zaterdag 18 februari 2012

My First Paper Roses***








Een aantal weken geleden kwam ik allemaal patroontjes tegen die ik ooit in en ver verleden besteld heb bij de "ARIADNE" toen nog een mooi handwerkblad. O.a van merklappen, mozaiek plaid, allerlei borduurpatroontjes en ook een mini cursus Paper Roses maken. En dat laatste daar kreeg ik opeens enorme zin in. Crepepapier had ik op dat moment niet in huis en ongeduldig als ik ben heb ik het eerste kleine roosje gemaakt van een stukje keukenrol, je ziet de bubbeltjes er ook op zitten. Natuurlijk de volgende dag meteen crepepapier gekocht en aan het knutselen geslagen.  Heb er nu een paar gemaakt en merk al wel dat je gewoon op je gevoel moet af gaan en niet alle blaadjes hetzelfde moet knippen zoals in de mini cursus beschreven staat. We zullen maar zeggen al doende leert men!
Ook ga ik na deze eerste knutsels die gelukkig toch al een beetje op roosjes lijken, ook van de week eens het papier eerst een mooi kleurtje [proberen] te geven en kijken hoe ik de volgende rozen wat meer op echte rozen kan laten lijken, de kleine is ongeveer 3 cm. de andere zijn ongeveer 8 cm. WORDT VERVOLGD dus***

21 opmerkingen:

  1. Ik vind het wel leuk staan die bobbeltjes van het keukenpapier, geeft wel iets aparts.
    Fijne zondag.
    Lieve groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Josephine. Die zijn al beeldschoon, wat leuk papieren bloemen. IK heb dat eigenlijk als kind al geleerd. Wij hadden thuis een bloemenzaak en vlak na de oorlog was er bij de bruidsparen geen geld of de anjers waren er niet maar mijn vader maakte toen bruisboeketten van wit crepepapier.. Kan je je voorstellen in deze rijke tijden,want zo is het nog steeds. Nu maken we ze voor de lol. Ik heb ook jaren lang de ariadne gehad toen het nog een echt handwerkblad was. IK heb er nog een paar waar dingen in staan die ik eigenlijk altijd nog wil maken.
    Nou ga ik maar eens slapen. Welterusten.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heej Josephine ik vind ze heel erg leuk lekker bezig ben je en ze lijken net echt ik vind ze super, liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag lieverdje♥♥♥
    ik vind ze al heel aardig geslaagd duidelijk te zien dat het roosjes
    zijn.
    Heb ze vroeger zelf ook gemaakt voor een kunstnijverheidszaak, het is gewoon een slag die je even door moet krijgen, veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O ja, ik heb ook nog van die Ariadnes liggen waar dan vanalles moois in staat maar als je 't wil maken dan blijkt dat je 't moest bestellen... in Nederland... wat een beetje moeilijk was hier vanuit België want je moest dan een gefrankeerde omslag meesturen maar tja, aan Nederlandse postzegels komen was een andere zaak. Maar swat, dat is vroeger. Wat heb jij nu prachtige rozen gemaakt. Echte beauties zijn het!

    groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb je snel onder de knie Josephine!!!!!
    Op het lijf geschreven !!!!!!
    Ze zijn PRACHTIG en zo MOOI in het wit.
    Helemaal jou stijl ,ben benieuwd naar je kleurtjes!!!!!
    Nog een fijne Zondag & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Josephine, wat leuk zeg om inspiratie op te doen in zo'n oud magazine. Al vond ik de Ariadne toen veel mooier dan nu.
    Je rozen zijn prachtig en wat zal je er lang plezier van hebben. Ga je ze ook nog in kleur maken?
    Fijne zondag, lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat zijn je rozen mooi geworden, zelfs die met die bobbeltjes vind ik wel wat hebben. Het is heel leuk om te doen ook hè! Ooit volgde ik hier in België een cursus maar het is te lang geleden weer, ik moet me er ook nog een keertje aan wagen, haha, ik kan misschien tussendoor al blaadjes knippen ;))
    Fijne zondag, geniet van je prachtige rozen, heel veel liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi hoor.....hele fijne zondag meis...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lief rozenmeiske,

    Wauw...deze rozen zijn mooi!
    Wat knap dat je dit zomaar kunt lieve meis...

    En wat tof dat in de Ariadne jaren geleden al eens aandacht is besteed hoe je rozen van papier kunt maken! Dat wist ik niet...en zoals je moeder zegt, dat ze vroeger ook al rozen maakte...geweldig dat deze
    oude techniek nu nog steeds zo in trek is!

    Rozen zijn tijdloos volgens mij...

    Jouw witte rozen zijn supermooi...ben er helemaal weg van...

    Rozenmeisje ik wens je een heerlijk zondag!

    Alle liefs,

    Marijke

    Ja rozen zijn eigenlijk tijdloos volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zien ze er super mooi uit. En ik moet meteen aan mijn moeder denken, die maakte ze ook met mijn jongens. En als ze niets voorhanden hebt, nam ze een papieren zakdoekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind ze nu al helemaal geweldig ook al zijn ze van keukenpapier, dat heeft juist wel wat met die bobbeltjes erop!

    Groetjes en een fijne zondag,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ben je toch creatief, Josephine, dit is je weer goed gelukt !
    De roosjes zien er prachtig uit, ben benieuwd naar het vervolg :-)
    succes !
    Fijne zondag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hé wat zijn ze ontzettend leuk Josephine !!!
    Dat beloofd nog veel moois voor de volgende ronde hihi
    Even een boeketje freubelen en de bloemist ziet je maandenlang niet terug. Tenminste als je niet met water zit te knoeien ;-) Ik ben benieuwd wat de volgende ronde ons brengt !!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Knap gedaan, Josephine!!

    Fijne week!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zijn je rozen mooi geworden! Ik heb dat artikel nooit gelezen! Maar mijn eigen modellen ontworpen! Als je nog eens een cursus wilt volgen met engelse rozen en pioenrozen ben je welkom hoor! Het werkt echt verslavend!

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoy Josephine, nou die zijn goed gelukt hoor,knap van je,en met een kleurtje lijkt mij ook erg mooi. jij kan ook echt alles of alles lukt je heel goed,geweldig,ik heb heel lang de ariadne gehad en heb er heel veel dingen uit gemaakt,
    een fijne week en lieve groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. dit heb jij helemaal in je vingers zitten Josephine, zo mooi net echte rozen!!
    misschien kun je de witte rozen ook ergens in dopen voor een mooi randje.. koffie, thee, bietensap, verf.. ik zie het ineens helemaal voor me:)
    ben benieuwd naar het vervolg!

    ik wens je een heerlijke week lieve Josephine!
    liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  19. dit heb je prachtig gemaakt zeg.
    ze lijken wel echt en zo mooi die randjes er aan.
    ben heel benieuwd naar de rest die je gaat maken, je hebt het in ieder geval wel in je vingers.
    fijne dag morgen en liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh geweldig, wat knap van je.....
    Zegge...kan ik me inschrijven voor een work shop bij je......?
    Oh want je snapt...dit vraagt om uitleg....;)
    Wil ze ook graag maken, vind ze echt fantastisch......
    Smaakt naar meer.

    Fijne week

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Had nog niet gezegd dat ik je achtergrondje zo leuk vind! Weet jij nog welke Ariadne dat was, want ik heb op zolder nog een heleboel oude Ariadnes liggen, ik vind dat altijd wel interessant die artikeltjes over rozen. Heb er heel wat verzameld dat snap je wel.

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥