woensdag 14 maart 2012

Paaseitje 4 en 5***







Dit keer heb ik een piepklein eitje gemaakt al zou je dat als je de foto ziet niet denken, ongeveer drie centimeter groot is ze. Met kleine aan elkaar genaaide stukjes kant bekleed, aan de onderkant zie je als het ware een paar voetjes waar het eitje op staat, en op de punt een paar kleine roosjes. Ook heb ik nog een paar losse roosjes in de sfeer van het eitje gemaakt voor een mooi geheel, en die zijn nog kleiner dan het eitje, lekker priegelen was het dus, goed voor mijn artrose handjes, hihi.  Het eitje met de kleine vlindertjes heb ik weer op dezelfde manier gemaakt als het vorige eitje, met een ponsje. Bij een paar vlindertjes heb ik de vleugeltjes los gelaten waardoor het lijkt of ze weg vliegen, vliegen jullie gezellig met ze mee *****


24 opmerkingen:

  1. OH lieve Josephine, wat zijn ze weer mooi. Lief met dat kant en de roosjes. Je bent zo kunstzinnig en creatief. Helemaal geweldig.
    Liefs van Riet

    Welterusten hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk ziet dat er uit! Mooi met kant en roosjes!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat ontzettend mooi, Josephine!
    Je zult inderdaad niet zeggen, dat ze zo klein zijn. Het zijn werkelijk snoepjes geworden, zo lief ook met het kant en roosjes. Ik zit even te kijken hoe je de vlindertjes erop hebt gekregen, dat moet zeker priegelig zijn geweest..een pincet werkje;-)

    Prachtig!

    Geniet van het mooie weer!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve schatje,
    het is weer iets moois en apart geworden die eitjes die jij heb gelegt, wat een arbeid zit hier in.
    En dat ze zo klein zijn dat is haast niet vast te houden,maar het is je weer gelukt.
    En hoe klein zijn die roosjes dan die zien er ook zo mooi uit, en wat een leuk idee die vlindertjes met losse vleugels,heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een pietepeuterige eitjes heb jij gemaakt....ik moet bekennen dat dit niet weg gelegd is voor mij....ik ben meer van het grove werk.....maar wat zijn ze prachtig....om van te genieten.
    Kijk maar uit dat het eitje met de vlinders niet naar mij toe vliegt....voor dat je het weet hebben ze het nest verlaten!!!!!
    Ik wens je een hele fijne dag...belooft prachtig te worden!!!!
    Lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Josephine,

    Wauw...wat een klein eitje is dat zeg!
    En welk vogeltje heeft zo'n prachtig vintage eitje gelegd?

    Dat moet wel een heel bijzonder vogeltje zijn...er zit zoveel liefde in dit kleine schattige eitje...het kan niet anders als dat het eitje is gelegd door een PARADIJSVOGEL!

    Ja lieve Josephine en jij bent die PARADIJSVOGEL!
    want alleen jij kunt van die mooie kunstwerkjes maken...zo schattig met kantjes en piepkleine roosjes...

    Enne...ik heb mijn postduifjes al opdracht gegeven, jou een bezoekje te brengen...wacht maar af...
    Een SPRING SURPRISE....alleen voor jou!

    Ik wens je een heerlijke dag....
    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen lieve Josephine, prachtig zijn deze ienemieni eitjes :-)
    Jeetje wat een gepriegel en wat moet je daar een engelengeduld voor hebben. Heb je nu alle eieren gelegd of ga je nog even door hihi
    Wens je een heerlijke zonnige dag !!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tjonge wat een gepriegel...maar wat zijn ze weer schattig!!
    Ik heb nog helemaal niks voor pasen...dat gaat het dit jaar ook niet worden met die kale boel hier haha.

    fijne dag..geniet van het mooie weer.

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, en zo fijntjes.
    Heerlijk om naar te kijken.
    Geniet van een mooie dag.
    Groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi gecombineerd zeg, dat word een sjiek paasontbijt bij jullie :-)
    Liefs en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ontzettend mooi, Josephine, heel creatief!!

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een klein eitje is dat zeg en zo mooi gemaakt, schattig hoor!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ha lieve kunstenaar! wat geniet ik weer van al het moois wat uit jouw handen komt, prachtig!!
    heb je vandaag wel lekker genoten van het schitterende lenteweer? ik heb zoveel mogelijk zonvitamientjes opgesnoven en sinds vanmiddag heb ik het idee dat de prednison iets gaat doen.. ik hoop zo dat het de komende dagen op zal knappen!

    liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat kijk je toch met een meesterlijk oog.....dankjewel lieve Josephine....ben er ook heel blij mee.
    Kun je mij nog even uitleggen over de blauwe balk?????????
    Lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig gedaan weer, Josephine !
    Zo mooi met het kant, roosjes en vlindertjes ... geeft een heerlijk lentegevoel !
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schitterend mooi gemaakt!

    Dit is een werkje waar je veel geduld moet hebben, zo piepklein.

    Prachtig gemaakt!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi, bezige bij, wat ben je lekker bezig. Creatief hoor en allemaal zo fijntjes. Prachtig! Ik zag dat je de kop van je blog ook een verfisser hebt gegeven, ziet er leuk uit. Veel mensen hebben een raar idee van brandnetelsoep, maar ze is echt heerlijk, althans de romige soep, want ik heb bij iemand een soort brandnetel bouillon gedronken en dat rook en smaakte alof de grasmaaier net over een veld had gereden. Beetje bitterig. Maar die in jouw koppen zien er goed uit.
    Ben momenteel ook lekker aan het schilderen nu het magazine geen werk meer geeft. Wel afgelopen weekend twee boeken uitgekomen in Rotterdam en Uithoorn, maar daarvan is het werk te overzien.
    Ben wel trots want ik mag binnenkort al in een galerie en een gemeentehuis exposeren. Het valt dus wel in de smaak. Heb een nieuwe blog gemaakt om ze op te zetten. Wel trots op mijn eigen galerietje, Josephine. Ik kan daar werkelijk helemaal in los. Soms dagen achtereen met heerlijk resultaat. Kijk maar op
    www.kunstgaleriemarjavisscher.blogspot.com
    Sta er nog elke dag van te kijken wat een andere leven een mens kan leiden zonder 'moeten'. Dat is echt uitzonderlijk genieten.
    Fijn weekend en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. LOS HUEVOS ESTÁN DECORADOS EN CROCHET?

    COMO SIEMPRE MI MAS SINCERA ENHORABUENA TODO LO QUE HACE ES PRECIOSO.

    UN FUERTE ABRAZO DESDE ESPAÑA.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Olá, vim visitar o seu blog também.
    obrigada pela visita no meu blog O Gato Arteiro.
    Estou seguindo o seu blog também.
    Beijos

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ......Oh...wat maak jij toch mooie eitjes...sta er telkens weer van te kijken wat er uit je handen komt, zo fijntjes!!!

    Nee, deze zal ik bij de Action niet aantreffen;-)

    Ik wens je een fijne zondag lieve Josephine!!

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat heb je dit prachtig gemaakt zo met dat kant en heerlijk ben je bezig geweest.
    vind het idee erg leuk om kant op eitjes te plakken.
    en je foto,s zijn zoals altijd SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
    fijne zondag meisje en liefs.
    ps, je post van de brandnetelsoep is erg gezellig

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥