vrijdag 24 februari 2012

Paper Flowers [ 3 ]***








Ben nog steeds als ik even de tijd heb bezig met roosjes maken, het is zo enorm leuk om daar mee bezig te zijn.  Dit keer heb ik het anders gedaan, een strookje crepepapier dubbel gevouwen en allemaal blaadjes met mijn vingers er ingedrukt en vervolgens een roosje gerold. Zelf vind ik de rondingen van de blaadjes dan mooier worden. Ook heb ik van een simpel velletje papier uit een hobbyblokje een spiraal geknipt, die strak op gerold en toen een beetje in model gebracht, dat is het roosje waar een vierluik van staat afgebeeld. Het roze/lila roosje heb ik gemaakt van een enkel velletje van een servet, later heb ik het gekleurd door menging van verschillende kleurtjes aquarelverf  flink verdund met water, een eerste probeerseltje. De foto's heb ik allemaal behoorlijk ingezoomd om het een beetje van dichtbij te kunnen laten zien maar in werkelijkheid zijn de roosjes ongeveer drie centimeter groot. Het fotograferen neemt bijna nog meer tijd in beslag dan het maken van deze roosjes. Momenteel ben ik bezig met koffiefilters weer een geheel andere techniek. Zal dat over een tijdje wel weer eens laten zien want anders worden jullie helemaal tureluurs van al mijn roosjes :-))) ***

 

24 opmerkingen:

  1. Ze zien er weer schattig uit.
    Het is ook een leuke bezigheid die roosjes.

    Fijn weekend meis...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige roosjes heb je gemaakt,echt super! fijn weekend,liefs Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve schat♥♥♥
    je heb de smaak goed te pakken wat zien ze er weer mooi uit, en ze staan ook mooi op de kiek,maar voor mij blijf jij het mooist blommeke,heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beeldschoon vind ik ze lieve Josephine. Zoals jij beschrijft te werken met het crepepapier zo maakte mijn vader de bruidsanjers vroeger, dubbelvouwen en in model duwen. Ik ga morgen ook crepepapier kopen want ik wil het toch nog eens proberen. hihihi. Leuk ook de andere methodes, ik vind het allemaal even mooi. IK kijk uit naar de volgende foto's. Liefs van Riet.

    PS. de reflectie van de westerkerk, niet de toren, kan je zien op de onderste foto;s rechts. En alleen maar stukjes van de muren en ramen hoor. hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hay lieve Josephine,

    Ja al deze roosjes hebben iets moois!
    Het roosje met het polkadotstikje is zo lekker pittig.

    Maar de witte roos is voor mijn gevoel het mooiste...het steeltje van ijzerdraad is ook zo schattig in een krulletje opgedraaid...zo sierlijk!

    Meisie wat ben je toch creatief bezig...en ik heb het gevoel dat je er zo van geniet om zo met papier bezig te zijn, en nieuwe ontwerpen te maken...en dat is super!

    Maar zoals mamske al zegt...jij bent het mooiste blommeke...een mens met een hart van goud!

    Liefs en een happy week-end,

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooi gedaan weer...knap hoor!!!....prettig weekend...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben je weer heerlijk bezig geweest.
    Leuke ideeën, zeker met die spiraal, ga het ook gauw eens proberen (komt in mijn to do boekje).
    Het raakt eerlijk gezegd wel vol, met al jullie leuke ideeën.
    Fijn weekend op naar het volgende roosje.
    Lieve groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh neen, daar word ik helemaal niet tureluurs van. Laat maar komen!
    Pareltjes van bloemetjes heb je weer gecreëerd Josephine!
    Groetjes en fijn weekend,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Whaw.......wat 'n creatief en lief mens ben je toch altijd....en niemand die dat beter kan weten dan jou Mamske:-)

    Je creaties zijn allemaal sprookjesachtig mooi.....maar ik zou de gespikkelde zomaar op 'n zwart kledingstuk kunnen dragen als fleurige doch eenvoudige corsage;-)

    Fijn weekeind waarin jij je vast weer gaat uitleven met de prachtigste bloemen maken.
    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Eerst even je blog.....dit is zo mooi....prachtig geworden.....viel natuurlijk gelijk op.
    Ook je rozen zijn prachtig.....zou dit ook wel een willen maken.....als je eenmaal begint .....ben je denk ik niet meer te stoppen....ik wens je nog een fijn weekend....lieve groetjes....Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nu denk je ons te vervelen met je roosjes maar het tegendeel is waar hoor lieverd! Je blijft me verbazen met al je prachtige creaties en variëteiten in rozen. Dat kleintje vind ik persoonlijk een echt schatje.
    Het gaat bij elke post van jou steeds meer kriebelen. De blaadjes zijn gekleurd en gesneden, nu ga ik eens bedenken hoe ik die op mijn zeteltje op mijn plateautje ga vouwen, moet lukken zou ik zeggen :)))
    Ik wens je een heel fijn weekend toe lieverd, met zoete rozendromen.
    Heel veel liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat doe je dit toch mooi, je ziet het verschil niet met een echte.
    Hoeveel boeketten heb je al in huis staan.

    Fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat worden ze toch leuk! Ik vind die met de stipjes zo schattig!
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. jeetje het kan haast niet mooier,wat een fijne vingers heb je.ik vind ook zo mooi wat je lieve moeder zeg,wat een schat jullie alle twee.

    fijn weekeinde liefs van GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw,mooi gedaan,hoor,schattige roosjes,...lijkt me heel erg leuk om te maken,......fijn weekend,Lieve Josephine,XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Josephine,
    Wat fijntjes, héél mooi! Een vriendin van mij is er ook altijd mee bezig en die spuit ze dan later in met haarlak zodat ze beter in model blijven. Mooi decoratief, doe je er verder nog iets mee dan alleen maar fotograferen? Ziet er als decoratie voor cadeautjes ook heel romantisch uit.
    Fijn weekend en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik moest even wat teruglezen op je Blog Josephine. Wat ben je creatief bezig geweest met de paperroses en wat zien ze er allemaal prachtig uit. Echt kleine kunstwerkjes.
    Ook je Blog heb je prachtig veranderd, zo mooi de lichte achtergrond en nieuwe header.
    Ik wens je een heel fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Uit de KUNST
    Wow wat zijn deze móói vooral die witte !!!!!
    Wat denk je zou ik dat ook kunnen ?! ;-)
    Fijn weekend !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Josephine, jij hebt helemaal de smaak te pakken, zie ik :-)
    Die met de bolletjes is heel speciaal en de laatste heeft zo'n mooie kleurtonen, subtiel !
    Je rozen zouden mooi zijn als versiering voor pakjes ...
    De vogels zitten al enkele dagen te fluiten, klinkt als lente :-)
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldig zeg.....oh ik kijk hier mijn ogen uit....
    Kan ik me nu aanmelden voor je work shop? Want hoe knijp ik er blaadjes in met mijn vingers..?

    Vind ze prachtig, oh dit smaakt naar meer.
    Ben nog lang niet moe van je roosjes, dus ben benieuwd naar die van de filters.

    Ps.....wat een lieverd van een mams heb je.......ontroerend.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk hè verschillende rozen te proberen,ik ben ook in de ban van de roos, maar dat is niks nieuws. Die met die stipjes zijn net kleine taartjes!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. SCHITTEREND Josephine en wat super mooi gemaakt.
    dit is zo professioneel gemaakt, en mijn complimenten er voor.
    en dat terwijl je maar een workshop hebt gevolgd, mag te terecht heel trots zijn.
    lieve groetjes van an

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥