maandag 24 mei 2010

Werk van Kazuhiko Nakamura...












Er zijn zoveel, eigenlijk onuitputtelijk veel manieren om kunst tot uiting te laten komen. Kazuhiko Nakamura, een kunstenaar uit Japan, heeft weer zo zijn eigen manier van werken. Hij houd zich bezig met het verzamelen van allerlei objecten of simpele gebruiksvoorwerpen uit allerlei catogorieën. Vervolgens maak hij daar allemaal foto's van en in combinatie met mensen of dieren  gaat hij digitaal aan het werk. De eindresultaten zijn behoorlijk extravagant, maar daar hou ik beslist van. Zijn werken vind ik erg knap gemaakt.  Dat staat los van of het eventueel je smaak zou zijn, en snap volkomen dat mensen dat niet meteen aan de muur gaan hangen, maar bijzonder is het wel...


24 opmerkingen:

  1. Die laatste foto zal ik wel aan de muur hangen...................hahahahahhah!!

    Tis heel laat al lieverd............en wij zijn alweer nog op !!

    Ik ga nu heerlijk slapen......lieve groetjes welterusten...............slaap Josephine slaap..........van mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heej Josephine,

    bijzonder hoor en knap werk, ohhh wat heerlijk als dat je beroep is heerlijk creatief bezig zijn.
    Wat gaaf de foto van jouw zelf ik vind je zo'n mooi mens zo echt Josephine,
    voor morgen een heerlijke tweede Pinksterdag en het weer zou iets minder zijn maar de gezelligheid hoeft er niet minder om te zijn, veel liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je smaak heeft inderdaad een eigen stijl en begint voor mij steeds herkenbaarder te worden!
    En wat een lekkere "glossy" foto van je!
    Dat mag ik wel!!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Josephine, wij hebben echt dezelfde smaak qua kunst, heel bijzonder dit.
    Je vroeg over het formaat van mijn foto's. Ik maak mijn logjes op in Windows Live Writer. Het is gratis te downloaden en ik vind het een heel fijn programma. Je kunt alles handmatig instellen. Succes, liefs Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel bijzonder en laten nwew eerlijk zijn...heel knap maar totaal niets voor mij. Ik heb hier helemaal niets mee maar kan me goed indenken dat 'n ander daar anders over denkt.
    Ennuh...wat die spanjaard betreft....heb je gezien hoeveel volgers hij heeft op z'n blog en dat hij alles in dezelfde (onderelkaar) styl schrijft.
    Moet er wel om (glim) lachen.
    Fijn dag vandaag, groetjes, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind die van Karena Akaras moooiiiii

    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kazahiko heeft vroeger vast het liedje in een vliegmachien gezongen ik weet het zeker hihihihi
    Heel bijzonder bijzonder en nog eens bijzonder.
    Ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet vinden het fascineert me maar of ik het mooi vind vraag ik me af.
    Heb ik nu al weer wat om over na te denken op de vroege morgen Beentjes omhoog beentjes in de lucht zo varen zie je wel dat liedje kent hij ook. Hoe kom ik nu weer bij deze onzin of ??? is dit de bedoeling van de kunstenaar laat je fantasie meespelen.
    Ach maakt het uit ik wens je een hele fijne dag lieve groet Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou het inderdaad niet aan de muur hangen, maar het is wel heel knap als je zo je fantasie de gang kunt laten gaan. Maar jou foto is ook heel mooi, en wat zie jij er toch goed uit. Echt een mooie verschijning.

    fijne dag
    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag lievertje ♥♥♥
    wat heb je dit werk weer mooi weergegeven met ook de schaduwe van het werk in de lijst er om heen.
    Deze meneer heeft een eideloze fantazie kom er maar op ik vind het geweldig kunstig.
    En met hoe veel geduld moet dit gemaakt zijn, en dan de vele,vele uren werk wat dat kost om dat allemaal in elaar te lassen.
    ***
    En de twee werkjes aan de rechter van Karena A Karras kant zijn ook heel apart.
    Heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bijzonder is het wel, Josephine !
    De eerste foto is wat anders dan de rest, deze vind ik wel mooi !
    En ... de laatste foto is wel héél bijzonder, prachtig !
    Nog een fijne Pinkstermaandag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Psst...mag ik wat zeggen......
    Ik val gewoonweg heel simpel compleet voor de laatste foto..... sorry voor de vast zeer goede kunstenaar van de beelden erboven...maar doe mij die laatste maar.....
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Josephine, je raakt niet uitgekeken op die kunstobjecten, iedere keer zie je weer iets anders. Ik zou dit ook niet in huis willen hebben, maar dat maakt het er niet minder mooi om, het zijn prachtige werken, maar kunst moet ook passen bij je hele interieur.
    Wat een prachtige foto van jou, wat ben je toch een prachtige vrouw.
    Ik wens je een fijne avond.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. lieve Josephine,nee,mag ik het eerlijk zeggen,dit is niets voor mij,maar je laatste foto van jezelf is geweldig.natuurlijk is het erg kunstig wat hij gedaan heeft,maar het moet je wel aanspreken.

    groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel aparte kunst en als ik er lang naar kijk ga ik het ook mooi vinden.
    Maar het mooiste plaatje is dat van de dame met de waaier ;).

    Lieve groet
    Hermine

    ps. hij houdt ook niet van computers.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. net als de meesten vind ik de laatste foto het mooist:))

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Josephine,
    als we jou toch niet hadden, had ik van het bestaan van deze kunstenaar en zijn werk niets geweten. Heel apart om te zien hoor maar niet mijn ding helaas. En wauw Josephine, wat een prachtige foto van jezelf, je ziet er stralend uit, echt super.
    Wens je een hele fijne week, lieve groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heel bijzonder en knap werk.
    het is niet mijn stijl ,maar ik vind het geweldig als men zulke creaties kan maken.
    jou fotos zijn weer uitermate mooi en geven een goed beeld van deze artiest

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hay lieve Josephine,

    Het is knappe kunst, maar voor mij iets te strak,te robotachtig...
    Maar die foto van jou met je hoed en waaiertje, is helemaal super...je bent een zo mooi!!!

    Liefs en een mooie week,
    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bijzondere creaties!
    Zonder daar iets negatiefs mee te bedoelen:
    dit is typisch iets voor een Japanner :-)
    Knap uitgevoerd en toch wel heel decoratief,
    vind ik.
    Groetjes :-)
    oh ja, die kleine jongen tussen mama en papa
    tussen al die 22's ben ikzelf :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha Josephine. Dat is inderdaad kunst waar je van moet houden. Ik bewonder het enorm en vraag me altijd af hoe ze op de iedeeen komen. Om het in huis te halen is een ander verhaal.Lieve groeten van een alweer late Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha lieve, knappe Josephine,

    .....Hoe meer ik naar deze kunstvorm kijk hoe meer ik verwacht dat elk moment al die radertjes,wieltjes,nippeltjes,propellertjes en wat dies meer zij, gaan draaien,ratelen en piepen.....en er hier en daar stoom uitkomt....hi,hi....

    Maar wel héél appart!

    Liefs,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Weer iets over kunst geleerd!
    Prachtig zoals je het steeds weergeeft!
    Het moet wel heel veel werk zijn om zoiets kunstigs te kunnen maken.

    Ik vind de laatste foto prachtig!
    Een hele mooie fotomodel!!


    Fijne dag,
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ehmm mag ik eerlijk zijn,ik vind er niet zo veel aan,het ziet er raar uit en zou zoiets nooit ophangen als dat de bedoeling ervan is,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hi this is jerome lee hope u can understand english...I like your blog so much.....
    keep it up...more power to you dear......just vicit mine too and follow me...

    tashkent062790.blogspot.com
    post some comment.....
    thank you again.....

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥