vrijdag 7 mei 2021

Bijna alles heeft Charme * * *


Hebben jullie dat nu ook weleens, allerlei dingen die je eigenlijk in de afvalbak gooit en waarbij je opeens denkt, wat is dat eigenlijk mooi. Uiteindelijk gaat het toch de afvalbak in maar heb eerst toch maar even een foto genomen. Dagelijks gebruik ik wel knoflook bij het bereiden van gerechten, deze twee tenen waren de laatste van deze knoflookbol, en als je dan de onderkant van zo'n bol bekijkt vind ik dat erg mooi.


Hier nog zoiets, in een rieten mand heb ik op de bodem een jute zak gelegd, de mand is gevuld met aardappelen, nu is er een keer een aardappel onder de jutezak terecht gekomen, en daar komt dan na een tijdje deze schoonheid  om het hoekje kijken. Dat is toch prachtig om te zien, en ik kan het dan ook niet laten om daar even een foto van te nemen, vind het gewoon kunst!!!


Hier was ik net bezig een nieuwe keukenrol op de standaard te zetten, al eerder heb ik daar mee zitten knutselen en ook deze keer had ik zin even iets simpels te maken. Heb wat ringen van de rol afgeknipt, je moet de rol dan een beetje platdrukken waardoor de ringen een beetje ovaal worden. Een aantal ringen heb ik aan elkaar geplakt tot een fantasie bloem. Haha . . . het is natuurlijk helemaal niets maar
wel heel leuk om even wat te knutselen.


Het verval van de natuur als je dat zo zou kunnen noemen, eigenlijk is ieder stadium de ontwikkeling van groei en bloei interessant en heeft voor mij veel charme.


Elk voorjaar als ik voor eerst weer dit lieflijke Pinksterbloempje tegenkom maakt mijn hart een sprongetje, zo teer een prachtig van kleur. Deze kwam ik twee dagen geleden tegen tijdens een wandeling met Bono, ons hondje.

16 opmerkingen:

  1. Je hebt helemaal gelijk; soms kijken we nét even anders naar gewone dingen en dan zien we de schoonheid ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je een schat. Vormen en schoonheid zien in wat "afval" is. En je hebt gelijk, en hiermee laat je ons ook anders kijken. Het pinksterbloempje, zo'n mooi bloempje, maar deze foto geeft er nog meer schoonheid en kracht aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En zo zijn er veel charmes te ontdekken idd. De knoflook heb ik verbannen. Ik verdraag de lucht niet na de covid. Komt nog wel weer goed. De keukenrol dat is een ideetje om met de kleinkinderen eens te doen. Erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie blogpost, met prachtige foto's! En je hebt gelijk: als je goed kijkt zie je zoveel moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's, leuk om op een andere manier naar afval te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fotograferen, jij kan er wat van, mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Josephine, wat een leuk idee om die dingen zo mooi op foto vast te leggen voor ze in de afvalbak verdwijnen !
    Oh, het Pinksterbloemetje, dat zie ik ook zo graag ... wat een prachtige foto, zo subtiel en wondermooi !

    Namiddag mijn eerste vaccin gehad, alvast een stap naar wat meer vrijheid :-)
    Geniet van het weekend ... voor zondag voorspellen ze hier 24° !
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi jou. Ik hoorde van een tekenleraar ooit: "als je goed kijkt zie je meer", dat geldt ook voor jou en jouw mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Josephine, van " helemaal niets" heb jij weer prachtige foto's gemaakt zeg! Die uitgelopen aardappel zo mooi!En die collagefoto vd bloem van keukenrol is bijna romantiek :-)
    Een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha, ja hoor, ik heb een mapje "inspiratie" op mijn laptop staan, met allemaal dit soort foto's. Ik kijk er regelmatig naar, zo leuk. Maar ik doe er lang niet altijd iets mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig. Ik ben het zo met je eens. Ieder stadium is mooi. De hele ontwikkeling van groei en bloei heeft zijn eigen charme.

    Ooit had ik een tulp die nog maar één blaadjes had. Ik vond dat zo mooi. En maakte veel foto's ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt helemaal gelijk, juist de doodgewone dingen zijn zo mooi als je er goed naar kijkt! En dat is telkens weer genieten. Net als van jouw foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zoals jij alles bekijkt en op de foto zet, zie je inderdaad dat ook kleine dingen mooi zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt helemaal gelijk, heel mooi allemaal!
    In onze haast zien we dingen vaak niet meer ;)
    Dat van die keukenrollen is leuk om met kinderen te doen lijkt mij :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi inderdaad....maar wowww dat pinksterbloemetje is echt prachtig...ik ga zo extra opletten als ik met Leaf ga wandelen...fijne week liefs Ria 🍀💜🍀🐾

    BeantwoordenVerwijderen
  16. We zien vaak over de schoonheid van veel dingen heen.
    Jij hebt er ook wel een oog voor natuurlijk. Net zoals je oog hebt om van niets iets te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥