dinsdag 27 december 2011

Tafelversiering Kerst 2011***











Dit jaar heb ik de tafelversiering voor het Kerstdiner eens heel rustig gehouden, een mooi tafellaken met geschoren bloemmotiefjes. Eigenlijk is het gewoon een gordijn, hihi. De grote lilakleurige vazen heb ik gevuld met HELLEBORUS NIGER [Kerstroos] dat staat echt prachtig en ze kunnen straks gewoon de volle grond in. Tussen de helleborus door heb ik een slinger met lichtjes en pareltje aangebracht, zo schattig als de lichtjes branden, niet goed te zien op de foto jammer genoeg. Aan de vazen hangen twee oude Kerstballen aan een mooi lint. Tijdens de maaltijd heb ik daar dan nog een mooi extra dektafellaken overheen. Zo leuk altijd om alles zo feestelijk te maken, dan is het diner al voor de helft geslaagd naar mij idee. Op dit moment zijn we heel druk bezig in de garage, zoals ik al eens eerder heb geschreven vieren wij altijd met vrienden samen oudejaarsavond, ieder jaar wisselen we van garage en dit jaar zijn wij weer aan de beurt. Een hele klus om van een garage een sfeervol restaurant te maken zodat we de hele avond kunnen genieten van een heerlijke maaltijd. Het is wel goed om weer eens alle troep op te ruimen die in een jaar vezameld is of gewoon even gemakshalve in de garage gedeponeerd wordt, vast heel herkenbaar denk ik. Hebben jullie allemaal fijne kerstdagen gehad? Wij hebben samen met mijn moeder een paar hele gezellige dagen gehad en hebben genoten van alle lekkernijen, en dan vooral, [nu spreek ik voor mijzelf] van de heerlijke uitgebreide dessert die qua volume al een maaltijd op zich zijn, want zoals jullie inmiddels al wel weten ben ik echt een zoetbekje. Door de drukte met de garage heb ik even wat minder tijd voor bloggen maar.....

Wens iedereen alvast een BRUISENDE  jaarwisseling*


24 opmerkingen:

  1. Lieve Josephine. Wat heb je weer prachtige foto's gemaakt van je feestelijke decoraties.IK ben gek op Helleboris niger, die zaten 51 jaar geleden in mijn bruidsboeket samen met rode baccaratrozen. Kan ik nooit vergeten.Wi jhebben ook een heerlijke Kerst gehad. Je kan je niet voorstellen dat het allemaal alweer voorbij is. Over een week zitten we alweer in het nieuwe jaar.

    Fijne week nog en sterkte me de drukte.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi mooi !!...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kerstversiering, Josephine !
    Succes met de garage, wens je ook al een spetterende eindejaarsavond :-)
    Welterusten,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi lieve Josephine,

    Wat zijn ze mooie hé....de bloemen van de Helleborus niger en zeker bij jou in die mooie potten op tafel!!!

    Kreeg vorig jaar met Kerst 2 grote planten in pot van mijn dochter met Kerst,heb ze daarna met pot en al buiten gezet op een beschutte plek tegen de muur waar ze verder het hele jaar stonden,
    en zo'n 3 weken geleden geloofde ik mijn ogen niet, tussen het groene blad was het één en ál knoppen, heb er eentje de dag voor Kerst binnen in de erker op de vensterbank gezet en in een dag gingen de bloemen open....het staat zo mooi in een rieten mand, de andere staat buiten op de terrastafel mooi te wezen.
    Ik zet ze nooit meer in de volle grond want mijn ervaring is dat ze het hier dan niet doen, krijg alleen veel blad en amper 'n bloemetje ergens in februari pas.

    Ga lekker door met je garage in orde maken voor jullie oud op nieuw feestje, dat is jou wel toevertrouwd.
    Wij wensen jullie nogmaals;-)een gezellige oud en nieuwjaarsdag en laat de kurken zachtjes knallen.......op naar een mooi en vooral gezond Nieuwjaar!!!

    Liefs XXX,
    Ger.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve schat,
    zo als je schrijft het zag er bizonder verzorgt
    en gezellig uit met al die aparte versieringen.
    En leuk die menu kaartjes die je heb gemaakt voor iedere dag een andere, en wat daar op stond ik waande mij in een hotel.
    En het is ons ook nog gelukt om dat mooien tafelkleed vlek vrij te houden HI,HI,HI.
    heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een goed idee om die mooie kerstrozen ook op de kersttafel te zetten. We gaan al weer naar het einde van het jaar.
    Een heel gezond en gelukkig nieuwjaar! x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet het er allemaal mooi uit! Wat een super idee om de garage om te toveren tot restaurant! Ik kan me voorstellen dat je dan best druk bent met opruimen want daar belandt altijd van alles!
    Heel veel succes nog en alvast een heel gelukkig 2012!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat fijn lieve Josephine dat jullie gezellige kerstdagen hebben gehad samen met je moeder!
    en wat mooi is je tafelversiering en inderdaad met een mooi gedekte tafel is het diner al voor meer dan de helft geslaagd! ik vind dat ook heerlijk om te doen, lekker ruim van tevoren zonder stress!
    wat leuk dat je jullie garage gaat omtoveren tot een gezellige feestruimte en ook heel fijn dat alles dan weer opgeruimd is, wel even veel werk maar daarna is het ook genieten!

    ik wens je nog hele fijne laatste decemberdagen!
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat lijkt me een hele klus. Eerst alles wat er in de loop der tijd verzameld is weghalen of opruimen en dan omtoveren tot iets sfeervols. Maar jou kennend(aan de hand van je blog) zal het sfeer aanbrengen zeker geen probleem zijn. Veel plezier met zijn allen en ik wens je een heel gelukkig 2012.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig vind ik je tafel versieringen en wat gaaf dat je de garage veranderd in een gezellig eetplekje,wat een superidee en gezellig om het zo met zijn allen te vieren her oud en nieuw,succes met alles,fijne week,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn ze toch mooi de helleborussen in deze tijd van het jaar! Ik geniet er ook altijd zo van. Wat leuk om ieder jaar een andere garage om te toveren tot feestruimte. Succes en geniet van de jaarwisseling en de beste wensen voor 201! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. In één woord "schitterende" tafeldecoratie!

    Goede jaarwisseling!

    Groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Josephine,

    Wat heb je er toch weer een schitterende aangelegenheid van gemaakt!!!
    Ik vind je toch zo'n bijzonder mens, steeds weer als ik je blog lees en zie, "FANTASTISCH"

    Ik wens je een hele fijne jaarwisseling toe samen met je familie.

    Lieve groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Josephine,

    Wat mooi om te lezen dat julli een heerlijke Kerst hebben gehad..

    Je feestlijke tafeldecoraties zijn kostelijk om te zien...
    En de foto's zijn zo helder en fris...net ofdat ik zomaar een kerstbal zou kunnen pakken.
    Hoe knap is dit weer gefotografeerd en prachtig bewerkt..

    Hier was het erg gezellig en erg druk...ik heb geprobeerd het voor mezelf ook gezellig te maken, helaas is me dit toch niet helemaal gelukt.
    Er hing een dun sluiertje van verdriet over mijn Kerstfeest heen...

    Volgend jaar wordt het vast weer helemaal mooi...alles heeft zo z'n tijd nodig...

    Voor nu wens ik je een goede en fijne jaarwisseling...en een gezond en liefdevol 2012!

    Liefs en goeds,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi lief mens, wat een feestelijk gedekte tafel. Hier ook kerstrozen op tafel :-) En wat doen ze het goed binnen !!! Dat had ik écht niet verwacht.

    Handig en LEUK zo'n garagefeest. Maar jij liever dan ik hahaha Moet er nl niet aan denken om die van ons leeg te ruimen ;-) Wens je nog een paar mooie dagen zo richting oud en nieuw en vooral een spetterende jaarwisseling en een fantastisch begin.

    Groetjezz lfs mij xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zijn ze toch mooi! de helleboris heeft iets heel speciaals vind ik en je foto's stralen dat echt uit! mooi mooi!!
    Ik wens je vast een
    Heel fijne jaarwisseling!
    lieve groetjes Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Beste, vandaag heb ik genomen een moment om mensen die ik volg te bezoeken, en natuurlijk het zo druk deze dagen niet iedereen kan bezoeken! maar deze hoog op de lijst en hier ben ik saludante en wensen een gelukkig New Year's Eve en krijg een nieuwe vol beloften en nieuwe zegeningen harmas! Rose M

    BeantwoordenVerwijderen
  18. lieve Josephine

    een heel fijn en gezellig uiteinde.bedankt ook voor je lieve berichtje aan mij.

    hoop volgend jaar weer veel mooie foto's van je te kunnen zien
    lieve groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dag Josephine,
    Bedankt voor je mooie en bijzondere posten afgelopen jaar. Vooral ook de bijbehorende teksten. Ik wens jou en je gezin een heel goed en vooral gezond 2012 toe. Heb onze 'ontmoetingen' via blog als heel inspirerend ervaren!
    Fijne jaarwisseling en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik wens je een fijne jaarwisseling en al het goede voor in 2012,liefs mij,♥

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hello my dear Josephine, I wish you and your family much happiness and joy in the New Year 2012!!!
    Big hugs
    With love :)
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Happy new year, i wish you the best love this post!

    http://paquetevistasbien.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Sending you the Happiest New Year Wishes Ever my friend. Just found your beautiful blog and have enjoyed looking around everything is so lovely. I'm now following so we can keep in touch, if you ever find a spare minute I hope you visit me sometime follow back if you like. I look forward to many more wonderful visits with you in 2012 xo

    Always Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Happy New Year,Josephine.Een mooi,liefdesvol,goed,creatief,gelukkig en gezond 2012 toegewenst,x.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥