maandag 27 februari 2012

Kruideniersmuseumpje***





Naar aanleiding van een klein stukje dat onlangs in de krant stond ben ik eens gaan kijken op de website van WIJNAND VEENENDAAL. De Hr. Veenendaal heeft een erg leuk Kruideniersmuseum. Het is eigenlijk een klein kruidenierswinkeltje waar hij alles verzameld vanaf de jaren 30 waardoor het een museum is geworden. Je kunt er ook een kijkje nemen op afspraak. Het is werkelijk heel erg leuk om op zijn site rond te kijken. Hij beschrijft een heleboel geschiedenis en allerlei wetenswaardigheden. Ook zijn er allerlei handige tips uit grootmoeders tijd te vinden. Oude boeken, reclameborden, reclame van allerlei fabrikanten die allang niet meer bestaan, gebruiksvoorwerpen uit die tijd, eigenlijk te veel om op te noemen. Voor degene die echt liefhebber zijn van dit soort leuke wetenwaardigheden voeg ik hier de link toe, http://www.grootmoederstijd.nl het is zeker de moeite waard om een kijkje te gaan nemen ***

***Wens iedereen een mooie week toe***

23 opmerkingen:

  1. Dag lieverdje♥♥♥
    dat word weer even smullen op zo en blog kan ik uren rond neuzelen daar krijg ik nooit genoeg van.
    Ook door mijn leeftijd is het een feest ven erkenning, heel veel komt mij bekent voor.
    Ik denk dat je hier velen een plezier mee doet veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Josephine, Ja daar ken ik nog een hoop van . Ik ga straks meteen even kijken op zijn site. Prachtig vind ik dit, pure nostalgie.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen schone slaapster,

    Ohhhh...dit is helemaal mijn ding...wat een leuke post!
    Helemaal geweldig dat Wijnand een schattig kruideniers winkeltje heeft. Ik ken Wijnand van de mail, en al lang geleden hebben we een link met elkaar geruild!
    Een man met oog voor detail..en ja ik heb het filmpje bekeken op zijn website...super!

    Je gaat gewoon weer terug in die goede oude tijd...zonder computers, videogames en mobieltjes hihih...dat kunnen we ons niet meer voorstellen.
    Trouwens ik heb nog steeds geen mobieltje...ik voel me soms de laatste der monicanen...hihi..

    Natuurlijk was het vroeger ook wel eens wat, maar na mijn idee was iedereen nog een beetje begaan met elkaar, en was er minder gehaast.
    Maar goed iedere tijd heeft zijn mooie dingen, en prachtige mensen.

    Wat heb je leuke collage's gemaakt van al die mooie blikken en posters...het blik met die drie oude mensjes is zo tof...de kleur en die drie oude mensjes..zo mooi!!


    Dag lieve Josephine,
    wens jou ook een mooie week!

    p.s komen er nog meer verschillende en leuke nieuwe ontwerpen van je roosjes?

    Marijke
    xxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke post weer.
    En wat een herkenning!!
    Inderdaad zoals Marijke al zei...die goeie oude tijd....maar ja..we moeten met onze tijd mee hè!!
    meis...ik wens je een fijne dag...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige collages heb je weer gemaakt van spulletjes uit vervlogen tijden.

    In het brocantewinkeltje van mijn vriendin staan ook sommige hele oude verpakkingen van spulletjes uit voornamelijk België, ik vind het ook altijd zo leuk om te zien!

    Ik ga straks je link eens bezoeken want dat lijkt me heel mooi om te zien allemaal.

    Ik wens je een heel fijne week toe lieverd,
    groetjes van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, ik word al blij van al die oude reclameborden. Mooie nieuwe week!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat een leuke link, dank je voor het delen. Ik ben echt dol op nostalgie en de verhalen van vroeger.
    Toen ik uit huis ging, kreeg ik van mijn moeder een huishoudsgids van de telegraaf mee. Daar zaten alle columns in, met heel veel grootmoeders tips en trucs.
    Fijne dag vandaag!

    Lieve groet,

    Ryanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga de link even bekijken, ook ik vind dit heel leuk om te zien!


    Fijne week!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ga direkt even kijken want dat vind ik erg leuk,mooie foto's heb je gemaakt,je hebt ook altijd iets nieuws he,leuk hoor. wat is je blog mooi geworden,,dit past precies bij je..

    lieve groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ontzetend leuk zeg !! hele fijne week liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige collages heb je gemaakt van al die dingen uit het kruideniersmuseumpje! Leuk hoor, ik ga meteen de link even bekijken.

    Groetjes en een fijne dag,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Terug in de tijd...waar wij zo van houden....waar we alles voor doen....om dit te kunnen bemachtigen.....hoe ouder hoe mooier....ze zouden toen gedacht hebben....die zijn gek.....voor toen ze gewoon.....voor nu heel bijzonder.
    Ik wens jou ook een fijne week & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben gek op reclameborden, Josephine, heb er een paar in mijn keuken staan.
    Mooie post en ik ga even kijken op de website, bedankt voor de tip !
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat mooi van vroeger,moet een beetje lachen om 7 uur bedtijd, ze vinden nl dat ze hier ook altijd zo vroeg naar bed moeten,maar valt best mee hoor.

    fijne week
    liefs Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk zo'n museum. Die winkeltjes bestaan bijna niet meer, ik kan het mij nog wel goed herinneren, al die houten dozen en blikken met snoepgoed. Wij hadden ooit eens een huis gekocht waar een sigarenwinkeltje in zat,mijn man gebruikt nog de kasten, schappen in zijn schuur!

    Fijne avond,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooh wat móói wat een prachtige collage uit het Kruideniersmuseum !!! Hier zou ik wel eens willen rondsnuffelen :-)
    Fijne week lieve Josepine
    Euh zijn je rozen al uitgebloeid ;-)
    Groetjezz lfs mij X

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige collages heb je gemaakt.

    Ik heb al meerdere malen een kijkje genomen op de website van Wijnand Veenendaal.
    Het is zo leuk, je blijft gewoon iedere keer weer terug gaan naar zijn website.

    Voor jou ook een hele fijne week!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi lieve Josephine,

    Ja....ik ken de website en heb er al vaker een bezoek gebracht.....nou nog 'n keer al dat fraais uit vroeger tijden met eigen ogen gaan zien.

    En dan schrijf ik vroeger....maar voor mijn gevoel is het helemaal nog niet zó lang geleden dat veel van de producten ook door mij dagelijks gebruikt werden ik ze kocht in de kruidenierswinkel bij ons thuis op de hoek, wil dat nou zeggen dat ik niet wil inzien dat ik ouder word....of gaat de tijd zo snel dat het voor mijn gevoel gisteren was dat ik stijfsel,brasso,buisman,zakjeblauw,kattetongen of 'n pondje frou-frou wafeltjes of cafe noir af liet wegen.....;-)

    Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog en het delen van deze leuke link!!!

    Lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zal zo zeker even gaan kijken op de site, lijkt mij erg leuk.Wat een prachtige rozen maak je en wat lief dat je een volgster bent geworden van mijn blog !!
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  20. heerlijk om in je kruideniersmuseumpje te mogen rondkuieren! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nou zeg,heb ik een heel verhaal getikt en zie ik mij 2x staan,dus haal er 1 weg en nu zijn ze beide weg,gelukkig kan jij ze helemaal weg halen,ik tikte dat ik het verhaal eerder al gelezen had,maar vergat een reactie te plaatsen,die meneer vroeg aan een ander erover en die wilde niets verkopen en had ook gezegd er is niets meer te vinden en dat werd voor hem een uitdaging en nu verkoopt deze meneer wel oude spulletjes en ik zag ook best veel,ik vind het erg leuk die tijd,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat is een leuke tip!

    ik ben via via op je blog gekomen, ik ga je volgen hoor en kom je ook een keertje bij mij kijken? Je bent van harte welkom.

    Groetjes Anke

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥