zaterdag 8 januari 2011

Werk van "Helena Schepens"...









De jonge kunstenares "HELENA SCHEPENS" geboren in Antwerpen in 1981 is van vele markten thuis. Al in haar jeugd was ze steeds creatief bezig en had belangstelling voor vele soorten materialen, zowel tatsbare als hoorbare. Die interesse zette zich verder in haar muziekstudies [Piano en Cello] en in haar kunstopleidingen. Sinds 2001 heeft Helena Schepens creativiteit zich geuit in onder meer textiel, glas, hout, zilver, en zelfs verlichting. De rode draad door al haar ontwerpen heen is haar liefde voor muziek. Zo realiseerde ze diverse werken die geent zijn  op muziekstukken, zoals Monochrome, een wandpaneel met verticaal geplaatste stalen staven, geinspireerd op het gelijknamige Japanse percussiewerk van maki Ishii.
Hier laat ik een aantal fruitschalen zien uit haar collectie van metaal, zilver, en hout.
Weer eens een andere manier om fruit [een dagelijkse behoefte] als een kunstobject in huis te hebben.

Geniet allemaal van een heel fijn weekend...


17 opmerkingen:

  1. Heel mooi en bijzonder! Praktisch design en een eyecatcher bovendien.
    Fijn weekend,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig zeg...weer eens wat anders dan een gewone fruitschaal.
    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtige objekten!!
    Die zilveren vind ik gewoonweg betoverend

    een prettig weekend, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke Josephine.......vind vooral de onderste serie geweldig....eh mag ik er een uitzoeken???....hahahahhahh!....liefs fijn weekend van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een tegenstrijdige materialen, ik vind de zilveren heel erg mooi! Fijn weekend x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige schalen lieve Josephine. Ik vind de schaal op de eerste foto het mooiste.
    Wat laat jij ons iedere keer weer genieten van al die prachtige kunst.
    En wat bijzonder dat muziek haar inspiratie is.
    Fijn weekend
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige fruitschalen, de zilveren vind ik het mooist !
    Een bijzonder artiest heb je weer aan ons voorgesteld, Josephine !
    De sneeuw is bijna verdwenen hier, nu hebben we regen en véél wind, het ziet er grijs en grauw uit.
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De 1ste...die vind ik echt super!!
    Héél apart...allemaal!!

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige schalen Josephine. De eerste is ook mijn favoriet. Schitterende kunst.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie kunst pik je er steeds tussenuit.
    Een heel bijzondere kunstenares. Ook de eerste schaal vind ik erg mooi.Wel grappig om zo fruit te bewaren.

    Fijne zondag,

    Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vind alleen de 1e en de 3e schaal erg mooi,als het schalen zijn,derest is erg modern,ik wens je een fijne week,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Josephine,

    Wat een mooie inspirerende foto`s. Vooral de eerste vind ik prachtig!

    hopelijk pakt dit berichtje...ik ben aan het experimenteren...

    lieve groetjes,

    Loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I love the bowls,absolutly beautiful,she is superb artist

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beautiful and creative designs of these orchards

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Some fruit precious and creative designs.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hay lieve meis,

    Wauw...wat een aparte schalen zeg...dat is een kunst om deze zo mooi te maken..
    De eerste schaal is geweldig en heeft mijn voorkeur...zo stoer en sierlijk tegeijk.

    Meis fijne week,

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Josephine,

    Jij bent een boffert met zo'n daturaboom. Hoe groot waren die bloemen precies? Ik heb ze zo'n 18 cm lang gemaakt.Wat grappig zijn ze hè en ze bestaan ook in heel veel kleuren,

    groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥