zaterdag 26 februari 2011

*** Werk van "Fabio Hurtado" ***







FABIO HURTADO is geboren in 1960 te Madrid. Hij is de zoon van een Italiaanse moeder en een Spaanse vader en heeft veel van zijn jeugd in beide landen doorgebracht. Zijn passie voor schilderen begon al op jonge leeftijd. Dag na dag bracht hij zijn tekeningen letterlijk thuis - op muren, deuren, zelfs meubelen. Hurtado heeft daarna voor dertien jaar lang gestudeerd in het Liceo Italiano te Madrid. Fabio Hurtado is een kunstenaar met een duidelijke stijl. Zijn schilderijen laten scenes zien in een bijna cinematografische context uit de jaren 1920, 1930, 1940. Zijn uitmuntende teken kwaliteiten en harmonieus gebruik van kleur completeren het algehele gevoel van mysterie waarin de stijlvolle en elegante figuren en hun rollen in zijn schilderijen gehuld zijn, die de kijker tevens uitnodigt om hun verbeelding te gebruiken om het verhaal achter het werk te ontrafelen en er aan deel te nemen. De figuren in zijn werk kijken wel HEEL erg sober allemaal, maar het geheel spreekt me toch heel erg aan.....

15 opmerkingen:

  1. Mooi om te zien.
    Echt uit oma's chique tijd. zo rond 1920 ?
    Nummer 1 past wel mooi in mijn slaapkamer....

    Gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Josephine,

    Ik zie wat jouw zo aantrekt in dit geheel...
    Ik denk de stijl van deze vrouw;-) Jij lijkt mij tenminste het type, wat zich hier goed in zou kunnen vinden;-) Ik ook hoor?!

    Maar ik ben ook een stukje geschiedenis rijker. Je hebt de kunst van deze heer Hurtado, prachtig bewerkt.

    Ik wens je een heel fijn weekend!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I am glad to have found your blog. I thank you for the beauty. Your blog design is so peaceful. I know that My program translates posts to English, but not comments. Peace, and I thank you, again.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap geschilderd Joséphine, ik vind het altijd leuk als iemand een "eigen" stijl heeft en ook erg mooi zijn de kleuren. Je hebt ook erge mooie bloemen overal nu op je blog, bloemen doen het altijd, ze zijn ook zo mooi,

    Fijn weekend,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook al kijken ze heel erg sober, het kleurgebruik spreekt me wel aan! Door zijn aparte karakter vind ik dit toch een mooie vorm van kunst!
    Dankjewel nog voor je lieve reaktie op de schemerlamp, wat jammer dat je printer niet wil meewerken want de paperdolls zijn superleuk om mee te knutselen :)
    Fijn weeekend van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik verwonder me erover hoe elke kunstenaar zo mooi zijn of haar eigen stijl heeft. Heel bijzonder wat je laat zien! Fijn weekend, liefs Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag lieverd♥♥♥
    dit schiderwerk lijken wel foto's,wel apart als je zo kan schilderen en ook die kleuren zijn erg mooi.
    En jij heb van het geheel weer iets moois gemaakt
    met uitleg er bij.
    Tante Lien heeft vroeger ook nog zo'n pothoed gedragen heb er geloof ik nog een foto van,
    veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het prachtig lekker rustig....fijne avond meis.....liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij weet iedere keer te verrassen met een speciale artiest !
    Prachtig en ik vind de kleuren ook zo mooi !
    De paginakrullen passen er goed bij, mooi gedaan, Josephine !
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jaa dit vind ik heel leuk,vooral die met de hond erbij,knap dat je zoveel weet,liefs en een fijn weekend,Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohh en dan de bloemen aan de zijkant van je blog,heb je dat zelf gedaan,wauwww!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat heb je toch een prachtig blog.
    en wat kan jij altijd mooi vertellen.
    ik geniet er altijd van,en hoe kom je toch altijd aan die artiesten?
    fijn weekend meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik had nog nooit van deze schilder gehoord maar wat een prachtige schilderijen Josephine!! vooral de eerste spreekt mij erg aan!!

    fijne zondag!
    lieve groet, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi en geheel eigen stijl,bijzonder kleurgebruik.

    Fijne avond,xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik kan er ook van genieten, Josephine.
    Afgaande op hoe ik je ken van deze blog,
    verwondert het me helemaal niet
    dat dit je heel erg aanspreekt.
    De plaatjes passen hier perfect.
    Maak er nog een mooie dag van.
    Groetjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥