vrijdag 14 mei 2021

Crea 2021 Alfabet Challenge Letter J * * *


Voor de letter J ben ik even terug gegaan naar mijn jeugd, mijn ouders hadden vroeger een behoorlijk aantal speelkaarten waar met vrienden heel wat werd afgespeeld. Later toen mijn broer en ikzelf wat groter waren speelde wij ook regelmatig, bijvoorbeeld klaverjassen, pesten of hartenjagen, En ook Patience vind ik trouwens nog steeds leuk om te spelen. Maar even teruggaand naar mijn jeugd, al die achterkanten van de speelkaarten vond ik altijd zo mooi, allerlei grafische figuren met prachtige kleuren en het allermooiste vond ik alle Joker kaarten.  Dus vandaag staat mijn J voor de Joker  kaarten. 


Het is verbazingwekkend hoeveel verschillende soorten je tegen komt als je er naar op zoek gaat., heerlijk om daar in rond te struinen. 



Ben onder de Vintage Jokers gaan zoeken in de hoop dat ik nog iets uit mijn jeugd tegen zou komen maar dat is jammer genoeg niet gelukt. Heb wel een map vol mooie  opgeslagen want ik blijf ze leuk vinden.




Deze vind ik ook zo grappig dat kleine Joker mannetje, elders staat hij ook een keer in zwart/wit. Dat viel me ook op dat heel veel jokerkaarten in zwart/wit en tevens in kleur zijn. ***


Kijk ook eens bij;

15 opmerkingen:

  1. Dat zijn wel heel veel afbeeldingen van jokers ik wist niet dat er zoveel verschillende waren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooie jokers zijn erbij.
    Nog wel leuk om te gaan sparen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn er een hoop verschillende jokers! Daar heb ik nooit bij stil gestaan, leuk dus om zo'n mooie verzameling bij elkaar te zien.
    Ik heb wel een joker 'van vroeger' ontdekt; het bracht meteen het gevoel terug aan de vele kaartavonden bij ons thuis. Wij speelden kaartspellen als gezin, maar mijn moeder had ook met vriendinnen een vaste wekelijkse klaverjasavond die een keer in de vier weken bij ons thuis werd gehouden. Ik zie de dames nog zo aan tafel zitten; wat een mooie herinnering heb je bij me naar boven gehaald. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja de Joker. Hij speelde ook even door mijn hoofd, maar het is iets anders geworden.
    Deze verzameling is prachtig!
    Wij speelden vooral het " pesten" thuis. Mijn schoonouders waren fanatieke, goede klaverjassers. Van echtgenoot gehoord dat de kaarten weleens door de kamer vlogen in t vuur vd strijd! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, er zijn heel veel verschillende jokers. Jaren geleden ben ik eens in het speelkaartenmuseum geweest in Turnhout. Daar zag je ook veel oudere jokers.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een goed idee: joker. Ik heb zelf bijna nooit met kaarten gespeeld, ook vroeger niet. Alleen patience, want dat snapte ik. Je hebt een heel aantal mooie jokers gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nooit geweten dat er zoveel verschillende jokers zijn, en wat zijn ze leuk om naar te kijken! De eerste en de tweede op het blog zou ik zomaar ergens ingelijst kunnen hebben. Ik word er helemaal vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha, wat leuk dat jij de joker inzet vandaag!
    Ze zijn inderdaad geweldig leuk en wat veel verschillende!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig idee voor de J, wat een fantastische collectie jokers, Josephine ... prachtige details, ik kan er naar blijven kijken, zo mooi zijn ze !
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat je hieraan dacht bij de letter J.
    Leuk om zoveel van die verschillende kaarten bij elkaar te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke J :) ik herken het wel een beetje, dat van vroeger en naar de joker kijken bij de stok kaarten. Ik vond de punt schoenen altijd heel apart. Nu je het zegt, er zijn inderdaad gekleurde en zwart/witte jokers. Dit zijn wel hele mooie jokers, leuk om op Pinterest een bord van te maken. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Grappig en ook mooi zijn je jokers, ze doen me denken aan een oud boek dat mijn moeder ooit had en veel was er getekend in Jugendstil (geloof ik) met een verhaal erin van Tijl Uilenspiegel.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nooit geweten dat er zoveel jokers zijn. Maar ik ben ook niet erg thuis in kaartspellen. Qua afbeelding zijn ze heel decoratief, vind ik. En je had het goed hoor; ik was er even tussen uit:)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk al die verschillende jokers. Mooi overzicht heb je gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke jokers. Wij kaarten vroeger thuis regelmatig, jokeren, pesten, hartenjagen en nog meer. Nu kaarten we ook nog vaak en ik vind het altijd leuk om de plaatjes even goed te bekijken. En die vrolijke jokers natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥