maandag 23 januari 2012

Phalaenopsis***







Onlangs kreeg ik van iemand een PHALAENOPSIS, [Vlinderorchidee] Eerlijk gzegd een plant die ik niet snel zelf zou kopen, vind ze wel wonderbaarlijk mooi maar zo bij de bloemist alleen een bloem in een piepklein watertrechtertje spreek me beslist niet aan. Maar nu deze plant in vol ornaat met zijn prachtige grote bladeren, lange ranke bloemstengels en werkelijk schitterende bloemen staat te pronken in mijn vensterbank kan ik wel zeggen dat de liefde voor deze schooonheid geboren is bij mij.
Het is ook nog eens een zeer sterke plant waar je erg lang plezier van hebt, zo zie je maar er niets zo veranderlijk dan een mens***

18 opmerkingen:

  1. Dag mooie mens, ik wil je bedanken omdat je ons altijd zoveel mooie dingen laat zien met je prachtige fotobewerkingen.
    En omdat je zo mooie reacties nalaat. Je laatste reactie bij me ontroerde me een beetje. Jij bent iemand die ook mijn leven mooier maakt, dankjewel lieverd,
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is inderdaad een prachtige plant Josephine en je hebt van de foto's weer ware kinstwerkjes gemaakt. Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb vorige week precies dezelfde orchidee gekregen, Josephine :-)
    Er was een labeltje bij, ze heet 'White Wonder', mooie naam voor zo'n prachtige plant !
    Wondermooie foto's, de kader errond is zo subtiel !
    Fijne namiddag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij mij kon je ze vroeger ook niet kwijt,nu koop ik ze met regelmaat.
    Als snijbloem dan wel,een paar in een vaasje,vooral het VENUSSCHOENTJE.
    Je kan er wel 3 weken plezier van hebben.
    Of een tak zoals jij zo prachtig weer hebt neer gezet,SUPPER.
    Met lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie zeg !!...ik vind ze prachtig ...orchideen...heel mooi...liefs fijne week van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige plant.
    Je hebt hem zoo mooi op de foto gezet.
    Het heeft iets mystiek
    Een fijne week.
    Lieve groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook hier staan ze niet in de vensterbank, terwijl ik ze wel prachtig vind.
    Hoe jij ze dan weer op de foto zet en bewerkt, maakt ze nog mooier dan ze al zijn.

    fijne week meis...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een poosje terug heb ik ook een witte Orchidee gehad en heb er wekenlang plezier van gehad.

    Heel weinig water geven is mij toen verteld.
    Je hebt er prachtige foto's van gemaakt.

    Fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. vindt ook een prachtige plant heb er zelf ook wel 1 staan,en je hebt er zolang plezier van,dat is het geld wel waard.

    gr en een fijne avond
    Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh ja die zijn mooi he! Ik heb ze zelf ook wel eens gehad en ze stonden inderdaad lang. Dit terwijl ik niet eens zo heel goed ben planten. Ik deel je liefde wel!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hay meis,

    Zo mooi deze prachtige witte Orchidee...zo puur..
    Ja dit is echte schoonheid!

    Maar het lijstje waar je deze prachige Orchidee in hebt verwerkt is ook prachtig..
    Wat een sierlijke hoekjes met krullen.

    Meis ik wens je een mooie week,
    liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik herken het helemaal! ook ik was vroeger beslist geen fan van deze bijzondere plant, vond haar wat stijf en tuttig.. tot ik er ook eentje kreeg.. en tot verbazing begon ik de plant steeds meer te waarderen en heb er enorm van genoten! nu wacht ik tot ze weer in bloei komt en ondertussen geniet ik van de schitterende foto's die jij van de jouwe gemaakt hebt!!

    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je prachtige bewerkingen gemaakt van deze plant, Josephine.
    Je laat echt zien, hoe mooi ze zijn. Ik vond ze ook altijd vreselijk, één potje met één zo'n tak...niks voor mij. Hoewel ik een paar jaar terug een "echte nepper" (tak zonder pot) heb gekocht en deze in een hoge smalle vaas verwerkte, ging ik er heel anders naar kijken. Want het is eigenlijk een hele bijzondere plant...dus wie weet, moet die nepper eens vervangen worden door een echte;-)

    Ik las net je vorige post nog even.
    Wat heb je mooie oude spullen gekregen en wat heeft het allemaal een prachtig verhaal.

    Fijne week!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag lieverdje♥♥♥
    inderdaad zijn het heel mooie bloemen en heel sterk, een buur vrouw heeft er diversen.
    En jij heb er weer schiderijtjes van gemaakt met die omlijsting,
    heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je ze mooi op foto gezet Josephine! Ik vind ze zelf heel mooi maar kan ze ook van het ene op het andere moment zat zijn. Misschien omdat ze zooooooo lang blijven bloeien en ik wel eens wat anders wil ;-) Ach, dan zet ik ze in een vergeethoekje en wonderbaarlijk blijft die gewoon bloeien en, eens uitgebloeid, heel sporadisch water geven en na een tijd vormt die gewoon een nieuwe stengel met knoppen! Een dankbare plant dus waar je jaren plezier van hebt en helemaal niet veel omkijken naar. Maar ze zo mooi op de foto krijgen, dat is me nog nooit gelukt.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een prachtige post weer en fijn dat we er allemaal steeds van mogen mee genieten.
    je foto,s zijn weer geweldig bewerkt en net schilderijtjes.
    fijne dag meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je hebt ze echt mooi gefotografeerd. Het is echt een solitaire bloem en dan komt zijn shcoonheid nog beter uit.

    Lieve groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥