woensdag 2 februari 2011

Guitige Wezentjes [2] .....











Een tijd geleden heb ik al eens een post van "ADA BREEDVELD" laten zien, maar kan het niet laten om er nog eens aandacht aan te schenken. In deze grijze grauwe maanden vind ik haar werken echt heerlijke vrolijkheid geven. Zij begon in de jaren zeventig in Rotterdam te exposeren en kreeg direct een eervolle prijs. Maar het was toch zwoegen en ploeteren geblazen om het hoofd boven water te houden, Ada was daarom ook een paar jaar postbode om geld te verdienen.
In die tijd liet zij zich geboeid inspireren door het surrealisme, een kunstuiting waarbij niet de zichtbare werkelijkheid buiten ons maar de fantasie vanuit haar diepste innerlijk [dromen bijvoorbeeld] ijkpunt voor kunst moest zijn. Gaandeweg vond ze haar eigen zo typerende stijl en thema, de imposante en aanwezige GROTE VROUW.....



19 opmerkingen:

  1. (-_-) Welterusten, guitige slanke vrouw! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoiets had ik nog niet eerder gezien, leuk dat je dat met ons deelt!!

    Gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oja,deze zijn zo vreselijk leuk/vrolijk.
    Ik ben bekend met het werk van Ada Breedveld wordt er inderdaad altijd vrolijk van.

    Fijne dag vandaag,hier schijnt nu het zonnetje al is het nog wel frisjes,brrr,xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Expressief zeker, en de kleuren ook opvallend,
    weer eens heel wat anders!Die broek met rozen is wel lachen! En die rode schoentjes erbij leuk.

    Fijne dag,

    Liefs van Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen josephine,

    Eerlijk gezegd ben ik hier niet bekend mee, maar geniet er helemaal van. De kleine details,zoals bij foto 2, het elegante pinkje omhoog,en bij foto 3,het modelletje in haar haar,en bij foto 4 de roosjes op haar pantalon,en dan niet te vergeten haar liefde voor de diertjes spreken me enorm aan.Het gaat om grote vrouwen die ik eigenlijk niet zie omdat er zulke lieve kleine details aan verbonden zijn.

    Gezellige post!!

    Fijne dag

    lieve groetjes

    Loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou ik ben helemaal vrolijk hoor!! hoe kan ik mijn dag beter beginnen??...hahahahah!!..........ben net wakker.......oh soms is uitslapen zo lekker......maar doe het zelden hoor !! ....lekker vrij vandaag !! liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit vind ik heel speciaal, Josephine !
    Mooie, vrolijke kleuren, boeiende onderwerpen !
    Het eerste met de kat en het trommeltje vind ik het mooist :-)
    Fijne dag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Josephine
    eerst wil ik je bedanken voor je lieve reactie! en nu met je prachtige schilderijen van prachtige vrouwen!!
    Mooi door luchtigheid en vrolijkheid!
    fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag lieverdje ♥♥♥
    hier word een mens vrolijk van moest eerst vresenlijk lachen toen ik het eerste plaatje zag.
    Maar het is bizonder mooi geschilderd ergens heel strak en aan de andere kant heel speels,
    heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhhh.....wat voel ik me nu slank hihi.
    Dit is met recht guitig lieve Josephine en op ieder doek staan ook dieren, wat leuk gedaan zoals de vrouw met het vogelnestje in heur haar hihi.
    Hier wordt je toch vrolijk van.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hay meis,

    Wat een bijzonder leuke voorstellingen..
    Lekkere mollige dames...heerlijk om te zien hahhahaha...

    Liefs,

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk vrolijke dames lieve Josephine. Ik herinner me de vorige serie nog en ook dat ik zei dat ik dat grote forse niet zo mooi vind. Komt waarschijnlijk door mijn eeuwige strijd met de lijn. Maar wel mooi geschilderd hoor. Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind haar werk "geweldig".
    Fijn joh dat je dit met ons wil delen...ik geniet er echt van!!!
    Fijne avond, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik vind ze enig,vooral de eerste twee.die wil ik wel in huis hangen,,de schilderes ken ik niet,nooit van gehoord,Jij weet wel veel van kunst hoor.maar via jou leren wij ook nog wat.

    fijne avond Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Really beautiful, I loved this beautiful and friendly post of "ADA Breedveld. " Greetings

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Erge leuke, vrolijke kunst...daar wordt je blij van!

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥