zondag 23 januari 2011

Werk van Claudia Cohen...









CLAUDIA COHEN uit California maakt haar unieke beelden in KERAMIEK en BRONS. Aan de ene kant is er de mysterieuse dubbelzinnige wereld van haar verbeelding, aan de andere kant de schitterende precisie van haar techniek. Claudia's stijl is beschreven als "Komisch Surrealisme". Zij studeerde op de school van het Museum voor Schone Kunsten in Boston. Later opende zij een atelier in de kunstenaar gemeenschap van Sausalito. Zeker niet alles wat zij maakt spreekt mij aan maar de eerste drie die ik hier laat zien vind ik erg.....hoe zal ik het zeggen,  mooi, lief, grappig...zou ze zo in een groepje in mijn kamer kunnen zetten.

Voor iedereen een fijne week gewenst.....


14 opmerkingen:

  1. Je hebt weer wat bijzonders gevonden Josephine, ik vind die korte, gedrongen mensjes echt super leuk. Ik zou er ook wel een paar op mijn tafel willen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk om hier weer even bij jou langs te komen lieve Josephine. Je laat ons weer volop genieten van mooie kunst. De eerste beeldjes spreken mij ook aan en wat ik ook zo mooi vind is het subtiele kleurgebruik, echt prachtig.

    We zijn helaas niet aan het klussen toegekomen. We zijn allebei geveld door een buikgriepje. Manlief lag vrijdag na zijn werk al ziek op bed en ik .....solidair als ik ben hihi....volgde.
    Dus de plannen zijn even vooruit geschoven.

    Ik wens je een hele fijne zondag.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze geweldig!!....ik heb er model voor gestaan ! ...whahahahahahahahah!!...ben alleen wel langer !! joehooeeeee !! lol !!...fijne zondag liefs Ria....xxx...xx...x...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Josephine,

    Wat een heerlijke mollige dames...en zo mooi en kleurrijk ook!
    Ben er helemaal weg van, en dan vooral die cn met zijn mooie mutsje en kraag...super hoor.

    Meis ik wens je een fijne zonag,

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke beeldjes, helemaal mijn model (lol) Ach ja, deze verliezen er in elk geval niet hun schoonheid door, echt mooi!!
    Dankjewel nog voor je lieve reaktie ivm mijn huisje, het voelt voor mij echt aan als een tussenstation maar een lieve vriendin (Loesje) gaf me de raad om het zien als vakantie. Het koffertje aan de deur maakt elke dag voor mij een vakantiedag en sinds ik het zo bekijk voelt het wonen hier al een stuk luchtiger ;)
    Fijne zondag van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kunstwerkjes hoor!!

    fijne zondag meis...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een bijzondere werken laat je ons weer zien, Josephine !
    Wonderlijk toch, ik vraag mij af waar ze de inspiratie haalt, en er zit inderdaad iets liefs in haar kunstwerkjes !
    Fijne zondag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke traktatie toch weer....
    Het blijft hier steeds genieten.
    Fijne week
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ooo wat mooi nu weet ik dat ik niet de enige ben met een dikke kont hahahahaha...
    prahtige beelde zijn het... fijne zondag nog !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Josephine. Inderdaad heel lieve kunstwerkjes .Knap als je dat kan maken. De onderste met de visjes is wel heel apart. Heerlijk. Goed van je dat je ons iedere keer weer zulke mooie kunst voorschotelt. WE kunnen zo veel leren hier op het internet,
    Lieve groetjes van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schattig en lief zijn ze, vertederend mooi....thanx! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bijzonder deze kunstbeelden. je blijft er maar naar kijken... Bedankt voor het delen:-)

    Lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi hoi,


    Wat een bijzondere beeldjes, ik kan me ook vinden in de term: Lief en grappig, maar ze kijken ook verwonderd....verbaasd de wereld in, en dat vind ik dan ook weer aandoenlijk overkomen.

    Fijne en bijzondere post Josephine,

    liefs,

    Loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kunstwerken! Ik houd vooral van de middelste.

    liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥