zaterdag 29 mei 2010

Antieke groentjes...
















Heel lang geleden heb ik eens een poging gedaan om antiek Groen/blauw aardewerk te verzamelen. Mijn verzameling is klein gebleven zoals jullie zien, omdat het heel moeilijk te vinden is. En.....als je een keer iets tegen komt bij een antiquair betaal je er een vermogen voor. Op één van de foto's zie je een klein vaasje van glas staan, bij dit vaasje moet ik altijd denken aan hoeveel voorwerpen er door onwetendheid in de prullenbak terecht komen. Want zeg nou zelf het vaasje, notabene nog met een barst,  verdiend niet bepaald de schoonheidsprijs maar het is wel een HEEL oud exemplaar, zelfs van voor de jaartelling. Het is ooit bij opgravingen aan de oppervlakte gekomen. Ondanks slechts een paar voorwerpen ben ik toch erg blij met mijn kleine verzameling...



27 opmerkingen:

  1. Dag Joséphine. Het is lang geleden dat ik op de blogs heb kunnen kijken. Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt. Het groene kannetje met de ribbels is een chocoladekan. Wij hadden er thuis een. Er hoort een deksel van metaal op met een zeefje. Prachtige sfeer. Succes, dag Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's !! echt !! mooi al die groen tinten............fijne zondag !! lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En terecht een kleine maar mooie verzameling. Het hoeft trouwens niet altijd veel te zijn, nu is het veel specialer.

    fijne zondag, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie verzameling, Josephine !
    Zo prachtig gecombineerd met de roze bloemen en een effectje erop, schitterend !
    Fijne zondag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het helemaal prachtig Josphine!

    Zo mooi de combinatie van deze antiekgroene vaasjes en kruikjes! Wat en bijzonder glazen vaasje..alleen het verhaal maakt het al mooi!
    Een hele mooie verzameling.

    Fijne zondag,
    Liefs helena

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een prachtige verzameling, een heel aparte ook want niet alleen die speciale kleur maakt het mooi maar ook de vorm van de vaasjes en kruikjes.
    Fijne zondag van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het gaat inderdaad niet om de aantallen. Ik vind je verzameling mooi en ook zo mooi opgesteld. Ik krijg er teken-kriebels van.
    Het leuke aan kringloopwinkels vind ik dat er minder dingen weggegooid worden en zo ook bijzondere dingen, die niet iedereen mooi vind, bewaard blijven voor de liefhebber ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal SUPER. Dit vind ik nou mooi.
    simpel en mooi van vorm.Ik ben nu ook glad en oud aardewerk aan het verzamelen creme en mintgroen pastel. Voor in mijn keuken straks.

    WIL IK HEBBEN !!!hahaha
    Dat mini vaasje zal wel Romijns glaswerk zijn.

    Zou zeggen doorgaan met verzamelen....

    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een hele mooie verzameling en je hebt er echt prachtige plaatjes van gemaakt.
    En die puddingvorm,ik zie de zondagen van vroeger met pudding en bessensap, echt lekker vond ik het niet, maar het zag er altijd zo mooi uit.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige foto's, stuk voor stuk.
    Het verhaal van het vaasje maakt het extra mooi. Ik denk ook dat het Romeins is.
    Puur genieten deze foto's en ik kan me zo voorstellen wat een plezier het gaf om ze te maken. De vaasjes en kommetjes etc. een beetje meer opzij, de bloemen een beetje anders, adem inhouden en maken. Ik zie het voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie spulletjes Josephine en prachtig gefotografeerd met de rozen erbij. Prachtig.
    Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk die romantische samenstelling van groen. Weer eens iets anders en ook prachtig gefotografeerd.
    Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een mooie verzameling en juist dat kleintje met de barst vind ikhet einde !
    Josephine het zal gisteren de overgang van buiten naar binnen geweest zijn want ik heb geen andere achtergrond genomen .
    Ben hier wel tevreden over !
    Fijne Zondag verder ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind het prachtig je kleine verzameling en natuurlijk weer super op de foto gezet,ik wens je nog een fijne zondag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou...het is dan wel geen enorme verzameling, maar wél een prachtige verzameling, de kleuren zijn echt wonderschoon!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook een kleine verzameling kan mooi zijn, Josephine, als jij er maar blij mee bent. De kleuren zijn prachtig, met die mooie bloemen erbij, schitterend gefotografeerd!
    Fijne zondag verder, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. petje af, voor deze verzameling,het is fijntjes,weet niet hoe ik het anders moet zeggen,hier geld ook het gezegde,,,
    Wie het kleine niet eert ,,,,is het grote niet weerd,,,,,,en zo is het maar net.

    je hebt het ook mooi neergezet,met de bloemen erbij,mooi hoor,

    lieve groeetjes en nog een fijne avond.GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Misschien wel een kleine verzameling, maar het zijn prachtige stukjes !!
    ach en wie weet kan je op een onverwacht moment nog eens iets uitbreiden ....
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Josephine,wat een mooie verzameling groen/blauw antiek,echt prachtig.

    Het is zeker een erg vervelende situatie.
    We kijken iedere keer of we de honden uit kunnen laten of de kust veilig is,wat belachelijk is maar, ze loopt de hele dag in de tuin (geen schutting of hek ) rond of op straat bij onze voortuin.
    Het maakt niet uit welke kant je oploopt de hond komt toch achter je aangegierd.
    Het zijn nieuwe buren althans ze hebben het huis van zijn ouders overgenomen en anderhalf jaar zijn ze geweest met de verbouwing en sinds een kleine drie maanden wonen ze er en hebben sindsdien ook de hond.
    Aangezien ze bijna de hele dag buiten bivakeren wordt het moeilijk maar,ik ben niet van plan om telkens te gaan of ik aub naar buiten mag of dat de kust veilig is dat is van het zotte.
    Je moet gewoon naar buiten kunnen met je hond op ieder tijdstip wanneer je maar wilt.
    En als het nu een keer gebeurt is maar vier keer.
    En, aangifte doen heb ik gezegd dat doe ik als het nog een keertje gebeurd maar,ik vraag me af of het helpt.Hij zei je doet je best maar.
    De controleurs zie je alleen als er geen kip op straat loopt en,nooit in het weekend.
    Vandaag of morgen loopt het echt verkeerd af dan,komt de hond een verkeerde hond tegen en dan wordt hij in beslag genomen en ja,het dier kan er eigenlijk niets aan doen want,het zijn de baasjes die het eigenlijk doen.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou toch misschien nog maar verder sparen....?
    Je hebt al zo'n mooie kleine verzameling en echt wat bijzonders....genieten hoor deze mooie kleuren.....
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  21. heej Josephine hoeveel er wel niet word weggegooid ohhhh zo zonde, je aardewerk is heel mooi de poederkleurige groen heel mooi en zacht van kleur, de puddingvorm ook al zo'n plaatje en ja ik vind een barstje en een een geleefd uiterlijk wel heel veelcharmes hebben .

    een hele fijne nieuwe blogweek lieve groetjes Irma en je foto's zijn zoals altijd prachtig:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een prachtige verzameling Josephine en wat een prachtige kleur dat zachte groen.
    Ja er is veel zomaar weggedaan, als ik mij bedenk wat er vroeger bij ons thuis en mijn grootouders heeft gestaan, waar we nu van smullen. De waarde hiervan werd op dat moment niet ingezien. Maar spijtig is het wel.
    Gelukkig heb jij dit vaasje nu in je bezit en wordt dit met liefde behandeld.
    Ik heb genoten van je post.
    Fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Beste Josephine,

    Meis wat een prachtige compositie heb je van al het groen en blauw gemaakt..zo romantich met de bloemen erbij...en dan natuurlijk de foto's....super!

    Bedankt voor je lieve krabbeltje over mijn rozen van papier...

    Fijne week..
    Je zusje hihiihihih....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heb de link speciaal voor jou even aangepast hoor.....dus je kunt nu echt kijken.....;))
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dag Josephine,
    daar ben ik weer!
    Deze prachtige, romantische foto's
    laten zien dat je veel liefde hebt
    voor je verzameling vaasjes :-)
    De combinatie met de roze/magenta bloemen
    doet het schitterend!
    Groetjes
    ... en lief dat je mij een beetje gemist hebt.
    Eén van de dingen die ik het meest mis als ik niet in Blogland ben, zijn jouw lieve, plezierige reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Joséphine, mooie verzameling. Beter minder, maar mooier lijkt het wel. Lieve groeten, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. prachtig dat groen en schitterend zoals je het hebt gedecoreerd,
    je fotos zijn altijd geweldig om te zien

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥