donderdag 20 januari 2011

Lentekriebels...









Natuurlijk kan ik niet achterblijven, ook hier wat lentebolltjes in huis gehaald. Hyacinten deze keer die ik in een glazen bokaal op voet heb gezet. Het is zo mooi al die worteltjes door het glas te zien. En de bollen op zich zijn ook al zo prachtig. Ook heb ik binnen op de vensterbank in de keuken een wit vierkant bakje gevuld met "Viola Cornuta" ze zijn zo mooi intens wit met een lieflijk geel hartje. En dan te weten dat ik mijn tas vol met voorjaarsbollen nog steeds in de grond moet zetten. Met de vorst lukte dat natuurlijk niet en de laatste week is het er niet van gekomen. Vorig jaar gebeurde eigenlijk hetzelfde, maar weet nu uit ervaring dat het eigenlijk helemaal niets uitmaakt als ze VEEL later de grond in gaan. Ze groeien en bloeien toch gewoon op de tijd die daarvoor staat.....

Hierbij wil ik jullie allemaal weer eens bedanken voor de altijd lieve en spontane reactie's hier geschreven, heerlijk om ze steeds weer te lezen...

19 opmerkingen:

  1. Mooie reeks. Het lijkt wel of de lente al een beetje in aantocht is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yes !! van mij mag het hoor!!! helemaal leuk......heerlijk lente !!!....fijne dag morgen !! liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook nog twee zakken met bollen liggen;( ik hoop dat ik ze morgen in de grond kan steken. Moet er wel voor zorgen dat de hond mij dit niet ziet doen, want voor ik goed en wel binnen ben heeft hij ze uit de grond gegraven.
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heb ook bolletjes in de grond gestopt ben heel benieuwd of er wat van komt, zal es een keertje kijken in de tuin.
    Of ik heb ze veel te diep gelegd, hihi....dat kan ook nog.

    Fijn weekend groet stina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig he die bollen...ik vind ze echt in alle fases mooi, van dicht to open! Prachtig!
    Violen verheug ik me ook weer, vooral op dezelfde roze viooltjes die ik vorig jaar had hihi..jouw witte zijn ook prachtig, ben dol op witte bloemen!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met zo mooie foto's kan je niet anders dan de lente voelen, al is het vanmorgen best koud buiten toch wil ik na de zonnige dag van gisteren erin blijven geloven dat hij onderweg is. En intussen halen we inderdaad de lentebolletjes maar naar binnen, het ziet er wel zo sfeervol uit!
    Fijn weekend van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Viooltjes.. die vind ik zo lieflijk. Eens kijken in het tuincentrum of er ze er al weer zijn. Ik heb me vorig jaar een ongeluk gezocht naar witte exemplaren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heej Josephine,

    wat mooi in die bokaal zonder aarde, ik wens je een heel fijn weekend,
    IrmaXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk al die bolletjes, die ons straks weer gaan verblijden met hun kleuren pracht.
    Laat de Lente maar komen hoor!!

    fijnweekend...liefs Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen hier......

    Het is frisjes buiten, maar er staat al een waterig zonnetje en er ligt een dun wit laagje ijs op de paden en het gras, als ik adem,komt er damp uit mijn mond..heerlijk weer dus.En hier binnen zie ik op het beeldscherm jouw bolletjes...en ik krijg een blij gevoel...Het is zòn prilvoorjaars gevoel. En wat jij zegt: het maakt niks uit wanneer de bolletjes de grond in gaan...ze bloeien toch wel de tijd die er voor staat. Dat klopt ja,Ik bedacht me ook al lang al: Hoe weten die bolletjes nu welke maand het is? hahahaha.

    In ieder geval: De foto`s zijn weer supermooi, zo helder, ik kan die wortels bijna voelen,

    Een hele fijn dag Josephine.

    liefs

    Loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. van deze prachtige foto,s krijg je echt de lente kriebels.
    en wat staat het gezellig he?
    wens je een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat prachtig deze Lente-post Josephine en wat mooi op de foto gezet, ik kijk er iedere keer weer met bewondering naar.
    Het begint nu weer kouder te worden dus je moet nog even wachten met de bolletjes. Maar binnen kan je er in ieder geval van genieten. Ook de Viooltjes zijn van die prachtige en dankbare plantjes. Ik weet nog van vorig jaar hoe ze weer begonnen te bloeien na maanden van vorst en sneeuw, ik vind dat zo bijzonder.

    Ik wens je een fijn weekend.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig gefotografeerd Josephine, en inderdaad, die bollen en hun wortelstelsel zijn al een sierraad op zich, al zonder dat er bloemen tevoorschijn komen, hoewel dat natuurlijk ook genieten is! Fijn weekend, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijke lentekriebels ... zo mooi deze foto's, Josephine !
    Dat viooltje ziet er prachtig uit en hyacinten geuren zo heerlijk vind ik.
    Gisteren hadden we hier precies een lentedag zo in het zonnetje, vandaag is het erg koud.
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. IK HEB OOK GEK OP HYACINTEN IN DE KLEUREN WIT EN ROZE!!
    JE FOTO'S ZIJN MOOI GEMAAKT!

    FIJN WEEKEND,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Josephine,prachtig je bolletjes in een doorschijnende vaas.
    En je viooltjes met zijn zulke lieve bloemetjes,erg lief.

    Fijn weekend,xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey Josephine! Je verwent ons weer met de allermooiste foto's. Leuk hoe de wortels van de hyacinten de aarde omarmen als het ware. Mooi in die glazen bokaal op voet. De bollen op zich vind ik eigenlijk ook al mooi, vooral die van de paarsblauwe hyacinten, die hebben zo'n mooie donkerpaarse tint, echt speciaal maar ik krijg het niet goed op foto, jammer. Altijd problemen met binnen foto's nemen... Tijd dat er buiten wat meer bloei te zien is ;)
    Jij was het geloof ik die een tijd geleden vroeg wat die 'sterretjes'(zaaddozen) waren, wel, op dat moment kende ik alleen de naam "boerinnekes" zoals mijn grootmoeder ze noemt. Intussen heb je misschien gelezen dat ik na wat zoekwerk de juiste naam ervan ken en je ziet ze ook in bloei in mijn laatste post. Wou ik gewoon nog ff zeggen.
    En dan de viooltjes, wat zijn dat toch doordouwertjes en lieve bloempjes hé? Die staan altijd zo vrolijk, prachtig!
    Groetjes en prettig weekend!
    Ook zo'n grijs donker regenweertje bij jullie? Brrr, ik ga zo meteen wat kaarsen aansteken, beetje gezelligheid creëren.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige foto's Joséphine, de bollen lijken soms wel zilver.Leuk om zo de bollen ook eens te zien, meestal zijn ze met zand bedekt.

    Fijne zondag,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥