vrijdag 10 februari 2012

Liselotje***








Wat een dotje hé, LIESELOTJE is een klein oud popje, heb op de eerste foto even wat bloemetjes op een eitje getekend en bij het popje gelegd, zo kunnen jullie goed zien hoe klein ze is. Liselotje is van "CELLULOID" het merk is CELBA, en ze heeft een merkje van een zeemeermin met kroontje op haar rug. Natuurlijk heb ik het één en ander nagezocht en kwam er achter dat dit popje van 1925 tot 1939 is vervaardigd. Ergens in 1970 heb ik dit popje eens gekocht in wat ze toen nog een rommelwinkeltje noemde, kringloop was er in die tijd nog niet. Zover ik me kan herinneren heb ik er toen 1 gulden voor betaald.Vorige week haalde ik het popje naar beneden en heb haar op een kast in de kamer gezet. Mijn lief grapte opeens, dat kan toch niet zo'n bloot popje in de kamer, hihi. En eigenlijk leek het me wel leuk om iets voor haar te maken. Heb van een dun stukje kaasdoek van de week even een broekje en bloesje gemaakt, gewoon simpeltjes maar dat past wel bij zo'n oud popje ***


23 opmerkingen:

  1. Dag lieverdje♥♥♥
    wat is het leuk geworden wat je voor Liselotje heb gemaakt.
    En je heb ze ook weer aardig op de foto gezet.
    En ze heeft ook zo'n leuk eigen wijs koppie net of ze zeggen wil wat moet je van me hi,hi,hi,heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine....eerlijk gezegd vind ik haar een beetje gemeen kijken, hihihi.
    Maar het kan ook komen doorat ik grieperig ben.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind haar een beetje verlegen overkomen,of dat ze zich niet wil
    laten zien in blogland!!!!!
    Maar we zijn een grote familie,ze kan zich met trots laten zien in haar prachtige kledij!!!!!
    Met lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schatig lieselotje..en ze kijkt zo speciaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. even en simpel zeg je.. lieve meid je hebt er weer een geweldige creatie van gemaakt!!
    geniet van Lieselotje, ze is zeker een dotje!!
    ik heb ook nog ergens zo'n oud popje liggen ook zo klein, heb er vroeger veel mee gespeeld!

    ik wens je een heerlijk weekend!
    liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatje.....ze kijkt heel dromerig...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief popje en wat heb je mooie kleding voor haar gemaakt. Goed idee om het ei erbij te leggen anders zou je niet zeggen dat ze zo klein is. Ze heeft in ieder geval weer een mooi plekje bij jou in de huiskamer gekregen.... en terecht!

    Fijn weekend,

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je dat leuk gedaan en helemaal haar haarband.
    Mijn dochter had ook altijd van die leuke haarbanden met bloemen en strikjes.

    Een beeldschoon popje!

    Fijne weekend!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze is lief!! en je hebt haar heel mooi gekleed, past perfect bij haar!

    Fijn weekend!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooh wat een snoepje, Josephine, enneh, je lief had natuurlijk wel gelijk, zo'n blote pop zomaar in de woonkamer, hihi. Je hebt haar prachtig aangekleed, nu zit ze er weer keurig bij.
    Fijn weekend, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ze een heel speciale gezichtsuitdrukking heeft viel mij meteen op en ik moet Walter helemaal gelijk geven ondanks dat ik me gelukkig niet grieperig voel.

    Maar het is een schattig popje en zeker nu ze gestoken is in dit kittige stel kleertjes.
    Wat heb je dit leuk gemaakt!!!

    Schöberl & Becker richten in 1925in Babenhausen de Firma Schöberl, Becker & Co. op.
    Ene meneer Becker die eerst jaren lang ontwerper was bij de concurrent Schildkröt in Mannheim ging bij deze firma 60 km verderop aan de slag om Cellba poppen te modelleren,niet vreemd dan dat de modellen van Cellba veel gelijkenis vertonen met Schildpadpoppen.
    Daar poppen van Cellba geen namen hebben gaat jou model popje als het ''Inge type''door het leven.

    Ook lees ik dat dochter Sonja van ene meneer Gannsle(ontwerper bij Celba)model stond voor vele Cellba modellen.

    Ik haalden na het lezen van jou leuke post mijn info van:
    http://www.sammeln-sammler.de/
    erg leuk en interessant om daar wat te snuffelen en zeker als je net als wij liefhebber en verzamelaar bent van oud speelgoed.

    Zo.....weer wat geleerd vandaag;-)

    Fijn weekeind en liefs!!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hay lieve Josephine,

    Wat een snoesje is Liselotje...
    Liselotje vind ik zo'n leuke naam...zo'n lieve naam.

    Haar oogjes staan een beetje flauwtjes...of zal dit kleine meiske soms verlegen zijn.

    Het kapseltje van Liselotje is zo schattig!

    En het pakje wat je hebt gemaakt van kaasdoek is zo leuk gemaakt...wat knap van je meis!

    Ik hoop dat Liselotje een mooi plaatsje bij je krijgt...
    en dat je voor dit snoesje maar 1 gulden hebt betaald..hihihi...leuk is dat...zo weinig!

    Lieve meiske ik wens je een prachtig week-end,

    Toedelssssssssssssssss.....

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schattig popje en wat heb je haar leuk in de kleertjes gestoken Josephine.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Josephine. iedere keer kom je weer met van die leuke verrassinkjes die je nog even ergens op zolder had. Volgens mij ben je super zuinig op je spulletjes geweest want alles is steeds puntgaaf. Zo ook dit schattige poppetje.Wat een lief kopje en ze heeft een prachtig pakje aan. Ze lijkt inderdaad veel groter dan in werkelijkheid, goed dat je het ei erbij hebt gelegd.
    Het blijft vriezen hè, misschien zit het er toch nog in hihi. Je kan altijd blijven hopen.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. liselotje is een dotje en dat rijmt.
    maar wat een mooi popje is dit.
    heerlijk he om te hebben en dan voor 1 gulden gekocht te hebben.
    kan je nagaan dat je lol hebt voor een gulden.
    mooie foto,s ook weer.
    fijn weekend meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi popje en echt oud,ikzelf heb niet echt wat met popjes,waarom weet ik eigenlijk ook niet,toen ik klein was al niet,fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een schatje, en wat een hippe kleertjes.
    Gezellig zo'n popje in de kamer.
    Fijn weekend.
    Groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijk blog, ik ben dol op oude poppen, je hebt een goede aankoop gedaan zeg. Heb je er misschien nog meer? Ben helemaal in de poppenmood :-)
    Fijn weekend, lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een schattig poppetje is Lieselotje, Josephine !
    En je hebt haar mooi aangekleed, past goed bij haar !
    Nog altijd vriestemperaturen hier, vanaf dinsdag voorspellen ze warmer :-)
    Fijne zondag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh wat leuk, zo'n popje heb ik ook nog. Haar armen en benen zijn met een knoop vastgemaakt en ze draagt nog steeds het jurkje en de hoed die m'n moeder voor haar naaide. Wat leuk dat je me er weer aan herinnert met je mooie foto's. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een lief popje en wat heb je een leuk pakje gemaakt,heerlijk he ,die oude popjes,ik heb er ook nog wel wat,en ben daar ook zuinig op.ik vind het zo leuk om ze in huis neer te zetten,


    lieve groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Josephine,

    Wil je een mooie Valentijn wensen...
    Hopende dat de Liefde bij je op bezoek komt..

    Alle liefs,

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Whaha lieve Josephine zou ik toch bijna je post over Liselotje hebben gemist. Ik vind haar hele eigenwijze oogjes hebben. Een poppenkind met een sterk eigen willetje haha
    Prachtige kleertjes heb je voor haar gemaakt.
    Zó lief zo'n oud popje :-)
    Fijn weekend !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥