maandag 19 oktober 2009

Zomerse tuin in Oktober...

































Ben eigenlijk best nieuwsgierig hoe jullie tuin er op dit moment uitziet. Zelf ben ik verbaasd over hoe alles nog in bloei staat en dat terwijl het half oktober is. Mijn krentenboompje is kaal, de kastanjeboom heeft inmiddels al een tien liter volle emmer kastanjes laten vallen [leuk voor crea klusjes] maar alles zit verder nog volop in het blad. De weigelia bloeit dit jaar voor de derde keer. En voor de rest blijft alles maar doorbloeien. De hortensia "Endless Summer" doet zijn naam eer aan. Kijk maar op de foto, de vierde keer dit jaar weer prachtige nieuwe blauwe bollen, ongelooflijk toch. De klimroos staat ook alweer in bloei voor de zoveelste keer dit jaar, en nog volop knoppen. Deze foto's heb ik twee dagen geleden genomen, ondanks nachtvorst en bijna een zuidwesterstorm blijft alles een zeer zomers karakter houden. En ik geniet daar volop van.


Lieve groet Josephine

20 opmerkingen:

  1. Hoi Josephine, wat staat je tuin er nog prachtig bij en wat een heerlijke foto's. Hier is alles wel zo'n beetje uitgebloeid, de stamroos Schneewittchen geeft nog een laatste toegift en dat was het dan wel. Ik vind je hortensia Endless Summer werkelijk prachtig, ik heb er dit voorjaar ook nog voor gestaan deze te kopen, maar heb dat jammergenoeg niet gedaan. Ik heb genoten van je prachtige plaatjes en hoop dat je nog even genieten mag van al die mooie bloeiers. Oooh en ik zie de eerste sneeuwvlokjes hier al vallen op je Blog.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi josephine

    bij mij is al een beetje op zijn retour
    en zie idd dat bij jou alles nog lekker staat te blozen!
    mooi hoor;) dan kan je nog lekker even dat 'zomerse'gevoel vast houden
    ik denk dat ik deze winter mijn vijgenboompje wat af dek hij is al een stukje groter geworden en heeft veel blad maar ik wil graag de nieuwe zomer ook van die lekker vruchten eraan hebben :)
    *mijn tuin is al winter klaar*
    **
    en bij jou sneeuwd het zelfs al :))
    hoe heb je dát voorelkaar gekregen???
    ik ben er dagen mee aan het pielen geweest en krijg het gewoon niet voorelkaar :(
    kan jij het mij uitleggen??
    die muisaanwijzer heeft mijn dochter er voor mij opgezet
    **
    wens je een heerlijke dag toe ☼
    lieve groet
    xzenna ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Josephine, beautiful autumn garden!!
    Your photos are amazing!
    I send you much greeting!
    Have a nice day
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw tuin ziet er inderdaad nog erg mooi uit. Ik heb aan de voorkant vorige week de annabellen afgeknipt, want vond het nu echt niet mooi meer. En achter heb ik alleen de rode hortensia's nog staan. Maar meer bloemen heb ik nooit. Alleen groen van buxus en klimop.

    Jij kunt nog lekker genieten van alles.
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk die plaatjes, ik heb helaas geen kleur meer in de tuin, alleen nog groene blaadjes en een enkel wit bloemetje (waarvan ik de naam niet meer weet). Gisteren net weer de tuinmeubels opgeborgen, wij zijn klaar voor de winter!
    Geniet ervan en fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lievertje,
    jij heb echt de groenen vingers van Pappa bij hem stond ook altijd alles zo lang in bloei maar niet tot half october.
    Ik denk dat,dat komt door de weers verandering.
    Wat prachtig zo als alles er nog bij staat,en wat een weelde al die kleuren.
    Ik zal blij zijn als ik binnen kort Amsterdam ga verlaten en lekker vlak bij jullie kom te wonen dan kan ik mee genieten vaan al dat moois
    heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dag Josephine, prachtige plaatjes heb je gemaakt in je tuin. Heb als reactie daarop ook even wat herfstplaatjes gemaakt en geplaatst!
    lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. je tuin ziet er geweldig uit zeg
    wat een kleuren pracht

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi zeg je tuin......
    Ondanks de sneeuw nog zoveel pracht.....
    Hmmm....wonderlijk.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben net ook buiten aan het fotograveren geweest,en er staat nog genoeg in bloei.
    Alleen de roos New,dawn heeft nog maar twee bloemen.heerlijk he zo'n tuin,ik wil nooit van zijn levensdagen in een apartement of senioren flat..heerlijk je sneeuw,kom in de stemming voor Sinterklaas.

    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige roos en je andere planten ook,wauww,trouwens wat ik van je tuin zie,vind ik super,haha nou helaas kan ik daar nog geen van foto`s van laten zien,want er staat nog niets,wat leuk de dwarrelende vlokjes in je scherm,ben erook mee bezig geweest,maar niet gelukt,ik wens je een fijne avond,groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. H Josephine. Wat ziet je tuin er nog prachtig uit. Bloemen allemaal nog in volle bloei. Goed hoor. Over mijn foto, ik doe er niks aan, ik zie mezelf bij volgers ook altijd met mijn nieuwe foto staan. Verbaast me wel eens. Doet ie allemaal vanzelf.
    Groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hee het sneeuwt al op je blog !
    wat is jouw tuin nog lekker zomers, prachtige foto's !
    onze tuin is vrij groen (op het moment ook van het onkruid) maar normaal van veel buxushegjes, de annabellen zijn nu echt helemaal bruin en de laatste ga ik morgen afknippen, verder bloeien er nog wel wat fairyroosjes, maar de herfst is echt in aantocht hoor, het blad van de leilinden is zelfs al helemaal geel !
    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hi josephine

    DANKJEWEL!! je bent een schat
    dit ging wel makkelijk met die vlokjes :)
    **
    wat heb je een super lief berichtje van je mams gekregen fijn om te lezen en wat een rijkdom ;)
    **
    fijne dag
    xzenna knuffel groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi Josephine, hier wordt het al echt herfst in de tuin. Veel bloeit er niet meer. De boom met malusappeltjes is prachtig, ik kan hem zien vanuit het huis. De lijsterbes is geplunderd, ik zie hier en daar nog een vruchtje. De vier oude lindebomen verliezen op het moment ook alle blaadjes. Het sneeuwt hier blaadjes. Bij jou zie ik al voorzichtige sneeuwvlokjes.... Leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo te zien is je tuin nog steeds een plaatje , bij ons zit er niet zo veel kleur meer in .
    Lieve groet Rini

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jeetje wat staat jouw tuin er nog mooi bij. Hier doen alleen de storozen nog hun best. Skimmia geeft kleur aan de tuin samen met de bessen van de hulst. Jij vroeg waar ik mijn vloer vandaan had. Bij Karwei. Maar van Bolterio is die ook heel mooi. Laminaat (ggrrrr)klost gelukkig niet meer zo.Heeft een geluidsreduktie. En dat is best te doen. Vond dat namaak zo erg en dat klossen nog ergen. Heb ik ook een vraagje. Op jou blog sneeuwt het al gezellig waar haal je zo'n programma vandaan? Fijne dag en ik hoor graag.......Liefs Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Sneeuw is gelukt.... hahaah zag bij iemand anders ook nog zo'n leuk herfstblad wat over het blog kukkelde. Lijkt me ook wel wat. Dank je voor de tip. Liefs leni

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hello my dearest friend!!!

    THANKS a lot for your wonderful and nice comment.

    So do I think that your blog is a really FANTASTIC!!!

    A lot color, beautiful photos...and YOU are a very KIND FRIEND!!!!

    KISSES A LOT. Smack a YOU! NI from Italy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hi Josephine,

    It was lovely to discover your beautiful blog.
    Your garden is so beautiful, I love all the flowers and colour.

    Have a happy weekend
    Hugs
    Carolyn

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥