dinsdag 7 februari 2012

Hyacinten en heerlijk ijstaartje***







Heerlijk een beetje de lente in huis halen, de hyacintbollen zijn op zich al prachtig om te zien,  maar ik vind het zo heerlijk om de de hele ontwikkeling van bolletjes tot zalig geurende bloemen dagelijks te bewonderen. Het is eigenlijk het voorjaars verlangen waar we allemaal een beetje naar toe leven. Natuurlijk hebben we nu fantastisch mooi winterweer, en ik hoop dan ook dat de elfstedentocht weer eens werkelijkheid gaat worden maar stilletjes aan verlang ik toch  wel weer naar de lente. Wat was het prachtig van de week hé al die ijskristallen die zo mooi tot uiting kwamen door de zonnestralen. Heb ook nog een ijstaartje gemaakt, gewoon een kleine beslagkom met water gevuld en daar wat hulst in geknipt, en met de 18 graden onder nul die we hadden was het in één nachtje bevroren. Toch grappig dat zo'n taartje op de buitentafel ondanks de zon niet smelt, en door alle sneeuw op de achtergrond van de foto lijkt het wel of het taartje ergens in Zwitserland staat***

***FIJNE WEEK ALLEMAAL***
En duimen jullie mee voor de elfstedentocht???


27 opmerkingen:

  1. Wat heb je ze PRACHTIG in beeld gebracht van zo dichtbij,dit moet ik nog oefenen lukt nog niet zo best.
    Het zou erg leuk zijn als de TOCHT DER TOCHTEN gereden kon worgen!!!!
    Ik wens je nog een fijne dag & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wat is het weer heerlijk om de dag met jouw blog te beginnen, betoverende plaatjes.. zo mooi!! en het doet mij ook heel erg naar de lente verlangen, nog even de elfstedentocht en daarna heel graag dooi en voorjaar, heerlijk!!
    wat is je ijstaartje mooi! ik heb er 2 gemaakt met anemoontjes die op het punt stonden weggegooid te worden, maar nu heb ik er nog wat langer plezier van:)
    en de elfstedentocht.. ja die moet er nu toch echt wel komen hoor!! ik kan me zo verheugen op dat sfeertje, we duimen!!

    fijne dag lieve Josephine!
    liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Josephine :-)
    Direct op de vroege ochtend aan de ijstaart. Mmm dat is even wennen hihi Ik heb even mijn neus naar buiten gestoken (de deur geopend voor onze viervoeters) maar brrr wát is het KOUD !!!!!
    Maarre je taart is prachtig en van hyacinten in huis kan ik ook zo genieten. Jammer dat ze zo snel open gaan. Zo halverwege vind ik ze het mooist :-) Inderdaad nu nog even wachten op de Elfstedentocht en dan LENTE
    Fijne dag !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Josephine. Wat staat Bono er gezellig en kleurrijk bij.hihi. Prachtig.
    Wat heb je mooie foto's gemaakt en bewerkt van je hyacinthen, de kleur is zo mooi. En dat ijstaartje is zo leuk ,goed idee om dat zo te maken. Ja het zou leuk zijn als de elfstedentocht nu echt weer eens door zou gaan. Woon je ergens daar in de buurt?
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die kleur van de hyacinten, zoo mooi! Dat is echt een symbool voor de aankomende lente, we zitten er inderdaad allemaal wel een beetje naar te verlangen.
    En je ijstaartje, het lijkt inderdaad ergens in de Zwitserse bergen getrokken, oh dit is ook wel een echt prachtig winters plaatje, maar..........het laatste plaatje steelt mijn hart: Bono met zijn hippe rode bril. Wat is zijn vrouwtje toch een gekkerd, hij is zoooo schattig;)))
    Heel fijne dag vandaag, liefs, Sonja(die je hier nog wil bedanken voor je lieve reacties bij mij;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De ijstaart is schitterend geworden.
    De Elfstedentocht, het zal voor vele mooi zijn als hij door zal gaan, maar eerlijk gezegd vind ik het maar barkoud en hoop dan ook dat de lente zich snel aankondigd, direct na de Elfstedantocht.
    Wat ziet de lieve klein Bono er prachtig uit!

    Lieve groet,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kleur de hyacinten...ik had witte maar die zijn nu aan vervaging toe.
    Wat een prachtig ijstaartje....en weer allemaal zo mooi in beeld gebracht...een feestje om naar te kijken.
    Meis...ik wens je een fijne dag...

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Yes !! jij begrijpt me tenminste......heerlijk lente zon...nou laten we morgen de elfstedentocht rijden ...en dan mag het donderdag warm water gaan regenen...goed ??...en dan.....lente....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. lieve josephine,wat mooi weer,vooral die lieve BONO,,zo schattig,op eten zal je ze,maar ja dan heb je geen hondje meer.je foto's zijn een plaatje,ik vind de derde erg mooi,die takjes.

    ik heb roze hyacinten staan en vind het ook leuk om ze helemaal uit te zien komen,het is toch altijd weer een wonder,
    zit de hele dag te duimen,want ik wil ook de elfstedentocht hebben,dan zit ik lekker voor de buis.

    ga jij kijken,
    lieve groetjes en doe voorzichtig greet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het zou inderdaad geweldig zijn als we weer een Elfstedentocht zouden krijgen, lekker genieten voor de TV!
    Je foto's van de hyacinten zijn heel erg mooi geworden, heerlijk een beetje lente in huis nu het buiten zo koud is.

    Een fijne dag en groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo te vernemen is Bono ook helemaal klaar voor de tocht der tochten...helemaal in stijl;-) hihi.
    Wat heb je weer betoverende beelden gemaakt.Jammer dat de hyacinten zo snel uitgebloeid zijn. Ik knip de bloemen er dan uit en laat ik ze nog eventjes staan.
    Je hoeft niet op wintersport om zulke prachtige beelden te krijgen..het lijken inderdaad bergen op de achtergrond. Niet alleen het weer, maar ook je post is ontzettend genieten!

    Fijne dag!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi zeg...ik wil zo graag voorjaar, heb nu wel genoeg van de kou brrr...

    Maar ik duim mee dat de elfstedentoht doorgaat, ik was vroeger ook fan als ie werd uitgezonden, heerlijk om te zien, alleen hebben we nu geen tv meer...

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een leuk idee, dit ijstaartje! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige foto`s en het ijstaartje,echt geweldig,al heel lang denk ik,ik maak er ook 1 met besjes enz erin,maar doe het nooit,wie weet eens haha en ohhh whahah de foto van Bono,wat geweldig,ik wens je een fijne dag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag lieverdje♥♥♥
    ik kan ze hier helemaal ruiken de prachtige hyasinten ha,ha,ha.
    Dit is al een voor bode van de lente hij komt er aan hoor!!!
    En als het zomers wel eens een beetje erg warm is dan roep ik altijd ik wou dat het even ging sneeuwen, het is ook nooit goed.
    En Bono is zo om op te vreten zo als men dat zegt veel lifs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Foei ik vergeet je ijstaart helemaal,ik wist niet dat jij ook ijstaarten kon maken daar lust ik best een stukje van maar wel met een wolkje slagroom, hij ziet er mooi uit dus ook om op te ......
    liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Josephine, wat een prachtige kleur hyacinten, een beetje lila. Hier nog niet gezien.
    Leuke ijstaart en wat heeft Bono een mooie bril op.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die hyacinten blijven toch wel erg mooi hoor.
    Ook zo'n ijstaartje is niet verkeerd.
    Lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hay lieve Josephine,

    Wat heb je de hyacinten toch weer prachtig in beeld gebracht...de kleur roze doet mijn hart verwarmen en ik smacht naar de lente!

    En ja lieve kind doe mij maar een stukje ijstaart, en dan mijmeren we samen of de elfstedentocht zal gaan komen...
    Ik ben van plan om naar Friesland te gaan als deze legendarische tocht der tochten mocht door gaan...
    Misschien kan ik dan effies een kopje kopje bij je halen...hoe gezellig lijkt me dat!

    Lieve hippe en tevens eigentijdse Bono heeft mijn hartje veroverd met zijn rode hippe brilletje...ben tot over mijn oren verliefd op zijn stoere snoetje hifi..

    Meisje misschien tot snel!!

    Alle liefs en goeds,

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wel als het dan toch nog winter wordt,dan ook maar goed.
    En moet er wel een elfstedentocht komen.
    En dan... voorjaar.
    Fijne avond.
    Groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ah wat ziet Bono er winterswit en toch ook weer zomers uit....zo lief met die mooie strik.
    Heerlijk hyacintjes....geeft toch een vleugje voorjaar.
    Enne.....je taartje.....zo leuk.
    Ja die heb je nu idd in een nachtje klaar ;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie zachtlila kleur hebben de hyacinten, Josephine !
    Een goed idee dat ijstaartje, het ziet ernaar uit dat het nog even houdbaar is met deze vriestemperaturen, maar eigenlijk kijk ik ook al uit naar de lente.
    En hoe schattig is Bono met dat strikje en de bril :-)
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie winterplaatjes weer en wat ziet Bono er schattig uit! En zo´n wintertaart is goed voor de lijn ...Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ik ben gek op hyacinten en wat heb je dit mooi in beeld gebracht.
    en dan bono onderaan, ik moest wel lachen hoor.
    het staat heel stoer en wijs.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Tja.......nou die tocht der tochten er toch niet van gaat komen moet het maar snel voorjaar worden net als op jou prachtige fotocreaties.......wel jammer natuurlijk dat jou leuke ijstaartje dan gaat smelten;-)

    Maar we hebben die schattige Bono nog die de show steelt met zijn hippe brilletje:-))

    Liefs en groetjes!!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie kleurtjes hebben de hyacinten! En de ijbol is echt origineel, dat is nog eens een leuke tuinversiering in de winter!
    Bij ons ons erge vorst, géén sneeuw, wel een siberische wind die alles bevriest, en dat is heel zeldzaam hier!De huizen zijn er niet berekend en veel mensen zitten zonder water!Wij hebben alleen koud water, brrr. Wat een leuke foto van Bono, ja de dieren ook goed inpakken!

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dag Josephine,
    De elfstedentocht gaat niet door, als ik me goed herinner woon jij toch ergens daar in de buurt? Lijkt me wel leuk zoveel reurring in stad of dorp. gezellig. Maar de winter is nog niet voorbij ondanks je prachtige lente bijdrage. Wat een mooie foto's, Josepine. Je zou ze zo haast gaan schilderen. Wat een grappig idee van jou om zo'n ijstartje te maken. Mooie decoratief op de tuintafel.
    Fijne dag nog en lieve groet,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥