woensdag 12 mei 2010

Werk van Peter van Oostzanen...












Een tijdje geleden ben ik het werk van Peter van Oostzanen een keer tegen gekomen, en als je naar zijn schilderijen  kijkt krijg je het idee te kijken naar een wereld waar de natuurwetten nauwelijks grip op hebben. Voorwerpen heben ongebruikelijke  functie's en mensen en dieren gedragen zich anders dan in het dagelijkse leven. Van Oostzanen speelt een spel met de realiteit door dingen uit te beelden die in werkelijkheid nooit zouden kunnen. Zijn manier van schilderen spreekt mij persoonlijk wel aan, ook zijn kleur gebruik is sprankelend. Hier laat ik jullie een aantal details uit zijn werken zien...
En opeens dacht ik net wanneer ben ik eigenlijk begonnen met bloggen en dat was 6 mei 2009 dus ben al een jaartje bezig,  en heb er nog steeds veel plezier in...



19 opmerkingen:

  1. nou gefeliciteerd met je 1 jarig bestaan zou ik zeggen.
    Je kuntpost vind ik erg leuk. totaal onbekende kunstenaar bij mij maar het spreekt mij wel aan.
    zeker zoals je de onderdelen met even veel kunstzinnigheid ons presenteert.
    groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé gefeliciteerd hoor!!
    Wat lang zeg!
    Soms denk ik zou ik nog wel wat hebben over een jaar om te plaatsen? maar zo te zien heb jij daar helemaal geen moeite mee.
    Wat een aparte schilderijen. beetje sprookjesachtige tafrelen en oosters gerelateerd of middeleeuws. Er zou eigenlijk een verhaal bij moeten. Zal er vast wel bij zitten maar dat alleen voor de schilder of onze fantasie. Ik moet zeggen het prikkeld de hersenen op de vroege morgen hahahaha
    Ik wens je een fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook al/pas een jaartje bezig?
    Gefeliciteerd hoor, leuke hobby vind je ook niet!
    Veel blogplezier nog...
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goeie morgen Josephine. Wat een mooie kunstwerken heb je weer gevonden voor ons. Ik kende deze schilder niet maar dat wil niks zeggen natuurlijk.
    Gefeliciteerd met je één jaar bloggen. De tijd vliegt hè. Ik ben denk ik al meer dan twee jaar bezig maar zo intensief als nu toch ook al wel een jaar. En ik vind het nog steeds leuk.Ik ben de laatste tijd een beetje laks geweest maar mijn man was nogal ziek. Hij is nu geopereerd en hopelijk weer helemaal beter.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je alweer een jaar aan de gang bent met bloggen, zolang volg ik je nog niet, want ik ben pas op 25 januari van dit jaar begonnen, daarvoor deed ik aan forummen. Ik vind het bloggen heel leuk en ik kan er ook wel het één en ander in kwijt, maar soms mis ik het interactieve van het forummen weleens. Alleen de oeverloze discussie die nergens over gaan, die mis ik absoluut niet.

    Ik kende Peter van Oostzanen niet, maar ik vind het een prettige kennismaking. Heel vrolijk. Ik wordt er zelfs een beetje blij van.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi lieve Josephine,

    Gefeliciteerd met alweer één jaar bloggen en ook bedankt voor al die mooie en inspirerende posten. Mijn kennis voor kunst is in dit eerste jaar zeker groter geworden. Ik zie veel kunstenaars voorbij komen die ik niet ken, zoals de kunstnaar van deze post Peter van Oostzanen, ook zijn werk kende ik niet, maar kan hier nu even genieten van dit mooie werk, het doet me ook denken aan Dali. Ik heb van de week toen mijn zus er was net allemaal foto's gezien van het werk en huis van Dali, mijn zus was daar vorig jaar naar toe gegaan toen zij in Spanje op vakantie was.

    Ik wens je hele fijne dagen.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een jaar alweer !!! weet niet of ik dat ga halen hoor.............hou geen tijd meer over voor andere dingen !! hahahahhahah!!!

    Ik moet mijn rust nog vinden zeg maar !! en dat te bedenken dat ik begin juni naar Denemarken ga ......hoe moet dat nou zonder bloggen???

    Ik ben gewoon verslaafd.................zucht !!............fijne dag meid !! lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Josephine, als liefhebber van surrealistische kunst maak je me heel blij met dit log. Ongelooflijk mooi werk!
    Ik hoop dat je nog vele jaren door gaat met bloggen x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gefeliciteerd josephine met je eenjarige blog.
    bedankt voor al je inspirerende foto,s en je mooie vertellingen.
    we hopen er nog jaren van te mogen genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gefeliciteerd hoor,een jaar alweer.ik ken deze kunstenaar niet,maar het is wel erg vrolijk werk van hem,spreekt me wel aan,.

    greet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd Josephine,
    wat een mooie kunst laat je ons weer zien. Ik hou wel van dit soort "realistische" werken. Van de posten over Ans Markus en Willink heb ik ook zo genoten.
    Ik hoop dat je er nog lang mee doorgaat,
    lieve groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Josephine, deze werken zijn wel heel bijzonder !
    Ik kende deze kunstenaar niet, maar hij combineert voorwerpen heel apart, fascinerend om naar te kijken.
    Gefeliciteerd met je 1ste blogverjaardag !
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Niet echt mijn ding, deze stijl. Toch wel leuk om naar te kijken.
    Haha josephine, altijd leuk om jouw reacties vol fantasie, te lezen. Nee, ik ben rechtshandig maar mijn linker moet niet veel onderdoen, dus dat stabiel houden van de camera lukt aardig!
    Heb je niet gemerkt dat de helft van het potlood (=leven) al opgebruikt is? Foei (hihi)!
    Wat 'n weer hé! 't is hier echt niet veel beter :-(
    Groetjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hay Josephine,

    Meis van harte gefeliciteerd met je 1-jarige blogbestaan..
    Wat gaat een jaar snel hé, en wat gebeut er veel in één jaar.
    Ik vind het altijd erg leuk om even bij je langs te gaan.
    Het werk van deze kunstenaar ken ik niet, maar vind het beeldschoon!

    Liefs,
    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ...traigo
    sangre
    de
    la
    tarde
    herida
    en
    la
    mano
    y
    una
    vela
    de
    mi
    corazón
    para
    invitarte
    y
    darte
    este
    alma
    que
    viene
    para
    compartir
    contigo
    tu
    bello
    blog
    con
    un
    ramillete
    de
    oro
    y
    claveles
    dentro...


    desde mis
    HORAS ROTAS
    Y AULA DE PAZ


    TE SIGO TU BLOG




    CON saludos de la luna al
    reflejarse en el mar de la
    poesía...


    AFECTUOSAMENTE
    creation


    ESPERO SEAN DE VUESTRO AGRADO EL POST POETIZADO DE CHOCOLATE, EL NAZARENO- LOVE STORY,- Y- CABALLO, .

    José
    ramón...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo lieve Josephine,
    Alweer een jaar aan het bloggen,jeetje wat gaat de tijd toch snel.
    En,het werk van Peter van Oostzanen vindt ik heel apart,ik hou er wel van.

    Hele fijne dag morgen,gr van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van harte met dit heugelijke feit....dat wordt gebak dit weekend......
    En op nog vele jaren blog plezier natuurlijk.
    Zo interessant bij je....ik leer zo veel en zulke fijne beelden.......
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hallo
    Wat heb je toch aparte dingen
    op je blog
    steeds weer wat nieuws, leuk hoor
    vr groetjes Manja

    BROCANTE de KNOTWILG

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, Josephine de tijd vliegt. Zeker wanneer de dingen leuk zijn en het is leuk hè al dat 'geblog'. Ik kan me er erg mee vermaken. Je hebt er boeiende schilderijen opgezet. Bij elk schilderij kun je een verhaal fantaseren. Mooi!!
    Fijn weekend en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥