woensdag 21 maart 2012

Oud beertje en eieren***







Vinden jullie dit [piep]kleine beertje [10cm] geen snoesje? Van de week toen ik bij mijn moeder was kreeg ik dit kleine beertje, het is een speelgoedje uit  haar jeugd, ze was  ongeveer drie jaar toen ze hier mee speelde. Ongelooflijk hé, dit kleine schatje is dus al 87 jaar oud en ik zie ik gedachten mijn moeder er mee spelen, zo leuk. Ook heb ik nog twee eieren gemaakt, totaal anders dan de vorige. Helemaal naturel zijn ze geworden met materialen uit de tuin. Eentje heb ik beplakt met kleine stukjes verbandgaas en vervolgens wat verdroogde blaadjes van de hortensia er op geplakt. Bij het andere eitje heb ik verdord blad gebruikt waarover ik een stukje van een pantykousje met witte stipjes heb gespannen, en de boord van het kousje had een mooi kantrandje dus die er ook maar bij gebruikt. De kousjes heb ik al zo'n jaar of twintig, ooit gedragen en nooit weggegooid en nu dan een keertje gebruikt. De eitjes passen nu mooi qua kleur bij het lieve beertje, en zo onstaat er een lieflijk, nostalgisch sepia tafereeltje. Leuk hé lieve Mamoeske, zie je je eigen kleine lieve beertje uit je jeugd hier op mijn blog verschijnen***


19 opmerkingen:

  1. Wat een lieffie...is je moeder al 87......geweldig !!...liefs van mij...xxx...ook voor je moeder.....weet dat ze meeleest...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oja tuurlijk...het is al laat...hihih!! truste,...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Josephine. Dat is inderdaad een snoesje. IK kan er niet over uit dat jullie nog zoveel van die mooie spulletjes hebben van lang geleden, geweldig.
    Je eieren zijn weer helemaal prachtig, zo kunstig als jij dat toch doet, schitterend.
    Fijne dag vandaag, het wordt prachtig weer.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een liefje Josephine....ik dacht dat mijn wimmies beer oud was......maar als deze nu zie....wat is ze prachtig bewaard gebleven.....ik zie wel dat ze wat versleten is.....maar dat hoort erbij....dat heeft juist zijn charmes.
    Je hebt het weer prachtig vast gelegd...een mooi geheel van gemaakt.....wat zal jou Mamsje trots zijn !!!!
    Ik wens je een fijne dag & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mooi, een beertje van je moeder, dit is heel bijzonder Josephine.

    De eieren zijn schitterend, helemaal mijn smaak. Jij maakt het allemaal zo mooi het is een weldaad om naar te kijken.

    Een hele fijne zonnige dag!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ooh wat is ze prachtig! Dit is een beertje om te koesteren en het komt bij jou helemaal tot zijn recht! Wat bijzonder dat je haar kreeg. Ze heeft nog zo'n spits snuitje dat vind ik persoonlijk de mooiste koppies! Heerlijk geniet ervan.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat een schatje is dit beertje, letterlijk én figuurlijk! Dat je lieve mams dit zolang bewaard heeft, toch heel bijzonder om van haar te krijgen zeg!
    En wat heb je weer heerlijk mooie eitjes gemaakt, heerlijk creatief ben je bezig zeg, komt dat door het zonnetje wat ons zo verwend :))
    Hele fijne lentedag, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig dat je van je moeder het beertje uit haar jeugd hebt gekregen, dit is echt iets om te koesteren.
    Van de eieren heb je mooie kunststukjes gemaakt.
    Liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen lieve Josephine,

    Wat een schattig en lief beertje is dit...en zo klein!
    Geweldig dat jouw moeder van 90 jaar met dit beertje heeft gespeeld...en ook al die tijd heeft bewaard...

    En nu krijg jij dit kleine beertje..hoe bijzonder en speciaal moet dit voor jou zijn...

    Ja en je eitjes zijn superschattig, vooral het eitje wat is gedecoreerd met de takjes en blaadjes...een echt natuur eitje...

    Ik ik wil ook nog even zeggen dat je bewerkingen waar je deze oogstrelende eitjes en beertje op staan, werkelijk een lust voor mijn ogen zijn..

    Meis ik wens je liefs en een wonderschone dag!
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hihi, ik moet zeggen, je lieve moeder heeft de tand des tijds véél beter doorstaan dan dit beertje, wel een lieverd hoor! ( Wie van de 2 of allebei?) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve schat♥♥♥
    wat heb je een leuke post gemaakt van Beertje leuk om te zien.
    En voor jullie misschien leuk om te weten toen ik ongeveer 5 jaar was kregen wij van Oma een beer die had ze op de kermis gewonnen die was ZO GROOT ALS EEN KIND VAN 2JAAR maar die heeft het niet over leeft die hebben wij dood geknuffelt HA,HA,HA.
    En lieverd wat zijn je eieren leuk
    geworden en op het 2de:ei lijken die blaadjes met een beetje fantasie op een libel.
    Ook zijn jou foto lijstjes heel apart,van beertje ga ik de foto op slaan zie ik hem toch nog heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat dierbaar dat beertje!!
    En je eieren...ook weer helemaal TOP!!

    fijne dag meis...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schattig beertje, Josephine, zo fijn dat je moeder het al die jaren bewaard heeft !
    En wat een leuke eitjes heb je weer gemaakt !
    Mooie foto's met het kant !
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi lieve Josephine, ik ben helemaal verliefd. Op Beer :-)
    Wat is ie mooi en wat ontzettend bijzonder dat hij van je mams is geweest. Om voor altijd te koesteren.

    Prachtig zijn ook je eitjes. Hoe verzin je het meis om telkens wat nieuws te bedenken.
    Wens je een heerlijk zonnig weekend !!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  15. nee ik zit niet op een stoeltje voor het raam maar mijn kamer bestaat voornamelijk uit ramen dus als ik kook of zit of loop ik zie op deze hoogte steeds de lucht. hihi.Ik zit ook wel eens op een stoeltje hoor en dan zie ik het dus ook. hihi.. Klinkt dat aannemelijk?
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ohh wat een schatje!! en wat bijzonder dat het beertje nog van je moeder is geweest en dus ook al heel wat meegemaakt en aangehoord heeft!
    fijn weer terug te zijn in blogland en weer van jouw mooie posten te mogen genieten!

    ik wens je een heerlijk lenteweekend lieve Josephine!
    liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een lieverd!!
    Maar je eitjes vind ik ook
    super mooi leuk idee!!
    Fijn zonnig weekend
    lieve groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. è troppo bello il tuo blog!!!!
    w gli orsi!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥