vrijdag 3 februari 2012

I am walking in the SnowGarden***








Wat een feest vandaag, dat is toch echt genieten met een grote G. Een PRACHTIGE witte wereld, sprookjesachtig mooi. Ben natuurlijk meteen allemaal foto's gaan nemen en daar zal ik zeer zeker niet alleen in staan. Uiteindelijk weet je maar nooit hoe lang we er van kunnen genieten, en genoten heb ik vandaag, hier ligt ongeveer zo'n tien centimeter sneeuw. Op één van de foto's is een Ransuil te zien. ik heb jullie al eens verteld dat hier in de tuin zo'n acht uilen wonen maar het is altijd moeilijk om ze te vinden het zijn uiteindelijk nachtvogels.  Vandaag zaten er drie in de denneboom waarvan er twee zelfs behoorlijk goed zichtbaar waren. De foto is niet bepaald scherp omdat ik heel erg moest inzoomen en het sneeuwde behoorlijk dus vanuit binnen genomen door het glas heen, alle foto's trouwens vandaar dat de kleuren niet echt mooi zijn, maar dat mag de pret niet drukken. Die Ransuilen zijn behoorlijk groot en zo grappig zoals je op de foto kan zien op zijn oortjes en kopje zitten vol sneeuw. Vraag me trouwens af wat deze vogels nu met die sneeuw eten want muisjes zie je op dit moment niet, toch maar eens een boek daarover openslaan. Lopen jullie even gezellig met me mee***

Geniet allemaal van een prachtig winters weekend***


22 opmerkingen:

  1. lieve Josephine geef jij je vogels eten,dan zijn er beslist muizen,tenminste bij mij wel,Mabel ruik ze en dan zoek ze ze op en ik zie ze hier regelmatig lopen. maar wat zijn je foto's mooi,zo die merels,wat een lieverds he,en wat is het leuk om een uil in je tuin te hebben.

    het is nu echt genieten,
    iedereen is druk met plaatjes schieten.ik had een oude cake,en die heb ik in het vogelhuis gelegd nou daar zijn ze allemaal zo druk mee,ze genieten en ik ook.

    lieve groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag lieverdje♥♥♥
    ooohhhh wat zijn weer mooi geworden
    en die uil wat apart dat het je nu is gelukt om hem te kieken.
    En die merels lijken wel of ze zich opgeblazen hebben tegen de kou ha.ha.ha.
    Wat heerlijk he zo'n sprookjes wereld daar moeten we zeker van genieten, heb meteen ook even van een zonnebad gwnoten liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig gewoon uilen in je tuin.
    En zo goed in beeld gebracht. Zie'm goed en duidelijk hoor, al is het door het glas ;)
    De wereld lijkt ineens een sprookje hè? Bij jou helemaal met die wijze uil erbij.
    Genieten.

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hay lieve Josephine,

    Wat een prachtige wintertuin heb je...echt een sprookje!
    Wie kan er nu zeggen dat er uilen in zijn of haar tuin zitten?

    Wat is die uil toch nog goed zichtbaar zeg...dit is echt prachtig.

    En net wat je moeder zegt...het lijkt wel of de merels zich opblazen..ze zijn zo lekker dik...zo schattig.

    Hier ligt ook nog sneeuw..vindt het altijd zo sprookjesachtig om te zien, de wereld ziet er dan zo licht en zo heel anders uit..

    Wens je een goed week-end meis

    Liefs,

    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een beesten boel in jou tuin!!!!
    Jou tuin is vol liefde , dat kan niet anders met zo'n opkomst.
    Heel bijzonder en prachtig weer gegeven.
    Geniet van het weekend met lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Josephine.
    Wat SCHITTEREND je winter witte tuin. de vogels, je uil je takjes en plantjes en struiken, alles staat zo mooi op de foto.
    Fijn wit weekend wens ik je.
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een uil in je tuin, wat een geweldig dier!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een prachtige foto serie van moeder natuur heb je gemaakt en heerlijk om steeds weer van je mooie posten te mogen genieten.
    en ik blijf je echt een kei vinden in foto bewerking.
    fijn weekend en liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. fijn dat we mogen meegenieten van je prachtige foto's. liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een sprookjesachtige foto's !!!
    Wat bijzonder dat je uilen in je tuin hebt en al helemaal dat het is gelukt om er eentje vast te leggen. Hahaha leuk zijn die merels met hun dikke bontjassen ;-)
    Hier in het oosten hebben we nauwelijks sneeuw. Slechts een poederdun laagje. Wel jammer als ik dat zo links en rechts in blogland zie !!!!!
    Wens je een héérlijk weekend Josephine.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie foto's, Josephine!! hier hebben we ook uilen, we horen ze wel s'avonds maar krijgen ze nooit te zien...

    Fijn weekend!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn dit prachtige foto's, die uil, geweldig hoe mooi je die in beeld hebt weten te brengen. Hier zit er altijd 's nachts eentje voor het huis op de paal van de stroomdraden, van dichtbij vind ik het heel indrukwekkende vogels.
    De natuur is zo een grote kunstenaar maar aan jouw heeft ie een goede bondgenoot want jij weet het ook allemaal zo mooi vast te leggen.
    Geniet van een heerlijk winters weekend, heel veel liefs,
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijke winter witte foto's...maar meis wat is het koud !!...fijn weekend...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik geniet van je winterfoto's, Josephine !
    Toch een mooie sfeer als alles bedekt is met sneeuw, ook hier, ik heb wat foto's genomen bij ons en in de buurt, het was wel heel koud ...
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige winterse foto`s allemaal,super mooi en wat is er veel sneeuw gevallen,he,hier genieten de 4 voeters met volle teugen hahahaha,meer als ons van mij mag het eerlijk gezegd wel voorjaar worden,hoor,....fijn weekend,XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie foto's en die van de uil is helemaal prachtig! Het lijkt wel uit een sprookjesboek te komen.
    Uilen zijn zulke mysterieuze dieren.

    Fijne avond,

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat apart zeg die uilen,wat zijn het een mooie beesten he.
    leuke winter foto's.

    goede zondag
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige foto's heb je gemaakt!

    De winter heeft haar charme getoond, ondanks de kou.

    Fijn weekend!

    Lieve groet,

    Looes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat bijzonder Josephine om zoveel uilen in de tuin te hebben.
    Wat een prachtige winterse plaatjes heb je gemaakt.
    Het is nu echt genieten, alles ziet er zo mooi uit.
    Ik wens je nog een fijne zondag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit was een heel leuke virtuele wandeling door je tuin. Mét prachtige beelden! Die uil, waw!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ene mooie foto's heb je gemaakt en ik vind eht zo'n mooi stukje natuur, houd vooral ook erg van de merels, zo mooi.

    Fijne week mét sneeuw!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh meis...wat heb je weer een prachtige foto's gemaakt...en die bewerkingen weer...super!!
    Mooi die uil...en die vogels zijn ook super.
    Dan is het je vergeven dat ze misschien niet allemaal even duidelijk zijn...je kunt niet alles hebben toch.
    het was weer genieten!!

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥