zaterdag 10 oktober 2009

Tsjechisch hoekje...






















Het leek me wel leuk om jullie een aantal gebruiks voorwerpen uit Tsjechié te laten zien. Mijn man Frans is in, toen nog TsjechoSlowakije geboren, en is in 1982 naar Nederland gekomen. Des te leuker is het om een aantal voorwerpen uit zijn geboorteland in huis te hebben, en ook te gbruiken. Jullie zullen ze vast wel herkennen want ook in nederland werden deze artikelen verkocht. En misschien nu nog wel, alhoewel ik ze niet vaak meer tegen kom. De keukenset vind ik zelf erg mooi, er staan kleine wilde roosjes op afgebeeld. En alles wordt intensief gebruikt. Dat is toch wel iets wat in mij zit, ik kan gewoon iets mooi vinden, maar als ik het dan ook gbruik waarvoor het bedoeld is dan geeft me dat veel extra charme. Zo heb ik ook een prachtige antieke bowlpot op voet met bijpassende glazen lepel. Ergens doodeng om op een feestje te gebruiken, maar ik doe het wel omdat het zo sfeervol staat. Bij mij tref je dan ook geen papieren of plastic bordjes en bekertjes aan.


Lieve groet Josephine

14 opmerkingen:

  1. Ik gebruik ook alles, vind het zo zonde om het alleen maar in de kast te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig zeg en super dat je zo`n hoekje hebt gemaakt,zal je man wel fijn vinden en leuk dat je het ook gewoon gebruikt,ik doe dat ook hoor,anders zou ik het ook zonde vinden en sja het kan gebeuren dat erwat kapot gaat,maar dat neem ik maar voor lief,tot nu toe,gaat het goed,ik vind het ook niet echt gezellig als je een feestje hebt en alles is plastic,maar ja wel weer zo opgeruimd haha,ik wens je een fijne zondag,groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn wel erg mooie voorwerpen uit Tsjechie, Josephina. Erg vertrouwd voor je man om daar 'n apart hoekje voor te creeren.
    Ook ik gebruik absoluut geen plastic weggooi servies of wat dan ook. Nee hoor, ik geniet van de mooie spulletjes.
    Als ik aan Tsjechie denk is dat altij 2 ledig.
    Tegenwoordig gaan we er elk jaar skien maar toen het nog TschechoSlowakije zijn we daar eens op vakantie geweest en hebben toen 'n houten manneke en vrouwtje meegenomen als geluks-amulet in de auto hangen.
    Dit is ongeveer 25 jaar geleden en ik heb ze nog steeds en ze hangen nog steeds in de auto's die we kopen.
    Gek eigenlijk dat ik daar nu ineens aan denk dat we ze al zolang in ons bezit hebben. Ze hebben in ieder geval altijd geluk gebracht want we hebben nooit trammelant of wat dan ook met auto's.

    Wens je een fijn weekend. Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellig blog heb jij. Heerlijk even naar de foto's zitten koekeloeren. Prachtig zijn ze. Lieve groet Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie en elegante voorwerpen , prachtig zijn ze Josephine!
    Fijn weekend , lieve groet Rini

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat is leuk een man uit TsjechoSlowakije, de spullen zijn practig en ook weer zo mooi op foto gezet :-))
    Ja ik kan mij voorstellen dat het gebruiken van die spullen iets speciaals geeft.
    Volgens mij komen er uit TsjechoSlowakije ook heel veel mooie oude serviezen???

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooie spulletjes!
    en weer heel mooi weer gegeven ook
    zelf gebruik ik ook geen wegwerp borden etc wil ook van mijn mooie spulletjes genieten ;-)
    mooi mooi mooi ;)
    ***
    over die berichtjes
    ja ik weet ook niet hoe het komt
    snap nog niet veel van extra's bij bloggen
    mijn blog stond ook opeens op verbergen,misschien had het daar mee te maken?
    ik heb geen idee maar ik ben wel heel blij dat ik weer een berichtje van je zag staan
    hoop dat het weer goed is ingesteld
    ***
    hihi ja weer een nieuwe "look"
    ik BLIJF veranderen :P
    vind dat ook erg leuk elke keer weer iets nieuws creeren alhoewel ik deze minder vind (heb nog een ander "besteld" en krijg je dan via email)
    wel een beetje omslachtig maar die heeft dan ook wel erg mooie blogs layouts
    en het houd me van de straat haha lol :)

    warme groet en een heerlijke zondag gewenst
    liefs xzenna ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. weer mooie foto's hoor,en wat een gezellige keukenset,ik heb ze ook,maar dan van mijn schoonmoeder.ja gewoon alles gebruiken,hoor doe ik ook,de spullen moeten leven vind ik.
    wij,,,mijn man en ik,,zijn in tsjechie"geweest,en het is een mooi land met heel veel natuur en kastelen,en vriendelijke mensen.

    prettige Zondag oma nijn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Josephine, your pictures made me very happy. Some of these things we have got still at home. How the world is small! Have a nice Sunday
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Josephine, wat een mooi spullen en natuurlijk heel speciaal omdat ze uit het geboorteland van je man komen. Het keukensetje is prachtig, ik heb dit nog nooit eerder gezien, zo lief met de roosjes. Ik gebruik ook altijd alles, met het risico dat er dan weleens wat stuk kan gaan, maar dat is dan jammer, want het plezier van het gebruik is groter.
    Een hele leuke post met zo als altijd weer foto's om van te genieten.
    Fijne zondag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat zijn leuke spullen, en voor je man natuurlijk ook leuk om iets uit zijn geboorteland in huis terug te zien. En je hebt gelijk om het te gebruiken hoor. Ik gebruik ook altijd van alles.

    fijne dag nog

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Crea,
    wat heb je dat weer mooi weer gegeven met je foto's.
    Maar binen kort krijg alles weer in het echt te zien, het is allmaal beeld schoon.
    Mijn blauwe potten hebben het ook al heeeel lang overleefd ik heb ze altijd gebruikt,
    enkele potjes zijn een beetje ziek maar die heb ik gelijmd.
    Wat heb je weer een mooiè klok geplaatst,lieverd een fijne dag nog heel veel
    liefs Mamske.xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Josephine,
    Wat mooi zeg dat keukensetje. Sfeervol hoor. En leuk met de herinnering aan Tjechië. Het is toch ook leuk om dit te gebruiken, anders leef je op een gegeven moment in een museum.
    Fijne week.
    Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een mooie dingen zeg en leuk dat je er zo,n prachtig hoekje mee gecreerd hebt voor je man,

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥