zondag 2 mei 2010

Aquarellen 1997/1998...














Van de week kwam ik een mapje tegen met wat aquarellen die ik in 1997/1998 heb gemaakt. En moest meteen weer denken aan alle mappen die ik ooit had vol met tekeningen, studie's van handen, aquarellen, pentekeningen en houtskooltekeningen. Een aantal keren achter elkaar ben ik verhuisd en heb toen een keertje in een vlaag van opruimwoede al die mappen bij de container gezet. Tja.....hoe dom kan een mens soms zijn. En dan te weten dat ik helemaal niet iemand ben van snel weggooien. Ooit ben ik eens zo brutaal geweest om in de Bijenkorf in Amsterdam te vragen op ik daar mocht exposeren, en dat mocht. Had behoorlijk veel werk gemaakt en heb daar toen ook 13 werken verkocht. Het was een erg leuke ervaring. Degene die over waren zaten dus ook allemaal in die mappen, weg is weg, maar kan nog steeds kwaad op mezelf worden. De paar die ik van de week tegen kwam laat ik jullie hier zien...



23 opmerkingen:

  1. Dat meen je niet:-o
    weggegooid???
    ik bekijk de aquarellen en vind ze erg mooi en vraag mij direct af welke kunstenaar deze prachtige schilderijen heeft gemaakt lees ik dat ze van jouw zelf zijn UHHHHH wat knap Josephine!!!!!!! dat is niet even hobby knutselen dit is echte kunst je blijft mij verbazen en ja nu snap ik ook dat ze bij de Bijenkorf jouw laten exposeren dat laat je alleen maar toe als het echt goed is,
    Dat van dat weggooien heeft zo moeten zijn en wie weet heeft iemand ze bij het vuil weggehaald en hangt het nu ergens aan de muur.

    Ik ga mijn mandje weer in want kijk eens naar de tijd van dit bericht ....ik was er even uit voor mijn dochter die thuis kwam van het stappen en ik dacht even op de pc evntjes maar hihihihi

    lieve groet Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Josephine wat ben jij een veelzijdig kunstenares! Weggooien is zo jammer maar ik snap wel dat je met een verhuizing gek wordt van de zooi.Je kunt altijd weer opnieuw een werk gaan maken en daar weer plezier aan beleven. x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dat je dat weggegooid hebt, helaas kan ik me wel inleven ;) zoiets heb ik ook ooit gedaan en heb me voorgenomen om bij twijfel niets meer weg te doen, alleen als ik het echt zeker weet en niet op basis van emoties...dan doe je dus de gekste dingen blijkbaar he.
    Maar gelukkig dat je dit in ieder geval nog hebt Josephine...ze zijn erg mooi, vooral de viooltjes spreken me aan...prachtig!
    De andere afbeeldingen zitten waarschijnlijk nog wel in je hoofd he...daar kan je ze gelukkig niet weggooien :)

    Fijne zondag nog!

    Veel groetjes
    Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jee hoe kon je toen zo'n bui hebben zeg!
    Ik ken het wel maar dan meer onder druk van mijn gezin die dan zeggen Mam gooi die bende toch eens weg!! en dan doe he het tegen beter weten in,
    maar ja je kunt het niet meer terugdraaien maar ik neem aan dat je toch nog steeds schilderd want ze zijn prachtig!!
    Anders moet je er zeker weer wat mee gaan doen hoor!!! en dan weer op naar de bijenkorf
    Ik vind je dame en heer zo leuk mooi of apart
    ik weet het eigelijk niet het straalt gewoon iets uit!!
    Ik wens je een hele fijne zondag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een talent ben je toch.
    En exposeren in de Beijenkorf is ook een hele eer.
    Ik heb hier ook speciaal papier en aquarelpotloden en houtskool liggen.
    Ooit...eens !? ga ik toch eens exprimenteren.
    Aquarel vind ik mooi zachte kleuren, maar lijkt mij ook heel moeilijk. 1 Druppel water teveel en jouw bedoelde effect is weg.
    Veel oefenen dus.
    Mijn favoriet is zijn de anemonen (?)maar de bomen zijn ook heel apart.
    Wat jammer dat de andere zijn weggegooid...
    Nou pak de draad weer op, zodat we kunnen meegenieten.
    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weggegooid !!! neeh !!

    Josephine !! .......grrrrrrrrrrrrr.........maar toch ben je lief hoor!! en ze zijn erg erg mooi !!


    deze bewaren he??!! lieve groetjes fijne zondag Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig zijn ze! En ik kan me voorstellen dat je baalt van je weggegooide dingen, erg is dat... maar helaas niet terug te draaien. Niet meer doen dus in het vervolg!
    ik wens je een fijne dag,
    groetjes Jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat jammer Josephine van al je mooie werk.
    Maar gelukkig heb je dit nog en dit ziet er allemaal geweldig uit, En je kan toch nog weer nieuwe dingen schilderen. Wij willen het allemal wel zien.
    Lieve groet, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dat weggooien was vast in een vlaag van....
    gelukkig heb je er nog een aantal, wat goed van jou dat je dat zo vraagt bij de bijenkorf (zou ik niet durven )
    vind je bloemenaquarel erg mooi !!!
    Lieve groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan me zo goed voorstellen dat je er nu spijt van hebt. Toen je ze weggooide leek het(op dat moment)vast zinvol.
    Ik heb ook altijd een probleem met weggooien of bewaren. Ik ben ook dingen kwijt geraakt die ik nu nog eens zou willen zien.
    Maar............je bent nu in een andere fase en je maakt nu de dingen die nu bij je passen. Je was creatief en dat ben je nu ook. Je gave zul je nooit weggooien en dat is een hele geruststelling.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ga je niet nog eens vertellen dat het zonde is wat je deed,want dat weet je zelf ook al,die je hier laat zien vind ik schitterend en vooral heel knap gedaan,de vogels/zwanen tegenover elkaar vind ik speciaal,maar ja de bloemen vind ik ook prachtig en de bomen,het is gewoon super,maak je nog wel eens iets Josephine,wens je nog een fijne zondag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Josephine, er zijn hier ergens in het land vast een paar mensen heel erg blij met de werken die jij toen bij het vuil heb neergezet hihi. Maar ik kan me voorstellen dat je jezelf voor de kop kan slaan. Wat ben je een creatief mens, je heb prachtige aquarellen gemaakt, die éne heeft wel iets weg van Eschers werk.
    Gelukkig dat je deze zorgvuldig heb bewaard.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bij leven en welzijn moet het binnenkort weer lukken als men mijn reactie aanklikt. Heb er iets aan gedaan.
    "Leuk" verhaal over dat weggooien trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Eerst even over je prachtige en elegante banner , wat is die weer mooi !
    Dan natuurlijk jouw werk bij de Bijenkorf , prachtig en dan ook weer zoveel van verkocht ,super hoor Josephine !!!!!!!!!!!
    Deze met anemonen vind ik helemaal het einde , wat heb jij een hoop in je mars .
    Lieve groet ♥ RINI ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De vaas met anemonen vind ik geweldig.
    Ohhhhh...hoe kun je toch zulk prachtig werk weggooien. Tja, we hebben allemaal weleens zo'n opruim woede en achteraf zo'n spijt. Deze goed bewaren hoor!!!
    Groetjes, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit is voor mij onbegrijpbaar...
    die opruimwoede van de vrouw...
    ik was er ooit slachtoffer van ;-)
    Tja, te laat getreurd nu.
    Het enige wat er op zit is een nieuwe map kopen en werken, werken, werken aan je nieuwe oeuvre!
    Waarom niet? 't Is een prachtige hobby en je hebt er talent voor!
    Makkelijk gezegd hé! Dan kijk ik naar mezelf en besef dat ik er maar niet toe kom zelf weer aan de slag te gaan...
    Kom, vooruit, laten we er samen weer mee beginnen :-)
    Groetjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Josephine, je aquarellen zijn prachtig !
    Spijtig van je opruimwoede. Ik heb vroeger ook dingen weggegooid waar ik nu spijt van heb. Ik had een hele oude typemachine, groot en loodzwaar, ik wou dat ik deze nog had.
    Daarom heb ik nu zoveel moeite met opruimen.
    Het heeft even geduurd, maar ik heb het ondertussen kunnen oplossen met de 'Volgers'.
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. lieve Josphine,wat Wim schrijf is waar,vrouwen hebben van die opruim buien,en later hebben we er spijt van.maar goed daar zijn we dus vrouw voor,verschil moet er zijn, vind je niet.
    maar nu over je schilderijen,,in een woord,,,,GEWELDIG>meer zeg ik niet,alles is al gezegd.
    lieve groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh wat jammer dat ze gewoon - tja ... - weggegooid zijn. Gelukkig hebben we je blog om van te genieten! A.u.b. niets deleten! Liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oja die dingen gebeuren, hoeveel spijt ik ook net als jij wel eens niet heb gehad, als haren op mijn hoofd! Maar je laat mooie stukjes hierzien hoor.

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig werk maak je...die anemonen...helemaal super!
    Wat ben je toch creatief!
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh zeg wat heb jij een talent.........had ik die map vol maar gevonden bij de vuilnisbak;))
    Wat een prachtige aquarellen meid, ik zou zo zeggen pak de kwast maar weer ter hand......
    Je maakt hier vast heel veel erg gelukkig mee.
    Die bovenste daar ben ik voor gevallen......
    Fijne avond en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hallo,
    Bedankt voor je berichtje
    Poppy is inmiddels al twee dagen hier bij ons,
    Schattig hoor, maar ook wel weer even wennen
    voor de andere kat Toby, ik hoop dat ze samen
    kunnen opschieten na een tijdje want nu is
    het nog niet echt grote liefde !

    mooie aquarellen heb je,
    ik heb ook nog hele mappen vol,
    na 7 jaar kunstacademie in Belgie.
    ik ga ook eens kijken wat ik daarmee
    ga doen, mischien ook eens een paar op
    mijn blog laten zien.
    fijne avond nog
    lieve groetjes Manja

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥