vrijdag 2 december 2011

Simpel kransje***











Een paar weken geleden was ik wat aan het snoeien in de tuin, ook mijn MAAGDENPALM nam ik onderhanden, van de geknipte slierten  draaide  ik een kransje. Het viel me op dat nu weken later het blad nog zo mooi fris was alsof ik het net geknipt had. Uitermate geschikt dus om er daadwerkelijk een kransje van te maken bedacht ik me. Het is simpel en kost niets, en geeft een aangenaam knutselmomentje. Heb wat pareltjes in verschillende maten aan een ijzerdraadje bevestigd, vervolgens de maagdenpalm sliertjes tot een kransje gedraaid, pareltjes er omheen en aan de bovenkant een soort lus van ijzerdraad om het op te hangen. Het kransje is ongeveer 15cm doorsnee.
Heel simpel dus en toch is het een lieflijk kransje geworden die nu aan een spiegel hangt in de bijkeuken***

***FIJN WEEKEND ALLEMAAL***

18 opmerkingen:

  1. wat een lief kransje heb je mooi gedaan met die kleine parels liefs rommy fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's, alsof ze uit een luxe magazine zijn gehaald. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo leuk om van bijna niets iets te maken en wat is je kransje mooi geworden, heerlijk van genieten lieve Josephine en van al die andere kleine geluksmomentjes om je heen!

    ik wens je een heerlijk weekend!
    liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk idee! en vaak is simpel erg mooi vind ik zelf.
    Mooi gefotografeerd ook.
    Fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zeg,wie is hier de creativeling,,jij kan ook alles hoor, en ook zo mooi.genieten is dat he,alles wat je zelf maakt,heb je zo'n tevreden gevoel over. ik tenminste wel.het zijn weer mooie foto's geworden.
    fijne week greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dit een leuk idee, mooi kransje is het geworden op deze manier. Hoe gaat het met je boompje! Het mijne is op niks uitgedraaid, het wilde maar niet zoals ik wou dus is hij weer in de muurkast beland :))))
    Soms gaat het zo hè!
    Alvast een fijn weekend,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo lieve Josephine,

    Meiske wat een prachtig groen kransje is dit geworden!
    De foto's zijn zo prachtig...het frisse groen met de prachtige pareltjes..ja dit is zo mooi!
    Wat een goed idee om die pareltjes op een draad te rijgen...ja dat moet ik onthouden...
    De lijstjes om je foto's zijn ook zo verfijnd en sierlijk..en mooi van kleur...
    Heerlijk dat je zo'n kransje uit het groen van je eigen tuin hebt gehaald...dat is dan dubbel genieten toch?

    Wens je een mooi week-end,
    toedeloe.....
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi romantisch >groen met witte pareltjes kransje < is het geworden...
    Je hebt het ook heel mooi op de foto gezet..heel erg sjiek ziet het er uit..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je een mooi kransje gevlochten Josephine. Die eenvoud maakt het juist zo mooi en de pareltjes geven er net dat speciale aan.
    Ik ga dit zeker onthouden, alhoewel kransen maken niet echt mijn ding is....ze mislukken dikwijls hihi.
    Ik wens je een heel fijn weekend.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een prachtig kransje is het geworden!

    Fijn weekend!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk idee Josephine! Ik heb bergen van dat spul in de tuin (heb de major variant, en dat is nogal een woekeraar), dus ik ga zo mijn tuinschaartje even uit de schuur halen......
    Fijn weekend, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat prachtig josephine en wat staat het schitterend met de pareltjes die het helemaal af maken.
    en dan je foto,s WOW!.
    fijn weekend meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk kransje zo schattig !!...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nee hoor niet een simpel kransje,maar een prachtig kransje en lief! leuk met de pareltjes,zo zie je maar niet gelijk je snoeiafval in de groen container gooien,ik wens je een fijn weekend,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Simpel maar zo mooi, Josephine !
    Ook weer prachtig in beeld gebracht !
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Te mooi dat kransje. En natuurlijk je foto.s die zijn bijna sjiek. Prachtig. Ik wens je een fijn week end. liefs Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bellisimo Blog, un placer tenerte como seguidora en el mío. En muy bella tu lengua alemana, de grnades escritores como Herta Mûller, Gohete, Gunter Grass entre miles.
    Felicidades, te visitare pronto.
    Garcias

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig kransje, simpel is vaak het mooist!!

    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥