donderdag 12 januari 2012

Stephane Heurion***













STEPHANE HEURION, geboren uit een familie van kunstenaars in Ukkel 1964. Momenteel woont hij in Lustin [Belgie] Stephane is Aquarellist, Illustrator en Cartoonist. Hij studeerde  grafische vormgeving en werkte in de reclamewereld, in Parijs en Brussel. Hij dooseert aan de School of Aquarel in Namen. Vooral zijn portretten hebben grote bekendheid.
Zijn manier van werken spreekt mij persoonlijk heel erg aan, het heeft een mooie natuurlijke nonchalance en zijn kleurgebruik is sprankelend en kleurrijk***


21 opmerkingen:

  1. wat supermooi Josephine!! ik ben gek op aquarel, zo verrassend iedere keer.. het samenspel van het water en de verf.. ik heb het zelf ook jaren gedaan tot 7 jaar geleden mijn moeder plotseling overleed.. met haar is ook mijn inspiratie verdwenen.. maar wie weet komt het ooit terug! ik geniet in ieder geval van al het moois wat jij laat zien, zo mooi.. en die prachtige kleuren.. dankjewel!!

    ik wens je nog een heerlijke dag!
    liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ja hier hou ik van lieve Josephine. Schitterende kleuren.Prachtige aquarellen, altijd mijn favoriet. Ik wou zeggen het katje is mijn favoriet en dat mannetje met het muisje maar ik vind ze eigenlijk allemaal even mooi. Ben blij dat ik hem heb leren kennen. Ga er eens meer over lezen.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeps, als Belgische zou ik die dus moeten kennen maar helaas....maar het is een gemis want wat een prachtig werk zeg! Dat kattekopje vind ik super, het lijkt me niet zo heel gemakkelijk om in een aquarel karakter te leggen maar dat schijnt hier geen probleem te zijn!
    Ik geniet van je prachtige kleurrijke post,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind deze aquarellen prachtig, Josephine !
    Die met de kat is mijn favoriet :-)
    Kan sinds gisteren geen reacties meer geven met Internet Explorer, krijg een volledig wit scherm, het lukt nu wel met Google Chrome ... heb je ook allerlei problemen, Josephine ?
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi, vooral alle kleuren die worden gebruikt! Heel knap als je dit zo kunt maken.

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi zeg! Die kleuren...het geeft een nostalgisch gevoel!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige werken.
    Zo teer maar toch sterk.
    Groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig hoor!!...heel mooi...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat mooie die poes is mijn favortie hihi liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik houd sowieso erg van aquarellen, kan het niet uitleggen, maar het heeft iets luchtigs, fragiels,gewoon prachtig.

    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie werkjes, ik heb heel veel bewondering voor aquarel want ik vind het een moeilijke techniek. Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag lieverdje♥♥♥
    ik hoop dat het nu wel gaat lukken,want al een paar maal is alles in eens weer weg.
    En hoe ik hier nu moet reageren ziet er ook heel anders uit.
    Je blog is helemaal verdwenen en waar ik nu in reageer hangt als een tegeltje in het niets, kan je het nog volgen???????????????
    *********************************
    Wat zijn dit mooien aquarelle en die tere kleuren beeld schoon heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Josephine, heel lief van je om deze oplossing te geven, heb het direct veranderd in de instellingen en dat werkt inderdaad.
    Trouwens ik kreeg nog van iemand de raad om Google Chrome te gebruiken omdat die niet zo kieskeurig is als Internet Explorer, pendelde al tussen beide :-)
    Nogmaals bedankt !
    Slaapwel,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. LIeve Josephine. Nee ik heb geen last meer met blogger.Ik ben een poosje geleden overgegaan op Firefox en zoals hierboven gezegd werd op google chrome en sindsdien werkt het perfect. Wat ik ook heb gedaan is woordverificatie eraf gedaan. Dat werd me gevraagd en deze week las ik het ook op verschillende blogs. Het is echt niet meer nodig voor de spam en het reageren gaat vlugger, vooral als je op visite gaat op veel blogs. Hoop dat dit helpt.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goedemorgen meiske,

    Dank voor je hulp om het probleem met Blogger op te lossen.
    Alleen ik kom er niet uit,ik kan de helft niet vinden van wat je me door gaf...Ik zal het vanavond aan mijn zoon vragen...
    Maar nogmaals dank voor je hulp.

    Je post vindt ik mooi...en dan vooral de bovenste met die rozetinten.
    Maar ik moet je wel eerlijk bekennen dat aquarel niet helemaal mijn ding is, daar ik meer van omlijnde vormen hou.
    Ik weet heel goed hoe moeilijk het is om iets moois te maken met aquarel, daarom waardeer ik des te meer als het oogstrelend is wat een aquarel kunstenaar kan neer zetten.

    Lieve meis...wens je een beautiful week-end!

    Love and happines...
    van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I love watercolours too just beautiful. Hope you have a lovely day my friend.

    Always Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtige aquarells zijn dit en heerlijk om van deze kunstenares alles te lezen.
    fijn weekend meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Josephine,
    dank je voor je lief berichtje.
    Mijn blogactiviteiten staan op een heel laag pitje.
    Voorlopig blijft het bij heel sporadische berichtjes.
    Toch doet het me plezier dat je blijft reageren.
    Ikzelf blijf wat dat betreft erg in gebreke... sorry.

    De afgelopen maanden waren niet echt schitterend: schoonvader in ziekenhuis, computerproblemen, slechte schoolresultaten van zoon, mijn serieuze luchtweginfectie,... Maar dat is nu gelukkig bijna allemaal achter de rug.
    Ik zal mijn best doen om eens meer te komen genieten van de mooie kunstwerken die je ons telkens weer presenteert op je blog.

    Veel groeten en tot later :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dag Josephine,
    dank je voor je lief berichtje.
    Mijn blogactiviteiten staan op een heel laag pitje.
    Voorlopig blijft het bij heel sporadische berichtjes.
    Toch doet het me plezier dat je blijft reageren.
    Ikzelf blijf wat dat betreft erg in gebreke... sorry.

    De afgelopen maanden waren niet echt schitterend: schoonvader in ziekenhuis, computerproblemen, slechte schoolresultaten van zoon, mijn serieuze luchtweginfectie,... Maar dat is nu gelukkig bijna allemaal achter de rug.
    Ik zal mijn best doen om eens meer te komen genieten van de mooie kunstwerken die je ons telkens weer presenteert op je blog.

    Veel groeten en tot later :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super mooi,prachtige kleuren,ja,hier houd ik wel van,...fijne week,gr van ons,XXX

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥