woensdag 3 februari 2010

Verzameling oude poppen + Award...



   













Wat een schatjes hé, gisteren heb ik de gaderobe van mijn kleine verzameling oud poppen gewassen omdat het er wat smoezelig uit zag. Eigenlijk voelde ik me weer even kind, heerlijk dat getuttel met deze mooie popjes. De twee kleine met paars gehaakte kleding, [dat heeft mijn moeder gehaakt] ze zijn maar 7 centimeter groot en de oogjes kunnen ook nog bewegen. Het losse poppenhoofdje heb ik eens in Frankrijk gekocht op een rommelmarkt. Het zijn er niet veel maar toch een mooie kleine verzameling waar ik erg zuinig op ben.
En een verrassing, ik heb weer een Award gekregen, dit keer van Fleurette, van "La vie en Rose"  http://fleurette-lavieenrose.blogspot.com/   Dêkuji Fleurette! Zeer zeker de moeite waard om op haar blog eens een kijkje te nemen. De romantiek straalt er vanaf, erg mooi.

Een fijne dag allemaal,


22 opmerkingen:

  1. Wat prachtig, die mooie poppenverzameling Josephine, en ik kan me voorstellen dat je je weer even kind voelde toen je daar mee bezig was. Je hebt de foto's ook weer zo mooi bewerkt!
    Fijne dag nog, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine,mooie verzameling en mooie fotocollage’s,schitterend.

    fijne dag lieve groetjes inka en andre xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige popjes. Mooi toch hoe ze elk een eigen karakter hebben. Sommige popjes kijken vol verwachting hun poppenleven tegemoet, andere popjes zien er zelfs een beetje nors uit! Hoe dan ook, ze zijn schitterend! Groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oohhh wat een mooie verzameling Josephine, wat een prachtige koppies en dan die stoffen lijfjes. Ik vind dat kereltje met snor ook bijzonder leuk. En dan die mooie kleertjes, alles weer heerlijk schoon en gestreken, een echte poppenmiddag voor jou.
    Gefeliciteerd ook met je welverdiende award, het is iedere keer weer genieten van je prachtig bewerkte foto's en onderwerpen. Ook de aankleding van je blog wordt steeds mooier.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toepasselijk, je entourage bij deze schattige popjes.
    Ach ja...beetje romantisch ben ik soms ook wel hoor..(hihihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuke verzameling heb je daar, en geweldig weer met die bewerkte foto's.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag lieve schat,
    wat heb je dat weer mooi gemaakt, al die collages van je poppekindertjes.
    En ze zien er inderdaad heel mooi verzorgt uit,
    weetje nog dat je vroeger van maria koekjes pap voor ze maakte{teminste voor een paar poppedijntjes} en dan moest je zelf steed even proeven of het niet te warm was ha,ha,ha.
    Heel veel lief van je Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo dat is nogeens mooi al die oude popjes en je hebt ze mooi bewerkt en natuurlijk gefeliciteerd met je dik verdiende award,fijne avond,groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schattige popjes Josephine. Zulke leuke herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is zo schattig..die oude popjes allemaal..
    En het mannetjespopje met snor is echt tof!
    De bewerkte foto's zijn erg mooi..

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook al is het maar 'n poppenwasje.......ik denk dat het een héél werk geweest is.
    Voorzichtig uitkleden,kleertjes voorzichtig wassen, voorzichtig alle randjes en kantjes netjes stijken en dan met zachte hand als een liefdevolle poppenmoeder de poppedeintjes weer aankleden......
    Het resultaat mag er zijn, en Josephine jij mag eer van je werk hebben!
    Het zijn stuk voor stuk schatjes!
    Fijne avond!
    Liefs, Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk dat je weer een award hebt gekregen...en dan van Fleurette! Ik vind haar blog ook zo mooi en inderdaad zóó romantisch :)
    Wat heb je een prachtige poppenverzameling, echt iets om te koesteren...geweldig.

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt je poppen hier in al hun (nog niet vergane) glorie prachtig gepresenteerd.
    Het zien er bijzondere (unieke?) stukken uit,
    maar poppen zijn niet echt mijn specialiteit:-)
    Toch heb ik genoten van deze nostalgische schoonheden.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. The dolls and the photos are very beautiful, but the new aspect of your blog is Fantastic!!!!!!!!!

    Rosarita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. lieve josephine,wat een mooie verzameling heb je,leuk he om weer heel even kind te zijn.je hebt er ook heel wat,en wat heb je de foto's' mooi bewerkt,enig.Bij mij blijven het gewoon eenvoudige plaatjes hoor,wat jij doet dat kan ik niet.het is en blijft genieten.

    lieve groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Josephine,
    wat een prachtige verzameling en je foto's zijn ook weer zo mooi bewerkt, je bent daar echt zo goed in. En een welverdiende award hoor, van harte gefeliciteerd en geniet er maar lekker van.
    Liefs, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind dat je een leuke verzameling popjes hebt Josephine. De kleertjes zijn ook prachtig.
    Je hebt ze ook zo leuk op de foto gezet, erg smaakvol.

    Groetjes, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een mooie collectie aan poppen heb je.
    ik ben er jaloers op.
    had zelf ook een grote collectie met een waarde van 10.000 euro.
    ben zo stom geweest om ze te verkopen.
    maar als ik ze bij jou weer zie, dan krijg ik weer zo,n spijt van mijn domme daad.
    dus wees er maar heel zuinig op

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Allereerst gefeliciteerd met je award !!
    en dan nu die prachtige popje, wat een mooie verzameling Josephine !! prachtig !!
    wees er zuinig op, zijn mooie exemplaartjes
    Groetjes Yvon

    ps. tut maar lekker verder hoor hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldige mooie verzameling, Josephine.
    Prachtig voor 'ander' maar zelf heb ik er weinig mee.
    Ik heb ''n verzameling kweepees. Je kent ze vast wel....poppetjes die altijd naar 1 kant kijken.
    Ik heb ze in verschillende maten vanaf 2 cm. Lang geleden heb ik die verzameld...maar doe er eigenlijk niets meer. Ik zal ze eens op marktplaats zetten. Nu staan ze alleen maar in de kast. Eigenlijk best wel jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Josephine, wat een mooie naam.
    Je poppenverzameling mag er heus wel zijn.

    Ik was een klein meisje tijdens de oorlog,
    en daarna kwamen er nog drie zusjes.

    Eigen poppen heb ik niet meer,
    maar met enkelen die van onze kinderen waren,
    speelden nog onze kleinkinderen.

    Nu is er nog ééntje over, maar die heeft haar
    beste tijd gehad.

    Ik kom hier zeker terug,
    groetjes

    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dear Josephine,
    The photos and dolls are very wonerful.
    The new aspct of your blogs is beautiful!!!
    I love it:))

    I wish you a lovely weekend!!!
    Love ^_^Piitis

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥