maandag 10 januari 2011

Schaduwspel...





Wel een heel groot woord "SCHADUWSPEL" voor deze post, maar vorige week op een zonnige dag zag ik de schaduw van mijn lamp en een plant die daar vlakbij staat op de muur afgebeeld. Prachtig vind ik dat altijd, net als bladeren die door de vitrage heen schemeren. Van de lamp heb ik een zesluik gemaakt. De middelste foto laat een paar oude sieraden zien die ik in een kristallen bokaal heb liggen bij een groepje kristallen vaasjes, schalen en flesjes. Op de eerste foto gewoon een ordinaire Zuurpot van het merk "Kesbeke" waar ik kant omheen gewikkeld heb, met daarin een sliertje lampjes op batterij, en dat geeft een heel leuk effect. Ook een beetje een soort schaduwspel...


19 opmerkingen:

  1. Prachtig....erg mooi gedaan !! en nu ....slapen.....welterusten...liefs van mij.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, ik dacht eerst dat de plant mistletoe was, maar nee.
    Net als Ria ga ik nu in mijn mandje;)

    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat ziet er heel mooi uit zo, leuk gedaan.

    fijne dag vandaag groet Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ligt het nou aan mij?
    Die laatste lijken een beetje op niet-foto's!
    Hihihi, ga zo door, Josephine!
    Ondanks het weer een mooie dag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige foto's van bijzondere spullen, een hele fijne dag Josephine en dank je wel voor je mooie post, liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat is dit toch weer mooi gedaan, het zesluik is prachtig! Maar de bovenste reportage is helemaal mijn ding, met die mooie hoedespeld door de foto, geweldig!
    Fijne dag vandaag van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja wat is dat prachtig hè het spel van licht en schaduw, ik kan daar ook zo van genieten. De leilindes die we vorig voorjaar hebben geplant gaven in de nazomer toen de zon wat lager aan de hemel stond ook zo'n prachtig schouwspel op de muur in de kamer. Ook het gefilterde licht van een boom vind ik zo mooi, ik ben dol op bomen en het liefst had ik ook een grote tuin met veel bomen.
    Je foto's zijn stuk voor stuk weer juweeltjes lieve Josephine. Prachtig is het zesluik van het schaduwspel en ook de andere foto's zijn juweeltjes.
    En wat heb je weer een mooie nieuwe lay-out.
    Het is even genieten op deze grijze en sombere dag.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoe kom je op het idee,,heel apart hoor,je lampjes en je glazen stolp,en zag ik daaar ook een parfumflesje staan,leuk om zo bezig tezijn he,

    kom net terug van het ziekenhuis,,bloed prikken,is altijd een hele onderneming,ga met de taxi.en ja hoor,,op het moment gaat het goed met me,krijg weer zin in dingen doen.
    ben nu erg bezig met kinderboeken opzoeken via internet ,wat is daar veel in tevinden zeg,zal ze wel allemaal tegelijk willen lezen.
    lieve Josephine,fijne dag en een knuffel van mij GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  9. nog heel even,,,,,wat een lieverdje die beer he,. doeg greet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Josephine, dat vind ik ook altijd zo mooi, schaduwen, maar moeilijk vast te leggen !
    Bij jou is het mooi gelukt, een aparte sfeer, prachtig met het kant !
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Josephine,
    Hoe gaat het hier? Zo saai zonder mijn eigen pc. ik stunt maar een beetje op de laptop van mijn dochter en probeer ook wat foto`s te plaatsten....over foto`s gesproken...je hebt er weer fraaie op gezet zeg~! Zo mooi gedaan ook weer. vooral die met het licht door het kant...sprookjesachtig mooi!!!!

    fijne avond en lieve groetjes van

    Loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap gedaan Josephine, je moet er maar oog voor hebben hè? Mooi hoor. Ik zag een keer de schaduw van het profiel van mijn man op de muur en heb het toen met en potlood nagetrokken, haha, wel grappig. Staat er nog.
    Ja de datura's zijn ook heel mooi, ik vind ze vooral sprookjesachtig met die lange punten.

    Lieve groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hay lieve Josephine,

    Geweldig zijn deze fotos met schaduwspel!
    Vooral die tweede serie...wauw...wat apart is dit zeg!

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. LIeve JOsephine, wat een beeldschone foto;s heb je gemaakt. Dat is gewoon KUNST. Ik kan er naar blijven kijken en zie iedere keer weer wat anders. Geweldig. 'Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi josephine,

    wat ziet het er weer mooi uit bij je, en wat kan je dat mooi vastleggen! Hier geniet ik ook altijd van schaduwen. Ik heb paneelgordijnen met een bepaalde print, die zon doorlaat. De schaduwen op de muren zien er dan erg apart uit.
    Groetjes en een fijne dag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Josephine,mooie zesluik en het potje met kant,schitterend,mooi effect ook.xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Very nice and creative! I like it! :-)

    Have a nice day!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit heb je weer prachtig gedaan,ik sta steeds weer versteld van je bewerkingen,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥