maandag 28 februari 2011

*** Sprankelende Lichtpuntjes ***








Heerlijk al die WITTE bloemen die ik op dit moment heb staan, het zijn letterlijk lichtpuntjes in deze sombere periode. Op de tafel staan twee grote vazen met * ALSTROEMERIA  met subtiel wat rode spikkeltjes. Dan op de vensterbank in de keuken een pot witte Druifjes, heerlijk om dat te bekijken van piepklein knopje tot dat uitendelijke prachtige druifje. Op de tweede foto zie je een witte ranonkel uit het boeketje wat ik heb staan en ben aan het uitproberen om ze te drogen. Die op de foto staat hangt nu drie dagen aan het steeltje te drogen en het grappige is dat de bloem wijd open blijft staan. Dus ik heb goede hoop dat het gaat lukken net als bij de pioenroos. Later zal ik jullie laten weten of het ook daadwerkelijk is gelukt. Onder de Ranonkel zie je een eerste knopje van de narcis * Bridal Crown * die binnenkort zal stralen in volle pracht.
Voor buiten heb ik voor twee bakken * Bellis Rerennes * [ madeliefje ] witte en de roze,  altijd heerlijk als deze weer aangeboden worden want dat geeft mij echt een gevoel van de LENTE



21 opmerkingen:

  1. Nou dat is nog even een mooie post voor het slapen gaan....heerlijk Lente !!! ik geniet....fijne week lieverd......liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. inderdaad is dit een super mooie post josephine.
    wat een schitterende foto,s en het was heerlijk weer genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo...dat leuk wakker worden na een kort nachtje slapen!!
    Wat een pracht toch allemaal...de natuur is zo mooi met wat het allemaal te bieden heeft.

    fijne dag meis...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke reportage is dit, allemaal mooie bloemen, en weer zo mooi op foto gezet! Leuk om ze eens zo van dichtbij te bekijken.
    Ik ben echt benieuwd of het lukt met het drogen van de ranonkel want dat zou wel heel mooi zijn!
    Fijne dag van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk om met jouw blog te beginnen op deze sombere dag, schijnt toch even het zonnetje:)
    ik vind de foto van de drogende ranonkel zo mooi, de blaadjes lijken wel van crepepapier!! hoop dat het drogen lukt!

    fijne dag!
    lieve groetjes, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. van zulke mooie posts ben ik helemaal happy! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WAT EEN LEUKE FOTO'S HEB JIJ GEMAAKT!!

    FIJNE WEEK,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heej Josephine ik ben ook dol op deze bloemen en de witte druifjes heb ik dit jaar nog nergens kunnen vinden, wat heb je ze prachtig op de foto gezet en ja helemaal mee eens wit licht op en dart hebben we nodig, vanaf vandaag zou het wat lichter worden duimen maar, liefs irma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. lieve Josephine,bedankt voor je lieve berichtje,je roze en witte madeliefjes hebben mijn dochter en ik ook gekocht,afgelopen zaterdag.en we hebben ze eerlijk verdeeld,. Je hebt gelijk,het staat zo gezellig en voorjaars sfeer dat kunnen we nu wel hebben.de tuinman is gisteren en vandaag bezig, en dan krijg ik zin om alles vrolijk te maken.heerlijk.wat zijn je bloemen foto's mooi,dat is genieten,

    geniet van je tuin GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heerlijke post, witte bloemen lijken nog meer te stralen. Geniet ervan x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie bloemetjes, Josephine !
    Heel leuk met de kadertjes, mooi gedaan !
    Geeft inderdaad een lentegevoel, de zon schijnt hier vandaag, laat de lente maar komen ...
    Fijne dag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een heerlijk lentegevoel bij je, buiten is het nog zo guur en koud vandaag...toch schijnt de zon morgen te komen...ik kan niet wachten! Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige post,echt genieten,fijne middag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De lente is hier vandaag ver te zoeken....maar dit geeft de burger moed.
    Ben benieuwd of je ze kunt drogen.....dan heb je altijd lente in huis.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben eindelijk weer on-line en zie dat ik wat posten heb gemist lieve Josephine. Wat maak jij er toch iedere keer prachtige foto's en je nieuwe lay-out ziet er ook al zo mooi uit.
    Heerlijk de post over de chocolade-eitjes, ik heb ze ook al staan, nouja.....ze zijn eigenlijk ook zo weer op hihi. Wat leuk Parfait d'Amour, ik had vroeger ook altijd een fles ervan staan en ik kan me nu niet meer voorstellen dat ik dit lekker vond.
    Ook deze post met al die prachtige bloemen is weer een lust voor het oog, ik ben benieuwd of het je gaat lukken de Ranonkel te drogen, zal wel mooi zijn. Ik heb nu rozen hangen om te drogen.
    Ik wens je een fijne avond.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. je foto's zijn weer prachtig om naar te kijken.
    zelf droog ik altijd ook de roosjes mooi is dat he, ben benieuwd of het bij jou lukt met de ranonkels.

    fijne avond,
    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi leuk dat je even kwam kijken bij mijn blog een je leuke berichtjes daar op er zegen heel vaak mensen tegen mij daar moet je wat mee doen dus ik dacht ik laat er 2 zien maar ik heb er zo veel gemaakt waar ik veel pelezier van heb een er is er maar 1van maar dat is ook wel weer leuk he fijn avond ik vond het wel een compliement van je bedankt daar voor het ziet er bij jou ook weer zo mooi op je blog met je foto`s echt voorjaar geweldig groetjes rommy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha lieve Josephine,

    Mooi,sfeervol en lentefris weet jij het weer te vangen voor de lens van je camera!!!

    Hier staan de witte Ranonkels ook mooi te wezen in 'n oude melkkan met kleine blauwe bloemetjes als decor op haar bolle buik.

    Zal mij benieuwen of het drogen van de Ranonkel gaat lukken....

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Josephine, helaas weet ik niet wat de oorzaak kan zijn van de 'kuren' die blogger heeft!
    Gisteren probeerde ik het blog van de winkel van mijn vriendin aan te passen en er liep vanalles mis, niet te doen!
    Vandaag lijkt het dan weer beter te gaan en ik denk ook dat de fotootjes in de zijbalk er weer gewoon staan, gelukkig :))
    Fijne dag vandaag, geniet van het zonnetje,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige foto's geworden Joséphine! Ben jij een beroepsfotograaf? Als het niet zo is, lijkt het wel zo in ieder geval!
    Wat is de natuur toch mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauwww wat kun je toch super goed fotograferen en bewerken,ben er jaloers op ;-) en ik ben dol op bloemetjes,haha maar dat wist je al,liefs Musje.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥