maandag 15 februari 2010

Drie fantasie bewerkingen...




Gisteren heb ik weer eens een aantal bewerkingen gemaakt. Een grafisch programma heeft werkelijk zoveel mogelijkheden, en steeds ontdek ik weer wat nieuws terwijl ik er toch al een behoorlijke tijd mee werk. Het is in ieder geval erg leerzaam en leuk om er mee te stoeien. Deze bewerkingen bijvoorbeeld zijn stuk voor stuk opgebouwd uit wel twintig lagen en soms nog veel meer. Alle lagen liggen over elkaar heen, en ieder laag kan weer apart bewerkt worden. Je blijft net zolang puzzelen tot het en fraai geheel is geworden en dan voeg je al die lagen samen tot één eindresultaat.
En dit zijn mijn resultaten die ik gisteren gemaakt heb. Het was net als altijd weer een vreugdevolle bezigheid.


20 opmerkingen:

  1. De middelste vind ik vooral erg bijzonder...
    ik groet je in diverse laagjes over elkaar, elkaar, elkaar......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. weer ontzettend mooi.en apart,snap nog steeds niet hoe je dat doet,heb geen favoriet,,vind ze alle drie mooi.heb jij je zelf dit aangeleerd.

    fijne avond greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lieve Josephine,

    Meis wat is dit bijzonder en mooi!
    De laatste met die mooie vrouw die zo doortastend kijkt...Geweldig..
    De kleuren zijn ook erg mooi.

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje, bijzonder zijn ze zeker. Mooiiiiii. Groetjes van Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik volg Walter
    (hihi, dat zal hij niet graag hebben,
    hij wil geen volgelingen, haha)
    Mooi gedaan!
    Hartelijke groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn de ogen op je eerste bewerking mooi en indringend..
    fijne dag, groetjes jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig hoe jij met al die laagjes kan spelen. Het resultaat is dan ook schitterend. Met vriendelijke groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het zijn echt kunstwerkjes.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heej Josephine,

    Weet je ik vind jouw een kunstenaar en zo creatief, prachtige bewerkingen en heerlijk he zo bezig te zijn.
    je blog is een mooi geheel je hebt het prachtig ontworpen en je banner staat er prachtig tezijn die zachte kleur van de roosjes erdoor heen mmmmm

    lieve groet Irma en een heerlijke blogweek

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Josephine, wat een kunstwerkjes heb je weer gemaakt. Ik wist niet dat dit uit verschillende lagen bestond, het geeft zo wel een heel apart effect. Ik vind de bovenste en de onderste heel erg mooi, ook vanwege het kleurgebruik en bij de bovenste vind ik de grove structuur in een deel van de gezichten zo mooi, net grof linnen.
    Een heerlijk genietmoment.
    En je hoef je niet te verontschuldigen dat je een post gemist heb hoor, je bent altijd zo trouw in je berichtje en ik ben ook af en toe als een razende aan het posten hihi, ik heb dan zoveel leuke dingen die ik erop wil zetten.


    Ik wens je een hele fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Josephine. KInd wat zijn deze bewerkingen weer prachtig. Ik kijk mijn ogen uit. Alle drie de foto's zijn zo apart. Ik heb geen voorkeur. Ik ben net begonnen met laagjes maar ik heb er niet echt het geduld voor.MIjn man vind dat ik dat programma moet gebruiken maar ja... hihihi .Ik vind picasa zo makkelijk.
    Fijne dag
    Groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heerlijk als je zo crea bent........
    Ik kan er alleen maar van genieten.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ben je toch een kunstenaar zeg op de pc. Petje af voor die prachtige bewerkingen van jouw. Het is iedere keer weer heel bijzonder. Fijne dag gewenst...Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Josephine,
    Domenikos Theotokopoulos geboren in Fodele op Kreta, algemeen bekend als El Greco, Spaans voor De Griek.
    Daar moest ik aan denken tijdens het bewonderen van jou mooie creaties.
    Jaren geleden waren wij in het hart van de Joodse wijk in Toledo en brachten een bezoek aan het El Greco House Museum waar veel kustwerken hangen waar hij zelf tussen de mensen staat op zijn doeken........en zijn ogen blijven je volgen.....op welke plek je nou ook gaat staan ten opzichte van het schilderij.
    En dat idee heb ik ook hier bij jou bovenste werk.
    El Greco was in zijn tijd erg geliefd onder hoogwaardigheids bekleders......en jij hier onder de bloggers, Fluitekruid zag ook die indringende ogen....

    Fijne dag!
    Liefs, Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hemeltje hoe krijg je het voor mekaar,ik heb dat met psp is geprobeerd en als ik 1 laag heb en wil de volgende,ben ik de 1e alweer kwijt,of het zijn grijze vakjes haha,ze zijn super Josephine,echt knap,fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super om te zien, ik had geen idee dat het allemaal lagen over elkaar zijn, leuk om te weten!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind het prachtig. De middelste vind ik het allermooist, heel bijzonder, heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Josephine,
    Ze zijn werkelijk schitterend. Je zou ze uit moeten vergroten, inlijsten en ergens bijvoorbeeld in een gemeentehuis een expositie moeten organiseren. Je werk is het beslist waard. Nou weet ik wel dat je blog al een expositie op zich is, maar het heeft wel wat om ze in een lijst te zien hangen op van die mooie witte, strakke muren.
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vanmorgen heb ik even rustig je site bekeken.
    Mooie veranderingen in de basis uitstraling.
    Leuke dierenpost met valentijn.Een terecht ontvangen nieuwe award. Gefeliciteerd ermee.
    Prachtige nieuwe creaties.Vind ze alle drie bijzonder maar de kleuren geven mij een beetje een triest gevoel erbij.
    Heb even weer genoten van mijn bezoekje aan je blog .Het geeft mij weer nieuwe inspiratie.

    Met vriendelijke groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik vind dit echte kunstwerkjes en ze zijn zo mooi.
    wist ook niet dat dit uit verschillende lagen bestond.
    heel knap gemaakt en het zijn plaatjes voor aan een wand zo mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥