woensdag 26 mei 2010

Abstract spelen met tulpen...








Van de laatste Tulpen in de tuin heb ik nog wat foto's gemaakt. Als ze zo op het laatst staan te bloeien en helemaal open staan, bijna omkrullen, vind ik ze nog steeds erg mooi. Op de computer was echter het resultaat verre van wat mijn zintuigen hadden waargenomen. Heb in mijn fotobewerkingsprogramma nog getracht om het beter over te laten komen maar jammer genoeg zonder bevredigend resultaat. Tja.....dan ga ik dus weer spelen met de foto's, met een selectie gereedschap heb ik stukjes tulp uitgesneden en die telkens anders ingekleurd. Op die manier is het uiteindelijk een soort Abstract geheel geworden. Weet niet of jullie nog iets van een tulp kunnen herkennen, hi, hi, maar zelf vind ik het een grappig drieluik geworden...



26 opmerkingen:

  1. Wouwww Ik vind dit echt prachtig geworden. groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze prachtig.
    Ze lijke wel van gekleurd glas.
    Heel bijzonder
    De kleuren combi vind ik ook mooi. Gek hé ik hou van antieke dingen met heerlijke landschappen maar kan hier ook van genieten.
    Bij mij in huis zou het helemaal niet mooi uitkomen maar gelukkig kan ik het lekker even op jou blog bewonderen.
    Hang je ze op? moet je doen ze zijn prachtig
    Fijne week
    Lieve groet Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Werkelijk prachtig...Op doek geprint, mooi formaat, ik zou ze zo aan de muur hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat yolanda zegt, net gekleurd glas...of nat op nat aquarellen
    ik vind ze prachtig:))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig Josephine het lijkt wel aquarel zo mooi,

    veel liefs Irma en ik geniet altijd enorm van je mooie creaties

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het lijkt wel of je aquarellen gemaakt heb , ik vind het prachtig Josephine !
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Josephine...wat zijn ze schitterend geworden...
    Echt heel mooi...ik ben het met Walter eens hoor,ik zou ze ook wel aan mijn muur willen hangen...

    Liefs..Marijkexxx

    p.s Josephine je zou mijn pratende hondje eens moeten zien...ik denk dat je hem wel cute vind..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, ik vind het echt prachtig hoor!
    groetjes jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi gedaan Josephine, volgens mij gaat dat 'spelen' van jou echt nooit vervelen. Hoe creatief ben je verder, schilder je ook?
    fijne avond, liefs Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goh, Josephine het lijkt wel gekleurd glas. Dat heb je weer even mooi gedaan. Maar het is ook heerlijk werk, hè? Omdat mijn boekje over de violen klaar is en ik er wat bijzondere foto's in wil hebben en een echt geheel eigen omslag ben ik met de violen foto's aan de slag gegaan. Mijn omslag is subliem geworden. Omdat er ook een CD achterin het boekje komt heb ik de bladmuziek ook in de foto's verwerkt. Op elke viool is gespeeld om het 'karakter' te laten horen. Het is Bach en Dvorak geworden en de viool die ik op de markt kocht is klezmermuziek op gespeeld. het is een prachtige CD geworden. Bij elke viool komt paginagroot een bewerkte foto. Ik heb gekozen voor de mengtechniek, door de wat rood-bruine kleur van de viool hebben ze iets nostalgisch/Italiaans meegekregen. Ik zal er wat op de email zetten. Hoor graag je oordeel, jij bent tenslotte de prof in die dingen. Dus ik vind het wel leuk te horen hoe je ze vind.
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi deze !!! 3 op een rij aan de muur !!....heerlijk lijkt me dat !! doen !!!.............fijne avond meis !! groetjes Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Josephine, wat heb je dat mooi gedaan !
    Ik zie nog goed dat het tulpen zijn en je hebt zo'n mooie kleuren gekozen ! De achtergrond vind ik ook speciaal.
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Joske ♥♥♥
    wat heb je hier weer een mooi kunst werkje van gemaakt.
    De tulpen herleven weer echt beeld schoon, maar wat een werk om het weer zo mooi te krijgen.
    Ook ik vind het net een aqurael,en een mooie kleuren combinatie,veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat heb jij mooie tulpen in je tuin en wat hebben ze aparte kleuren.
    echt schitterend.
    en josephine zou josephine niet zijn als ze er geen prachtige bewerkte foto,s van zou maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig gemaakt weer Josephine enneh, ze zijn nog heel goed herkenbaar hoor! groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat schitterend Josephine. Sjonge wat jij toch kan met die computer. Die tulpen zijn ware kunstwerkjes geworden. Mooi, mooi.
    Fijne dag verder

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een grappige drieluik...Josephine ze zijn schitterend!!!!!!!!!!!!!!!!
    Wat vind ik dit prachtige foto's.
    Zo knap ....ik ben er helemaal 'weg' van en heb er van genoten.
    Wens je een heerlijk weekend, groetjes, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Josephine,het is een prachtige drieluik geworden.
    Mooi de kleuren ook.
    Heerlijk creatief.

    Alvast een heel fijn weekend,xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hoe heb je dat gedaan,ik bedoel, dat uitsnijden.
    haal je de blaadjes los,ik vind het resultaat heel mooi,dit spreekt mij meer aan,het is warmer,als je begrijpt wat ik bedoel.levendig.

    een heel fijn weekeinde Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het doet me denken aan zeepbellen waardoor reflectie van het invallende licht een iriserende werking krijgt en de tinten veranderen afhankelijk van de kijkhoek.

    Hoe langer ik kijk hoe meer ik zie, héél mooi gedaan lieve Josephine!!!

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi, Josephine
    Ik vind je tulpen prachtig geworden.
    Zeker als ze al ver heen zijn kun je er nog iets moois van maken. Je bent erg creatief!
    Ja, een goed fototoestel is het halve werk hé?
    Als je maar een goede lens hebt, dat is het belangrijkste.
    Ik heb dit toestel al een aantal jeren hoor, maar hij doet het inderdaad nog goed.
    Ik weet dat hij niet meer in de handel is.
    Hij heeft ook zo'n omklapbaar schermpje, dat is ook handig om op te letten als je een nieuw toestel wilt kopen.
    Maar ik vind jou foto's ook mooi hoor!
    Jammer dat ik mijn programma niet weet aan te passen zodat als ik iets nieuws geplaatst heb, dat dat bovenaan testaan komt.
    Lieve groetjes,
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi lieve Josephine, nou ik herken er de tulp uit duizenden in. Wat een prachtige bewerkingen heb jij er van gemaakt. Ik ben dol op tulpen en geniet hier heel erg van, wat een prachtige, bijna waterige kleuren.
    Zo kan je nog heel lang nagenieten als de tulpen straks zijn verdwenen uit je tuin.
    Ik wens je een heel fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige kunstige tulpen, Josephine! Mooie kleurencombinaties ook, je hebt er oog voor, maar dat wisten we natuurlijk al lang.
    Een heel gezellig weekend! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Josephine.
    Wat heb jij een prachtige unieke blog.
    Heel apart sommige kunst.
    De tulpen drieluik vind ik schitterend.
    Ik ga je volgen.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik vind ze prachtig.....
    Het lijkt wel of je ze zelf met waterverf erop hebt geschilderd.......
    Oh dit zou mooi op canvas zijn zeg.......hollands trots.....
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel apart Josephine,ik zie nog wel dat het tulpen zijn,vind het er wel grappig en gekleurd eruit zien,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥