vrijdag 11 februari 2011

♥♥♥ Rek en Strek oefeningen ♥♥♥






KIJK nou eens wat ik tegen kwam toen ik een bepaald boek aan het zoeken was. Het lag ergens in een boek, het is een mapje met rek en strek oefeningen uit een ver verleden. En dan heb ik het over meer dan 40 jaar geleden. In die tijd gaf ik een aantal meisjes een paar keer per week balletlessen,  en die gingen altijd vooraf met deze rek en strek oefeningen. Voor die meisjes had ik mapjes gemaakt  waar een aantal  oefeningen op afgebeeld stonden zodat ze dat thuis ook dagelijks konden oefenen om de spieren lekker soepel te houden. Ik wist totaal niet meer dat ok nog zo'n mapje in mijn bezit had en vind het wel leuk om jullie te laten zien. Mijn gedachten gingen weer even terug naar toen *** Dat vind ik altijd zo heerlijk, je bent op zoek naar heel iets anders [nog niet gevonden overigens] en dan opeens zit je in kleermakerszit op de grond met van alles om je heen te mijmeren, en voor dat je het weet is het opeens uren later *** echt genieten ***

Heerlijk weekend allemaal

21 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg! Ik kan ook altijd zo blij worden als ik iets vind tussen mijn spullen...ik stop eigenlijk ook expres papiertjes en kaartjes tussen boeken gewoon omdat 't zo leuk is om die ooit weer in je handen te houden...weggooien is zo'n snelle optie maar soms zo zonde!
    Dingen die ik echt niet kwijt wil raken gaan in een doosje, vooral veel dingen van de kinderen, ik bewaar 't echt bewust zodat ze later blij zullen zijn met hun herinneringen...

    Superleuke prentjes Josephine...van een mooie herinnering...

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat weer eens wat anders dan een Wii. En vallen de oefeningen mee na zoveel jaar?
    Fijn weekend, liefs Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dit zo leuk een hier word je vrolijk van post !! leuker als de Wii hoor !!...haahahah!! plezier met oefenen !! fijne dag liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat dit dan zomaar weer 'te voorschijn'komt. Even terug in de tijd en herinneringen voor de geest halen.
    Grappig die oefeningen op deze manier afgebeeld.
    Fijn weekend, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk als je iets vind, waar je niet naar zocht. Ik heb afgelopen week ook zoiets gevonden. Mak er nog weleens een post van.
    Maar ik heb al genoeg strek oefeningen gedaan.

    fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. he josephine,
    Was al een tijdje je niet op je blog geweest .Druk druk druk je kent het wel.
    Heb nu even, in alle rust met een kop koffie, al je creativiteit bewonderd. Leuk die mapjes met tekeningetjes.Was denk ik een gezellige boel. Mijn moeder heeft ook altijd zo.n groep geleid en doet dat nog steeds met 83 en met veel plezier. ha ha ha. Een soort rek strek en kwebbel gebeuren.
    groetjes en een fijn weekend.
    Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend leuk dat je het boekje weer tegengekomen bent en,leuk om te lezen dat je balletlessen gegeven hebt.

    xxx fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh ballet,vroeger wilde ik daar graag op,ik vond het geweldig,die pakjes enzo,wat gaaf dat je dit nog hebt,heel bijzonder en zeker als je het zo opeens vind,dat is nog leuker,ik wens je een fijn weekend,lieve groet Joke.(Ps: nu ik die oefeningen zie haha,ben ik blij dat ik er niet op zat,zo`n stijve hark als dat ik ben whaha)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag lieverdje♥♥♥
    het waren ook je eigen tekeningen hè?
    wat ik zo leuk vind dat ik met mijn 89 jaar al die oefening nog kan maken zo je weet, veel jongere doen mij dit niet eens na ha,ha,ha.
    Heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Josephine,

    Bij het zien van de eerste tekeningen gingen mijn gedachten meteen terug naar mijn balletlessen......laaaaaaaaang geleden,ik scrollde....en verwachte ook nog plaatjes van: eerste t/m vijfde positie

    pliés
    relevé
    arabesque....en.enz.
    en dit alles voordat ik las over het geven van jou balletlessen, grappig...

    Wat leuk dat je het boekje weer tegen komt na zoveel jaren.

    Ik heb de balletlessen als kind altijd met veel belangstelling en interessen gevolgd, ook thuis stond ik vaak op de tenen....met dikke proppen watten in de spitzen....tot bloedens toe, ik wilde balletdanseres worden, was zo lenig als wat....
    Kreeg met St.Nikolaas nieuwe balletschoentjes en glanzende zwarte taftzijde stof en tule waarvan van nicht die naaister was een jurkje voor mij zou maken.

    Maar van de een op de andere dag was het gedaan met de balletlessen....
    de balletjuffrouw moest noodgedwongen stoppen met les geven.
    Ik denk achteraf dat het geen dure lessen waren want daar hadden ze bij ons thuis echt de middelen niet voor.
    Mocht ook niet naar andere balletlessen en de stof is naar mijn oma in Duitsland gegaan die altijd zwarte lange kleding droeg....
    ach.....en de schoentjes....weet ik niet meer...

    Ik zou het prachtig gevonden hebben als onze dochter naar klassiekballet zou zijn gegaan, maar zij toonden in haar tijd enkel belangstelling voor Jazzballet, waarin ze ook jaren lang lessen volgden bij de bekende dansstudio van Nelleke Valentijn.

    Heerlijk om even te mijmeren....;-)

    Fijn weekeind en liefs!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad Mamske, het zijn mijn eigen tekeningen, en daarom vind ik het extra leuk dat ik dit weer tegen kwam. En het is zeker zo dat veel mensen die VEEL jonger zijn dan jij bent het jou niet na doen, zo lenig ben je nog steeds...

    Veel liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Josephine, heb jij dit getekend ?
    Prachtig, ik dacht bij de eerste foto, welke kunstenaar zal Josephine ons nu voorstellen ...
    Fijn dat je deze nog gevonden hebt !
    En petje af voor je moeder, ik ben al niet meer zo lenig :-)
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh....wat is dit leuk Josephine dat je dit zomaar weer tegenkwam en even terug ging naar vroegere tijden.
    Wat heb jij dat prachtig getekend, daar hebben je leerlingen vast en zeker met plezier thuis hun oefeningen uit gedaan.
    En wat leuk......ik lees met grote bewondering de reactie van je 'mams' , daar kan menigeen (waaronder ikzelf) jaloers op worden als je nog zo lenig bent op deze respectabele leeftijd.
    Ik wens je een heel fijn weekend en hoop morgen op beter weer dan vandaag, wat een grijze dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. HAHA rek en strek oefening, nou ik denk/ik vermoed dat ik wel 2 kilo ben afgevallen na het luie leven wat ik eerst had.

    Weegschaal zit nog ingepakt ergens ??????
    Grappige tekeningen zijn het.
    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schattig hoor en toen al dezelfde stijl als nu! Alleen zo'n rood mondje en de rest zwart-wit.

    Fijn week-end

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heb bewondering voor ze al dat rekken en strekken...

    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo'n verassing als je een cadeautje als dit vindt.
    Daar kan niets tegen op en dan lijkt het of de tijd stil is blijven staan.
    Heb je die kaartjes zelf getekend?
    Rekken en strekken,dat zouden we eigenlijk elke dag moeten doen allemaal.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat is dit leuk josephine.
    en zo gezegd vintage strek en rek oefeningen ha,ha,ha.
    het lijkt me geweldig om zoiets tegen te komen.
    fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een geweldige tekeningen .... hahahahaha en ga je mij nou vertellen dat je alle oefeningen nog eens hebt door genomen... pfffffff petje af !!!!! hihihihi.... groetjes viana

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dear Josephine,
    wonderful pictures! You are very talented!!Lovely memory for all to make more stretching...
    have a fine Valentine´s Day, wishing you lot´s of "bonbons"
    warmest hugs
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hahahahhaa...ik heb zonet al die oefeningetjes even gedaan...voel me weer 10 jaar jonger..,

    Dat plaatje in je nieuwe header is zo superdepoepieschattiggg,ik bedoel dat meisje met dat eitje in haar hand.

    fijne dag,

    xxxLoesje

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥