woensdag 5 januari 2011

Toverdoosje...








Een oud doosje van hout 10 x 15 cm. groot. Het grappige is dat het een TOVERDOOSJE is. Mijn computer noem ik ook altijd mijn "TOVERDOOS" omdat ik er van alles mee kan toveren.  Maar even teug naar het houten doosje. Zo'n veertig jaar geleden heb ik dit doosje eens gekocht,  het zag er leuk uit vond ik in die tijd, en je moet zeventien handelingen verrichten om het open te krijgen. In het doosje heb ik een aantal van die metalen spelletjes liggen die je uit elkaar moet halen, terwijl je er mee bezig bent lijkt het bijna onmogelijk.  En een houten modelletje die natuurlijk uit elkaar ligt. Vroeger op een feestje riep ik dan, al rammelende met het doosje, "Wie heeft er zin om van die kleine spelletjes te doen"  meestal was er veel animo, vooral met en slok op, hihi,  maar tsja.....hoe gaat dat doosje OPEN??? Echt een giller hoe je ze dan zag ploeteren, en vanmiddag toen ik de foto's ging nemen moest ik zelf ook weer puzzelen...
Dit is weer zo'n hebbedingetje uit mijn kijkkast, en er staat nog veel meer in.....

21 opmerkingen:

  1. Ooh, kom maar op met deze mooie spulletjes uit je kijkkast! Wat een prachtig toverdoosje! Prachtig ingelegd hout!
    Ik geloof graag, dat bij het openen, mooie lachwekkende herinneringen omhoog komen. Het doosjes kan zelfs een glimlach toveren;-)

    Wat ik je ook wens is een heel mooi, liefdevol & gezond 2011, lieve Josephine!
    Ik kom dit jaar weer graag bij je langs, om weer te genieten van je prachtige creaties, die je toch altijd maar weer "zoals je zelf zegt" uit de computer weet te toveren;-)

    Liefs, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk en nog mooi bovendien!
    Benieuwd wat je nog allemaal uit je tovermouw schudt dit jaar ;-)
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk !! nog nooit zoiets gezien........grappig......liefs Ria....xxx.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi! Lijkt me wel iets chinees? Ook mooi de foto's bewerkt!

    Groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag lieverdtje♥♥♥
    o'ja nu je dit laat zien ik heb ook nog een stuk of wat van die speltjes.
    o.a.ook een ring die uit 4 ringen bestaat ze zitten aan elkaar vast, maar hangen los en daar moet je dan proberen een compactte ring van te maken.
    Het zijn allemaal geduld spelletjes,en daar hebben wij gelukkig genoeg van.
    Soms kan je er dagen mee bezig zijn, ga nu naar mijn bedje liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eg leuk, ik zou zeggen gooi de rest van die kijkkast ook maar eens op je wobleg.
    Je mag het gerust doseren hoor. ;-)
    Welterusten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan me voorstellen dat het grappige taferelen oplevert als mensen al een borreltje op hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk zo'n kijkkast vol met van die aparte hebbedingen. Ohhh.....en wat een prachtig doosje, zo mooi bewerkt, het is zo al een genot om naar te kijken en......dan die drang om dat toverdoosje open te krijgen hihi. Een verslavende uitdaging, ik ben ook weleens uren bezig geweest met dit soort spelletjes hihi.
    Leuke post lieve Josephine.
    Ik wens je een fijne dag.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk he die doosjes,,kan me herinnere dat wij vroeger ook zoiets hadden,toen ik dus klein was,maar dat was voor grote mensen werd ons gezegd,leuk dat je het nog hebt, en die metalen dingetjes,was altijd een heel gevecht.ben benieuwd wad je nog meer heb,
    groeten Oma nijn

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat grappig zo'n toverdoosje !! nog nooit gezien...
    en wat een kijkkast, kom maar op hoor, we zijn niet nieuwsgierig, maar kijken met belangstelling naar het volgende hihi
    lieve groetjes Yvon

    ps. ik weet niet meer of ik jou nu gehad heb, maar ik wens je hierbij nog alle goeds toe voor het nieuwe jaar, in geluk, liefde en vooral ook gezondheid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik herinner mij dit 'toverdoosje'ook nog. Wat leuk dat je dit nog hebt liggen in je kijkkastje. Ben benieuwd wat er nog meer tevoorschijn komt. Fijne dag, trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk zo,n doosje uit jou kijk kast.Ik word een beetje nieuwsgierig van of er nog meer uit het kijk kastje komt.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. WAt grappig....zonder borreltje op lijkt het me al puzzelen.....;0)
    Dit vraagt om meer......
    Fijne avond
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi toverdoosje, Josephine !
    Ik denk dat het voor mij ook een heel gepuzzel zou worden.
    Veel plezier ermee !
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Met een slok op zal dat idd aardig wat lol op geleverd hebben.
    Leuk ding uit je kijkkast...ben benieuwd wat jer er verder nog hebt staan...
    Laat maar zien hoor!!

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Josephine,

    Je hebt het goed geraden...mijn toverdoos is KAPOET! Potdulleme nog an toe!

    Maar wat lief dat je toch een bezoekje kwam brengen. Ik zit nu achter de laptop van mijn dochter. We gaan dit weekend een andere toverdoos kopen, hopelijk kan ik nog alles van de oude harde schijf meenemen....

    Wat een leuke toverdoos is dat, maar dat kijkkastje van jou hè>...dat is ook een soort van toverkastje volgens mij, want daar heb ik inmiddels al het èèn en ander uit zien komen....hoe groot...en diep is dat kastje eigenlijk wel niet?

    De vorige foto`s van de vogeltjes en prachtige eend waren ook zo leuk, ik moest lachen om je verhaaltje erbij. En zo te zien aan het eerste fotootje,komen de vogeltjes uit jouw buurt niks te kort bij jou.....wat een lekker dikkertje is dat.


    Nou, meiske,
    hopelijk tot snel....

    lieve groetjes,

    Loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. die toverdozen zijn super! ik "erfde" ooit een toverdoos in boekvorm, stopte er een aantal spullen in ... en kreeg ze er een tijdje gewoon niet meer uit! lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Josephine,
    Wat fijn dat je mijn blog volgt. Heerlijk is dat toch dat bloggen, je kan met gelijk gezinde je hobby delen. Jij hebt wel een prachtig blog mooie layout en prachtige foto's.
    Bedankt voor het lieve berichtje op mijn blog.
    Dat is het heerlijke ervan werken met een stukje klei en dan een elfje geboren zien worden, dat is het magische ervan!!
    Lieve groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dag lieve Josephine. Wat ben ik weer schrikbarend laat met de visite . Ben weer met van alles bezig. Wat leuk dat toverdoosje. Ziet er schattig uit en die ijzeren dingetjes ken ik nog wel. HIer in Rotterdam is zo'n speciaal spelletjes winkeltje waar ze van dat soort dingetjes verkopen. Luilekkerland voor de liefhebber. Ik neem de kleinkinderen er ook wel eens mee naar toe. Ze kijken hun ogen uit en weten meestal niet wat te kiezen.hihi
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha lief ''tovervrouwtje''

    Hé....was mijn eerste reactie toen ik de foto van je toverdoosje zag....Josephine heeft mijn houten doosje met oude vergeelde familie foto's naar het noorden getoverd;-)

    Je kan maar beter uit mijn buurt blijven met dit soort denkspelletjes.....ik snap er niks, maar dan ook hélemaal niks van, heb totaal geen inzicht om het spel op te lossen!!!!!

    Proberen doe ik het wel....
    maar niet lang....dan word ik onzeker,ongeduldig en zelfs een beetje korzelig,(en zeker als iemand mij op de vingers kijkt) omdat het niet wil lukken.
    Terwijl ik normaal met heel veel dingen die ik dagelijks tegen kom en doe wel een engelen geduld heb.

    Ik heb mijn eerste schoolfoto/kleuterschool nog,
    en als ik naar die foto kijk voel ik weer de onzekerheid van toen....en niet omdat ik op de kiek ging maar omdat Zuster Pauline een spelletje op mijn tafeltje zetten wat ik nooit of te nimmer gepakt had omdat ik absoluut niet wist wat ik er mee moest doen, en vragen was in die tijd bij mij ook taboe(te verlegen)ik had er als vier jarige natuurlijk geen erg in dat het alleen voor het plaatje was en ik er verder niks mee hoefden te doen.
    Ik kwam dat spelletje paar jaar terug eens tegen op brocante markt en weer bekroop mij het angstige gevoel van toen.
    Ik vroeg aan de mevrouw achter de kraam wat je met dat spel kon doen, ook zij wist het niet, en de mensen die op dat moment ook aan haar kraam stonden wisten het allemaal niet.

    Het is eigenlijk te gek voor woorden dat ik het nog steeds niet weet.....
    denk dat ik er maar eens een post van maak en die vraag van:wa moe'k mee??durf ik nou inmiddels wel te stellen;-)

    Fijn weekeind:-))
    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥