donderdag 18 februari 2010

Oud Jeugdboek...













Van de week was ik even bij mijn moeder, ze is nog druk bezig de boekenkast  aan het indelen. Toen ik wat ging rondsnuffelen kwam ik opeens een boek uit mijn jeugd tegen  "De Speelgoedbeer van Sibiella" een kinderboek van schrijver en illustrator "Piet Worms". Vanaf mijn jeugd heb ik eigenlijk geen moment meer aan dat boek gedacht maar toen ik het voor mij had liggen was ik meteen weer even terug in de tijd. Als klein meisje was ik helemaal verliefd op dit boek, het is zo leuk geschreven en heeft prachtige tekeningen. In de kinderboeken van Piet Worms zat ook vaak een uitvouwblad, zoals je kan zien op een van de foto's met al die beren. Dit boek is uitgegeven in 1947, en dat is precies mijn geboortejaar.



19 opmerkingen:

  1. Ooh: ik ben gek op kinderboeken. Ik heb zelf vooral de nieuwere versies (prentenboeken- verslaving!) maar die oudjes: om te kwijlen gewoon! (o nee, da's niet handig, wordt zo'n bende!) En heerllijk dat je door de boeken even terug gaat naar je kinderjaren!
    Lieve groet, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Josephine,
    Dankjewel voor je weer lieve reactie op mij blog.
    Ja, dochterlief zoekt altijd van die karakteristieke Gites uit.
    Hé wat heb je een mooie header gemaakt.....en de paaseitjes al verstopt....hi,hi.
    Maar bij je mamske een boek tegen komen waar je als kind zoveel leesplezier aan beleefd hebt is hardstikke leuk!!
    Heb net wel 'n uur op je blog zitten lezen over je jeugd, de muzikale familie en dat je nog elke dag gitaar speelt.
    Onze kleinkinders hebben ook de muzikale genen van hun vaders kant, Niels speelt in een slagwerkgroep en Britt doet het fantastisch op haar alt saxofoon.
    Ik heb dankzij jou blog weer een leuk uurtje gehad voor het slapen gaan!!

    Liefs,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om zo'n oude schat weer terug te vinden. Ik heb laatst een heel mooi boek van mijn moeder gekregen waar zij als klein meisje altijd in keek. Je brengt me op ideëen..
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een mooie oude....oeps, sorry tja het is ook je geboorte jaar dus ik moet oppassen wat ik zeg........
    In ieder geval mooie prenten pfff....daar heb ik me toch mooi uitgered.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo josephine,

    leuke tekeningen die beren en dat fietsje.
    Ja dan kun je ineens tussen alle voor de gekomen spullen jezelf ineens terug in de tijd verplaatsen net als in een tijdmachine.
    Heerlijk.
    Je geboorte jaar???kan niet waar zijn.
    Ik heb altijd gedacht dat je ergens in de dertig was.
    dan kan ik alleen maar zeggen je blog straalt een en al energie uit.

    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heerlijk he, zo'n boek uit je jeugd,was je ook zo;n lees kees,nou ik wel,tot ergenis van de hele fam.maar al mijn boeken zijn weggedaan,dus kijk ik in de kringloop naar kinder boeken.het zijn hele mooie foto's geworden hoor heb nog nooit van deze schrijver gehoord,ga gelijk op internet kijken.
    gaat er bij jou nooit eens wat mis met de computer,nou bij mij wel hoor,en dan is het weer wachten tot de kinderen langs komen om het te verhelpen.
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Josephine, wat leuk om zo even weg te dromen naar tijden van weleer. Ik ken deze schrijver niet, maar het ziet er prachtig uit, ook mooi is dat uitvouwblad. Wat leuk hè dat zoiets, net als een bepaalde geur zoveel herinneringen bij je oproepen.
    Je header is ook weer prachtig mooi, ik zie dat je al een beetje in de paasstemming bent. Ik heb hier ook de eerste paastak al in een vaas, alleen de eitjes doe ik er pas tegen de Paas in (denk ik hihi).
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is een heel hartverwarmend logje geworden.
    Je hebt het boek prachtig voorgesteld.
    Die tekeningen dragen zoveel charme en gezelligheid in zich mee... of zou dat weer aan die bedrieglijke nostalgie en weemoed te wijten zijn...? Hmm... nee, toch niet, ze spreken me gewoon aan, vroeger, nu en morgen!
    Groetjes en een aangenaam weekend!

    PS: ja, soms is de interesse ook maar half, hihi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. lieve Josephine,ik heb de shrijver gevonden op internet,en hij heeft meer mooie boekjes geschreven.leuk om er over te lezen,ben altijd nieuwsgierig als ik dit soort dingen zie,bedankt daarvoor hoor.

    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow wat geweldig zeg en wat een oud boek,de prentjes zijn idd prachtig,mijn moeder was helaas niet zo van het bewaren,jammer wel als ik zoiets lees op je blog,fijn weekend,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat je dat boek bij je moeder hebt gevonden. Dat zal zeker herinneringen oproepen van vroeger. Grappig dat ik hier je geboortejaar zie en meteen denk aan mijn zussen. Die zijn van 46 en 48, maar dat zijn dan echt van die "oudjes" en doen helemaal niets leuks. Jij komt met je blog en je creativiteit met je foto's je dagen wel door. En gelukkig kunnen wij daar dan weer van genieten.

    fijn weekend
    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hay Josephine,

    Ten eerste wil ik je eens bedanken voor je altijd lieve en mooie woorden op mijn blog.
    Ik ben altijd zo blij om wat van je te horen.

    Dan je achtergrond vanje blog...BEELDSCHOON!

    En die oude boekjes...zo schattig, dat is jeugdsentiment, het is toch heerlijk dat mijmeren over vroeger?

    liefs,
    Marijkexx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat geweldig dat dit boekje nog gewoon bij je moeder lag...ik vind dat soort dingen inmiddels ook zo geweldig! Jeugdsentiment...gevoelens van "waar is de tijd gebleven" maar toch met een warm gevoel erbij...heerlijk!
    Echt super voor je, geniet ervan!
    Dit soort verhalen geeft mij zo'n prettig gevoel, ik stop nl om de zoveel tijd allerlei dingetjes in dozen op zolder voor de kinderen later...hopelijk zijn ze over 30 jaar hartstikke blij :)

    Liefs Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heerlijk die plaatjes, simpel en vol kleur om steeds weer van te genieten....... Een schat om te bewaren!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi Josephine, prachtige plaatjes ~ mooie memories ....

    Warme groet van Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een vondst Josephine! Zo was je ineens terug in de tijd. Wat een prachtige bewerkingen maakte je van dit dierbare boekje. Complimenten! Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat geweldig om zo,n mooi boekje te hebben.
    de prentjes zijn mooi en echte nostalgie.
    de fotos zijn weer schitterend

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk toch weer die oude plaatjes.
    Die van Rie Cramer zijn ook zo leukkkk.
    En wat een mooie creaties maak je toch.

    Daar moet ik zelf achter komen hoe je foto's nog specialer kan maken.

    Elke dag leer ik weer iets bij...
    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥