woensdag 28 maart 2012

''Eggshell Carving''






Ongelooflijk knap gemaakt  zijn deze eieren door de Russische kunstenaar "ALEXANDER VOLK". Met allerlei kleine boortjes verandert hij eierschalen in ware kunstwerken. Allerlei soorten eieren gebruikt hij ook de kleine en zeer tere kippeneieren. Zijn kunstwerken varieren van mooie decoratieve objecten tot lampjes en kroonluchters. Echt onvoorstelbaar hoe hij dat voor elkaar krijgt en je moet er zeer zeker veel geduld voor hebben om deze prachtige objecten tot stand te brengen***

19 opmerkingen:

  1. Dag lieve schat,
    wat een prachtige kunst werkjes zijn dit, daar moet je echt eindeloos gedult voor hebben.
    Wat kan een mens toch veel he,zijn beging werkjes zou je er nu eens naast moeten kunnen zien.
    Zo zie je maar een mens hoeft zich nooit te vervelen begin gewoon ergens aan, en jij heb er weer een mooi post van gemaakt, maar nu ga ik toch echt naar mijn mandje trusten Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen lieve meis,

    Ohhhh...wat is dit toch ontzettend mooi!!
    Inderdaad zoals jij al schrijft...wat een geduld moet deze Alexander hebben om dit te kunnen maken..

    Hoe komt zo'n man op het idee om dit zo te kunnen maken...wauw...prachtig!
    En dan die eieren met een lampje erin en kunnen hangen..sprookjesachtig mooi..

    Ja lieverd en jij hebt deze man terecht in het zonnetje gezet hoor...en er een prachtige post van gemaakt..!

    Meis hier wachten we nog steeds...het meisje is nog steeds bezig om zich mooi te maken ...Lisa draagt het dapper hoor..kleine dikkie trommel...
    We wachten met smart...misschien komt ze vandaag wel!

    Dag lieverdje...fijne dag...
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig eieren en inderdaad wat een geduld moet hij hebben om dit zo kunstig te maken! Heel erg leuk dat je dit hebt laten zien!

    Lieve groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Josephine.....wat een mooie creaties....zo fijntjes gemaakt.....ik zou niet het geduld hebben om dit te maken....veel te klein voor mij.....ze zouden dan met super eieren moeten komen...ik zou er best een paar willen hebben!!!!!
    Of zijn we dan weer te gretig ....alles is zo mooi!!!!!
    Ik wens je nog een hele fijne dag & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooh dit is echt moeilijk! waaah ik heb het vorig jaar geprobeerd met een dremel doen ze dat. Ik kreeg het niet voor elkaar hoor. Op een gegeven moment ging het goed maar er heeft er niet één overleefd. Mooie foto's heb je gemaakt zeg!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohh wat mooi.
    Als ik dat eens zou kunnen.
    Gelukkig heeft ieder zijn eigen ding, en dit 'ding' is fantastisch, bedankt voor je mooie foto's.
    Echt genieten.
    Nog een fijne dag.
    Groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad !!...maar wel heel mooi hoor....liefs fijne dag van mij...xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo lieve, Oh! mooi werk dat ons heeft gebracht! Opvallend is het vermogen van de mens om dingen van grote artistieke waarde bewonderenswaardig te maken! Deze eieren zijn fascinerend! het enkele feit van het zien van hen is een prijs! groeten. Rose M.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik denk gelijk...."wauwwww prachtig"!!


    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ha lieve Josephine! jeetje wat mooi!! hier moet je zeker enorm veel geduld voor hebben en een hele vaste hand.. je moet er toch niet aan denken dat je de puntjes op de i zet en dat het ei dan breekt.. de tranen zouden je in de ogen springen, maar gelukkig hebben deze eieren het allemaal overleefd en kunnen er veel mensen van genieten!

    fijne avond,
    liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen lieverd, dankjewel voor je smakken die ik terug kreeg :))))
    Wat een heerlijke post hier weer, wat een kunstenaar zeg!
    Dit had ik nog nooit gezien, wat moet die man een eindeloos geduld hebben , zo bewonderenswaardig.
    Sommige eitjes lijken wel van kant gemaakt, heel erg mooi!
    Fijn weekend alvast, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi meisje.
    ben ik weer en wat zie ik weer een prachtige post bij je staan.
    wat knap van deze man en wat een vakwerk als je dit in je vingers hebt,
    fijn weekend en liefs van an

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echte kunstwerken die eieren.
    Mooi...

    Fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Onwaarschijnlijk mooi zijn de eieren, ik heb eens zo'n tentoonstelling mogen bezoeken van bewerkte en versierde eieren, door echte vakmensen.

    Meid ik keek mijn ogen uit om dat in het echt te zien, er waren er net je hier laat zien, er waren ongelooflijk mooi beschilderde, en er waren er ook waarin halve eitjes complete landschappen zaten....onvoorstelbaar dat mensenhanden zoiets konden maken.
    Ik zou zo weer naar zo'n tentoonstelling gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat zijn inderdaad prachtige kunstwerkjes, Josephine !
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi Josephine...wat heb jij een mooi blog ..ik ga je zeker volgen..en die eieren prachtig gewoon zou zoiets wel willen doen heb engelen geduld hihi!!;))..lieve Lente gr .x.Gaby.x.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit zijn hele bijzondere eieren! Zo mooi ook rond de Paastijd!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jeetje mina wat een kunstwerkjes Josephine !!!
    En dat van die tere eierschalen. Wat een kunstenaar. Met recht zet jij hem hier even in de picture.
    Pssst ... ik ben al blij dat ik een ei netjes kan onthoofden ;-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige blog, heerlijk om rond te neuzen én te volgen. Deze eieren zijn echt heel bijzonder, pure kunst.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥