dinsdag 6 oktober 2009

Nu al...???





























Jullie zullen wel denken, hé...nu al???  Ieder jaar zit ik kerstkaarten te freubelen, en daar ik er zo'n zestig zelf wil maken begin ik er meestal redelijk op tijd mee. Wel gek, want nog geen week geleden was het wat het weer betreft nog volop zomers en genieten van het buitenleven.  Mijn hoofd stond echt niet naar kerstkaarten maken. De laatste aantal dagen is het hier zo onstuimig, koud, nat en kachelweer, dat ik spontaan de kaarten kriebels kreeg. Dit jaar hou ik het een beetje eenvoudig, niet al te veel knipwerk maar toch een zelfgemaakt kaartje. Gisteren heb ik twee menukaarten gemaakt en een aantal kerstkaarten. De foto's van de kaarten zijn niet zo scherp en de glitter details komen ook niet zo goed tot hun recht. Maar jullie krijgen toch een beetje een  indruk hoe de eerste paar geworden zijn.

Lieve groet Josephine   

22 opmerkingen:

  1. Hoi Jo,
    Ach wat is vroeg, ik heb wel eens kerstkaarten zitten schrijven in augustus, had toen hele mooie kaarten bij het prijzencircus gevonden.
    Zelfgemaakte kaarten zijn bijzonder, daar zit een stukje liefde van die persoon in.
    Ik vind je header mooi met jouw gekleurde koppie erin.
    Groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind het jammer dat ik er niet zoveel tijd meer voor heb, maar toen ik ook alles nog zelf maakte, was ik rond deze tijd ook al aan het frobelen hoor.
    vind het ook veel persoonlijker als je een zelfgemaakt kaartje stuurt...
    prachtig zijn deze (menu) kaartjes !!
    en wat een leuke foto's heb ik hieronder ook al gemist, super mooi gedaan !
    Wens je een fijne dag !
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaarten Josephine. Heel speciaal. Wat jaartjes geleden heb ik ze ook zelf gemaakt,maar dat was van dat gewone knipwerk. Dit is meer kunstig. Tja, misschien moet ik me er weer eens in gaan verdiepen.
    Fijne dag
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Josephine, magnificent Christmas wishes!
    Josephine, you very creative! Is amazing!!!
    Have a nice day
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hay Josephina,
    Prachtig deze kerst/menu kaarten. Ik denk dat er al velen met jou bezig zijn met deze voorbereidingen. Vooral de grijs/witte kaarten zijn erg stijlvol. Hou ik wel van.
    Dan de antwoorden op jouw vraag(jes)...

    De kistjes koop ik meestal bij Action of Xenos.
    Het zijn eigenlijk theekistjes.
    De maten zijn: 22 cm breed, 16 cm diep en 7½ cm hoog.
    Ik ben idd een echte knutselkont.Heb een eigen ruimte dus kan m'n gang gaan. Of het nu kastjes, stoeltjes, kaarten bewerken, huis schilderen binnen/buiten of wat dan ook ...ik vind alles even leuk.
    Meestal geef ik wat ik heb gemaakt aan iemand die ik er blij mee kan maken en heel soms hou ik iets voor mezelf.
    Ook bezoek ik graag brocante markten maar ook het 'werken'in de tuin doe ik graag.
    Ik hoop dat je 'n klein beetje een indruk hebt gekregen van hetgeen mij bezig houdt.
    Fijne dag en groetjes van mij, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Josephine ik vind het ook niet te vroeg,anders moet je straks zo haasten,ik maak ze ook al volop,je kaartjes zijn mooi geworden,groetjes Joke en een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The second one is so nice,so special. I smell Christmas... Can't wait! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Josephine, wat leuk dat je zelf de kerstkaarten maakt, het ze zien er zo prachtig uit. Dan moet je ook een beetje op tijd beginnen. Ach de Kerst zit ook al wat in mijn hoofd hoor hihi. Ben zo gek van die feestmaand, dan bedenk ik al hoe ik alles ga versieren en wat we kunnen eten, lekker dagdromen.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. als je zelf je kerstkaarten maakt, moet je wel op tijd beginnen toch?
    ik ben ook al begonnen, ik moet er zo'n 70 stuks maken...dus werd het tijd om aan de slag te gaan!!!
    veel knutselplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Josephine,
    Ja, je bent al vroeg begonnen, maar je kaarten zijn prachtig. Heerlijk sfeertje he, Kerst. Met dat natte, donkere weer is het heer knus om te knutselen. Ben benieuwd wat voor moois je nog gaat maken...
    Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gek is dat toch he, het weer wordt wat minder en we worden ineens allemaal weer actief op een heel ander vlak. Moet trouwens nog wel even een keer door de tuin, even wat vlekjes wegwerken zogezegd, maar het binnen frobelen begint al behoorlijk te lokken. Mooie kaarten heb je gemaakt hoor! groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig werk Josephine !
    Mag je wel heel erg trots op zijn .
    Ik heb nog steeds geen plan getrokken voor wat er gemaakt moet worden .
    Lieve groet Rini

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als je er zoveel maakt moet je ook wel op tijd beginnen. Mijn zus maakt ze ook altijd. Ik vind het altijd een mooi stukje werk hoor!

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtig hoor. De ontvangers zullen zeker blij zijn met zo;n kunstwerkje....
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Josephine (of is't nou Jo of Jos ??)
    :-)
    Voor je't weet is't al weer zover ! Da avonden korten alweer flink. De verwarming gaat weer aan s'avonds. Je hebt groot gelijk om met zo'n karwei op tijd te beginnen !
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn kerstkaarten altijd "gewoon" koop.
    Welliswaar met zorg uitgekozen, het maakt me dan ook niet uit hoe duur sommige zijn. En met ellenlange verhalen erop geschreven.
    Ik krijg 't nooit voor elkaar om alleen maar onze namen erop te zetten en de kaart voor zichzelf te laten spreken. Een persoonlijke touch doet mij nèt ffkes wat meer. Toch ??
    *****
    Ik heb van je vorige blogjes ook nog genoten !
    (liep ffkes wat achter door omstandigheden, maar ben nu weel up-to-date !!
    Groetjesssss

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hallo Josephine

    niks te vroeg hoor ,ik ben ook al bezig, maar ook nog met andere dingen want ik hou niet van achter elkaar hetzelfde te maken.
    je kaarten zijn erg mooi hoor en leuk om te krijgen.

    groetjes van Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi josephine

    je kaartjes zijn erg mooi geworden
    en vroeg...?? beter op tijd dan te laat toch ;)
    mijn handen jeuken ook al om dingen te gaan maken voor de kerst
    heb er echt zin in
    en idd zeker met de regen lekker warm en knus binnen met iets lekkers en aan den freubel
    (en dit jaar wil ik alleen maar witte hartjes in de boom koekjes met wit glazuur witte engeltjes witte kaarsen met een toefje lichtblauw tussendoor)
    tralala laat maar komen ;)

    veel liefs
    en geniet maar lekker van de voorpret
    knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Josephine,
    tja, soms moet je gewoon ergens vroeg mee beginnen wil je het op tijd af hebben.Ben zelf ook al met iets bezig wat voor december is bedoeld.Je kaarten zijn in ieder geval erg mooi geworden en het zal zeker zeer gewaardeerd worden.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een schitterende kerstkaarten heb je gemaakt.
    de grijze zijn heel stijlvol, maar ik vind ze allemaal prachtig om te zien en super netjes afgwerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige kaarten en zo'n zelfgemaakte kaart is voor de ontvanger toch leuker dan een standaard kaart. Succes met alle andere kaarten!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Josephine ik hoop niet dat je het erg vind om een award te krijgen,want ik wil de award graag aan je doorgeven,op mijn blog heb ik erwat over geschreven,een fijne avond,groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. nou je hebt groot gelijk, voor je het weet is het zover, en zeg nou zelf het weer was er ook naar.
    Je maakt er erg veel werk van per kaart, ze zijn prachtig je zult maar zoiets in je brievenbus vinden:-))
    En wat een leuk idee om ook zelf menukaarten te maken.
    Heerlijk hoor zo lekker bezig zijn met mooi resultaat,

    Fujne avond groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥