woensdag 7 maart 2012

Paper Roses [4] ***









Wat een heerlijke verslaving zeg dat freubelen met papier. Deze keer ben ik met kleuren bezig geweest op twee verschillende manieren. Bij de 1e methode heb ik alles eerst op maat geknipt en met verdunde aquarelverf ingewassen, maar dat geeft teveel een effen kleur. De 2e methode heb ik crepepapier opgerold tot een flink bundeltje en aan twee kanten zonder nauwelijks te verdunnen gedoopt in de verf en daarna meteen in een kom helder water snel op een neer gehaald zodat het mooi uitvloeit. Het drogen neemt op deze manier wel behoorlijk wat tijd in beslag. Heb al de nodige probeersels gemaakt maar deze vind ik ten opzichte  van de eerste rozen die ik maakte toch al meer op rozen te lijken. En ondertussen blijf ik heerlijk verder fantaseren op welke manier ik de volgende exemplaren ga maken, wordt vervolgd***

21 opmerkingen:

  1. Lieve Josephine, ze zijn prachtig, Dat verven doe je wel zo kunstig, een geweldig karwei denk ik. Die donkere randjes vind ik zo mooi, helemaal echt.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn die rozen mooi geworden!!
    prachtig!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Josephine,

    Meisje wat een prachtige rozen zijn dit toch weer geworden...

    Die lilagekleurde roos is zo mooi van kleur, zo zacht en lief..
    En dan die roos met die gekleurde randjes...net echt!
    Hoe krijg je het voor elkaar?
    Ik weet hoe moeilijk het is om zulke randjes eraan te maken...bij lukte dat niet...
    Super mooi meis!

    Het rozen maken heeft je wel te pakken...heerlijk als je zo creatief bent...

    Ik wens je alle liefs...
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo, Wat mooi werk! gefeliciteerd. Zijn hemelse! Groeten, Rose M.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig zijn je rozen geworden, vooral die met de donkere randjes vind ik helemaal te gek!

    Groetjes en een fijne dag,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oefening baart kunst en ik zie hier dat dit inderdaad zo is want je rozen worden steeds mooier! Die met het donkere randje vind ik beeldig!
    Telkens als ik je prachtige rozenposten bekijk denk ik: dat ga ik ook nog een keertje doen maar ik stel het steeds uit want....ik denk als ik een keer begin dat ik het niet kan laten en er inderdaad weer sprake gaat zijn van een nieuwe verslaving :)
    Toch kijk ik weer uit naar nieuwe rozencreaties van jouw hand.
    Heel veel liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat boek jij vooruitgang zeg!!......al doende leert men....is hier wel van toepassing....nog even dan kunnen ze op bestelling gemaakt worden....met de naam....CREATION ROZEN VAN PAPIER.....HOME MADE BY JOSEPHINE!!!!
    Fijne dag & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze worden steeds mooier meis.
    Die met dat randje is gaaf.


    fijne dag...liefs Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze worden al mooier, prachtig hoor al die kleurtjes! Liefs en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooh die met dat donkere randje! Die is mooi!!!!!
    Heerlijk om zo te knutselen.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk die ene met dat randje !!..liefs van mij....xxx...fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goede morgen mijn lieve rozelijntje,wat ben je goed bezig zeg,oef de een roos is nog mooier als de ander.
    En die kleuren zo subtiel en je heb ze ook weer mooi op de foto gezet,heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. de eerste exemplaren die je maakte vond ik al zo mooi, maar je weet jezelf toch telkens weer te overtreffen, supermooi gedaan!!

    liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat mooi Josephine, zoals iedereen al zegt, ze worden steeds mooier,wat heb je er dan een plezier van he.heerlijk om zo bezig te zijn leg je ze neer ,of zet je ze in een vaas,

    ben je ook al lekker in de tuin bezig,ik probeer het wel,mag wel niet, maar ik laat me niets meer verbieden,wil ook nog een beetje leven.

    lieve groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi gedaan hoor Joséphine!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tjeetje Josephine jij bent straks een kunstenares in papieren rozen en je hoeft ze nooit meer te kopen,je maakt steeds een prachtig bosje,want ik vind ze helemaal te gek! fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. WAT EEN MOOIE ROZEN!!

    PRACHTIG!!

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik ben sprakeloos met wat jij toch allemaal creert.
    in een woord schitterend! en dan weer zo geweldige post met top foto,s die het allemaal prachtig weer geven.
    fijn weekend meisje en liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoe mooi zijn je rozen geworden, Josephine, die met de gekleurde randjes zijn heel mooi, er zijn ook ranonkels met zo'n randje !
    Prachtige foto's, zo zacht en subtiel !
    Veel plezier nog met je nieuwe ontwerpen :-)
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dag Josephine,
    Deze zien er nog professioneler uit dan de vorige. Hoewel ik die eerdere ook heel mooi vond. Wat een werk zal dat zijn om er zo'n dun lijntje langs te zetten, maar juist dat maakt ze zo 'echt'. Heerlijk hè wanneer iets lukt waar je je zo lekker in kunt uitleven. Ik ken het!
    Fijn weekend en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hi lief mens ik kan het verschil niet meer zien tussen echte en papieren rozen. Dat zegt genoeg !!!! Alhoewel volgens mij vind ik de papieren veel mooier en de houdbaarheid is eindeloos ;-) Tenminste als je niet knoeit met water hihi
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥