maandag 12 oktober 2009

M.C. Escher inspiratie...



















Hoe vinden jullie het werk van de grafisch kunstenaar M.C. Escher? Zelf ben ik helemaal verzot op zijn werk. Zo ongelooflijk fascinerend, hoe deze man de meest ingewikkelde constructie's bedenkt.  En niet alleen ingewikkeld maar ook onmogelijke bedenksels die in zijn werk toch weer helemaal kloppen. Kan echt enorm genieten van alle detail's. Zelf heb ik een aantal van zijn werken of een klein fragment daaruit nagetekend, een heerljke uitdaging. Hier laat ik er een paar zien die momenteel bij ons in de kamer hangen. De "Ruiters" zijn een studie van regelmatige vlakvulling uit 1946.  Bij mijn werk is het lang niet zo regelmatig hoor, ieder paard en persoon zijn bij mij ongelijk. Maar ze vloeien wel mooi in elkaar over. De andere noemt Escher "Omhulsel"uit 1955, en het is een houtgravure. Zelf heb ik het met oostindisch inkt en aquarelverf gemaakt. Het is echt een heerlijkheid om te trachten een heel klein beetje in de buurt van zijn werk te komen.


Lieve groet Josephine

15 opmerkingen:

  1. Vind ik helemaal geweldig. Zo ongelofelijk knap is dat en ik begrijp er helemaal niks van.
    Wat geweldig dat je dat namaakt.Dat je dat kan.
    Het ziet er helemaal fantastisch uit. Complimenten!!!GRoeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zal ongetwijfeld heel kunstig en knap zijn. Ik doe het niet na in ieder geval. Zou het zelf niet in huis hangen. Maar kan me wel voorstellen dat iemand anders het mooi vind hoor.

    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fasinerend,inspirerend ingenieus ben net als jij helemaal onder de indruk van de man zijn kunnen. Vooral de labyrinten die nooit schijnen te eindigen geweldig.
    Steeds zie je zijn werk weer anders.
    Er zijn hele webs met afbeeldingen van zijn werk ook de hele oude.
    Zelf nog nooit een origineel gezien maar dat komt vast nog.
    Mag zelf ook graag bezig zijn met inktpen en aquarelverf maar ben nooit op het idee gekomen om met zijn werk iets te doen, leuk dat het je zo goed gelukt is.
    groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Josephine, beautiful paintings by M.C.Escher!!
    Have a nice day
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig werk is het ... Wij zijn hier in Den haag heel blij met het Escher museum. Steeds genieten voor jong en oud. Fijne dag en geniet van je mooie tekeningen. Groet Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Josephine, wat leuk dat je een post over Escher heb gemaakt, ik vind dit ook prachtig, heb ook nog ergens een boek van hem liggen met al die prachtige kunstwerken. Ik vind het helemaal kunstig dat je een paar werken heb nagetekend, ik tekende vroeger ook veel en weet hoe moeilijk het moet zijn om zijn werk na te tekenen, ze zien er prachtig uit, mijn complimenten. Ben trouwens ook benieuwd hoe je Walasse Ting vindt, een heel ander genre dan Escher, heel kleurrijk. In mijn ander leven hihi (ik had toen alles strak en modern ingericht) had ik werken van hem aan de muur hangen.
    Ik heb genoten van je post.
    Fijne dag nog en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Josephine,
    ja mooi is zijn werk hè, je blijft er maar naar kijken en verwonderd je er over hoe hij zulke mooie dingen kan maken.
    Fijne dag,groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig nagemaakt! Ik doe het je niet na.
    Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Josephine mij zegt het helemaal niets,erg he,ik vind de ridders met paarden prachtig en dat is niet omdat ik van paarden hou,dat andere in plakjes gesneden hoofd vind ik eng,sorry,ik vind het heel knap dat je het hebt kunnen maken,een tekenwonder ben je,fijne avond,groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi josephine

    ja zijn werk vind ik ook echt briljant
    en wat jij hierboven laat zien vind ik ook geweldig gaaf
    knap hoor
    **
    ja 2 hondjes (ik heb al eerder honden gehaddoor mijn leven heen en poezen en nog meer)dus ik weet waar ik aan begin ;)
    maar ze gaat verhuizen en kan ze onmogelijk meenemen vandaar en ik dacht er al langer over om weer een diertje in huis te hebben maar niet zomaar en dit is echt een uitkomst de een is 4 de ander is 8 en ze hebben altijd bij haar gewoond erg leuk en spannend
    **
    ik heb de trap nu 2 keer in de grondverf gezet
    morgen de andere trap en dan het echte verf
    ja het knapt zo enorm op heerlijk
    en idd wat een inspiratie op alle bloggen
    heel erg leuk

    ik ga nu lekker mijn bed opzoeken want moet er morgen weer heel vroeg uit

    slaap lekker en tot gauw ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zelf heb ik er niet zoveel mee, zou het niet aan de muur hangen, maar wel heel knap dat je dat zo na kunt tekenen hoor! Geniet ervan, het is maar goed dat niet iedereen dezelfde smaak heeft, toch? groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Daar blijf je naar kijken, dat iemands brein zoiets kan maken heel bijzonder, en dapper dat je het zelf met aquarel hebt geprobeerd, leuk hoor.

    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kijk er graag naar, vind het ook erg bijzonder, bijna geniaal, maar zou er zelf niets van kopen of in huis halen.
    Wel erg knap van jou om dit na te maken.
    Kan me indenken dat je dit met erg veel plezier doet.
    Erg goed.
    Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dit is prachtig werk en ik doe het niet na.
    ook knap dat je dit namaakt en er veel plezier in vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Crea{tief},
    het blijft knap en heel kunstig wat Escher allemaal heeft gemaakt.
    Maar ook knap van jou dat je dat heb nagetekend,maar ja wij houden nu eenmaal van dat priegel werk.
    De meesten mensen hebben geen geduld meer en altijd haast en waarom ???
    Ik ben blij dat ik altijd denk kom ik er vandaag niet dan kom ik er morgen wel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥