dinsdag 23 juni 2015

Two LITTLE Pincushions ***








In Zeeland was ik al aan deze speldenkussentjes begonnen, ik kan het gewoon niet laten om iets mee te nemen om eventueel te gaan freubelen met stofjes. Op internet zag ik een leuk patroontje van dit vijfpuntige speldenkussentje en ben aan de slag gegaan. Weet eigenlijk niet hoe je dit precies noemt, ik denk Patchwork. Het bestaat uit 15 lapjes van 4 x 4 centimeter, en dan nog een toeslag voor een naadje. Je kan het op allerlei manieren doen maar ik heb gekozen om twee soorten stofjes te gebruiken. Alles heb ik op de hand genaaid [ dat is het mooiste voor dit modelletje ] waarbij je erg moet oppassen dat je niet in de toeslag naait. Gaandeweg ontstaat er een WirWar van lapjes en naadjes maar uiteindelijk kom het helemaal goed natuurlijk. Het is een handig speldenkussentje geworden. Jammer genoeg had ik geen staalwol in huis, en ook geen geduld omdat eerst te kopen, haha, want ik las als je speldenkussentjes daar mee vult de spelden altijd scherp blijven. Wat een goede tip hé. Ook zien jullie een piepklein kussentje dat je over je duim schuift, en dat is echt heel handig in sommige gevallen. Het zijn eigenlijk maar twee driehoekjes die je opvult en aan de onderkant vastzet. En zo is mijn kleine speldenkussen verzameling weer iets groter geworden, en nu op naar de volgende exemplaren. FIJNE WEEK ALLEMAAL ***



13 opmerkingen:

  1. Ziet er mooi uit en jeetje, zoveel stukjes- erg leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe je het noemt ,noem je het
    Tis echt super schattig.
    Heel leuk....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OTTIMO LAVORO MIA CARA!
    I COLORI PERFETTI!
    E MOLTO UTILE!
    BRAVA

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig model zeg! en mooi die warme kleuren
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jemig, wat een heerlijke ring speldenkussen is dat geworden Josephine, super handig lijkt mij.
    Je punten speldenkussentje ziet er ook al zo schattig uit, lekker brocante stofjes heb je ervoor genomen.
    Oh wat een reuze tip van die staalwol, logisch eigenlijk, het schuurt steeds langs dat spul en dus scherpt het vanzelf dan.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke speldenkussentjes, Josephine, mooie patroontjes !
    Van het staalwol, dat wist ik niet ...maar dat lijkt inderdaad logisch.
    Mooi op foto gezet, met het grappige hondje erbij !
    Voor morgen wordt hier warm en zonnig voorspeld ... hoop bij jullie ook ...
    Nog een fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattig kussentje zeg leuk hoor!!!....liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha je hebt meteen het meest moeilijke speldenkussen gemaakt. Het was geloof ik mijn eerste quilt speldenkussentje en wat vond ik y het moeilijk. Maar het is uiteindelijk gelukt en ik heb nog steeds he paroontje om er nog eens een te maken.
    Ik vind je stofjes erg mooi en dat duimkussentje vind ik een geweldige uitvinding.
    Liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Josephine, ik vind het een fantastisch idee zulk een speciaal kussentje !!
    Mooie stofjes heb je erin verwerkt !
    Nog een zonnige dag gewenst,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hello Josephine,
    Het speldenkussen is prachtig. ik houd van de vorm! Goed gedaan.
    Grote knuffel,
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Josephine, druk-druk-druk hier en ik liep wat achter zie ik dus nu gauw een berichtje voor jou! aha!!!!!! ik zie het al! Je bent ook quilt-verslaafd!!! Leuk! Je spelden kussentjes zijn prachtig en ja de kleuren ook (je bent daar GOED in hè, die kleuren combineren!)

    Ik zie het voor me met al die lapjes en naadjes en dan ook nog eens 4 x 4. Gepriegel! Leuk dat je er nog meer wilt gaan maken en ik ben erg benieuwd zoals gewoonlijk welk model je gaat maken deze keer!

    Patchwork is volgens mij het aan elkaar zetten van lapjes en quilten is het doorstikken (of doorpitten of hoe het ook heten mag) van de verschillende lagen stof. Patchwork speldenkussentjes dus! Maar je kunt ook zeggen: prachtige speldenkussentjes! Altijd waar! : )))))))))))))))))))

    Veel plezier met de volgende!!!

    Liefs Josephine! Pink

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat schattig je speldenkussentjes....en ook nog eens super handig.
    Dat zijn leuke kleine projectjes om ergens mee naar toe te nemen.
    Nu zie ik ook je hondje van je vorige post er naast staan op de foto...en dus ook de ware grootte....nou ja groot, hij is heel klein wat grappig wat kunnen foto`s toch bedriegen hihi.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥