail nog ontvangen?
    het lukt me steeds niet om bij jou te reageren:-((

    (zal mij benieuwen of het nu wel gaat)

    Fijn en zonnig weekeind!!
    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend!

    Ik heb ze ook wel gezien en behoorlijk aan de prijzeige kant.
    Het is wel een kunstwerk in je kamer!

    Heel fijn en zonnig weekend!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jaah deze zijn echt geweldig! Prachtig gestyleerd! Soms snap je echt niet waarom alles zo strak en saai moet zijn.
    Fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zoo deze zijn veel gaver als die dingen die wij hebben hangen haha,zoiets zou ik ook wel willen,maar denk dat er een flinke prijskaart aan hangt als ze er nog zijn,fijn weekend,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend, ik ben het er helemaal mee eens. Er zou iemand op moeten staan en dit soort radiatoren ook nieuw maken. Fijn weekend. Mieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, deze radiatoren vind ik ook zo mooi, wou er eentje op de gang in een grijze kleur, en inderdaad heeft de prijs me doen nadenken, even uitstellen :-)
    Wij genieten hier van prachtig zomers weer, Josephine, hoop jullie ook !
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ja dit is echt schitterend! zo jammer dat het bijna onbetaalbaar is.. echt een sieraad in je huis.
    wat heb je er een mooie post van gemaakt, ik geniet er weer van!
    ik ben met dit mooie weer inderdaad heel weinig aan het bloggen, vind het zo zonde van het mooie weer, het is zo genieten nu echt volop zomer!
    we gaan straks met de kinderen lekker buiten gourmetten, hoop dat jij ook geniet van dit heerlijke zomerse weekend!

    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi, daar heb je helemaal gelijk in. Die dingen van nu zien er niet uit en dan wat ze vroeger maakte. Plaatjes om te zien.

    Groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heb zulke nog nooit gezien,maar die zijn wel heel bijzonder mooi om te hebben, hihi....

    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow dit zijn wel hele mooie radiatoren !!!!!
    Stuk voor stuk kunstwerkjes.
    Dan die lelijke dingen va nu whah wát een verschil.
    Pssst ... little Missie nog niet gearriveerd ;-)
    Wens je een héérlijk zonnig weekend !!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weer even lekker bij je bij gelezen en gekeken.Heerlijke foto's van mooie bloemen en je tag-post zeer persoonlijk....Ik kom weer vaker langs hoor, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik waag weer een 2e poging om een reactie te geven op een prachtige post van je.
    heerlijk om deze foto,s te zien van deze robuuste radiatoren.
    fijne dag morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. MAGNÍFICO O SEU BLOG, POST ÚLTIMO SEU É PURA ARTE, PURA SENSIBILIDADE!

    UMA HONRA SEGUI-LO

    VIVA A VIDA

    O RIO DE JANEIRO TE ABRAÇA!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. het is gelukt hoor josephine.
    je reactie heb ik gelezen.
    liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Josephine:

    Een eer en een genoegen met haar als zonnebloem volger, als de beelden, maakt ze meesters oneindig op zichzelf, weg van patronen en sequenties, dus mijn zin van het leven en om te leven!
    Verplichting door hun aanwezigheid en stijl van uw blog!

    Viva La Vie
    PS: Thematische al van mijn blog, een deel van de zonnebloemen, de belangrijkste symbool van het leven, in mijn geest en hart!
    Stay Well!
    ricardo

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bedankt voor jouw reactie op mijn zomerelf Papillon, ik waardeer dit echt!
    Leuke foto's van die mooie radiatoren. Wat is er toch veel moois verloren gegaan, die gietijzeren radiatoren zijn een lust voor het oog.
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hey lieverd, ik kan gelukkig weer reageren dankzij een omschakeling naar Firefox :)))
    Die radiatoren zijn inderdaad geweldig, wij hadden er zo in ons vorige huis, dat was honderd jaar oud met allerlei prachtige details, mooie uitgestoken plafonds enzo. Toen we het verkochten was ik ernstig ziek en kon het me allemaal gestolen worden maar dat huis mis ik nu nog dagelijks mét zijn inhoud. Maar een mens moet enkel vooruit kijken hè, dus ga ik vandaag genieten van nog een laatste mooie dag en hoop ik dat jij dat ook kan doen :))
    Heel veel liefs van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Joséphine,

    Wat mooi zijn die radiatoren, ja ik vind ze ook mooier dan de "gewone". Deze nieuwe heb ik zelf geschilderd in een zachte kleur. Ook leuk. Nog gefeliciteerd met de giveaway van Marijke, ik was er even niet.

    Fijne week met hopelijk nog veel zon,

    Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig zijn ze, zou willen dat ik dit in mijn huis had (die van nu zijn toch te lelijk, maar gelukkig geven ze wel warmte af, dus klaag maar niet)
    wij hebben wel eens voor dit soort radiatoren gekeken, maar ze zijn werkelijk niet te betalen helaas
    nu geniet ik maar van jouw foto's
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥