zondag 27 mei 2012

Clematis Montana***






Genieten jullie ook zo van dit prachtige zomerse weer. De natuur liep achter maar als je zo alles in de tuin en om je heen bekijkt lijkt het er wel op dat alles nu een sprong vooruit maakt. Bij ons achter in de tuin verscholen tussen een gigantische wand van hedera slingert een "CLEMATIS MONTANA, Fragrant Spring" ongelooflijk veel bloemen ontluiken de laatste dagen tussen de hedera bladeren door.  Zo ongelooflijk mooi om te zien. Natuurlijk moest ik daar wat foto's van nemen waarvan ik jullie hier een aantal laat zien.  De kleur vind ik ook zo geweldig mooi. Trouwens al mijn rozen waarvan ik dacht dat ze allemaal waren dood gevroren, daar komen bijna bij alle struiken en klimmers nieuwe scheuten tevoorschijn. Zelfs bij één klimroos zijn al zeven knoppen te zien. Het is natuurlijk wel weer vanaf klein beginnen, want deze klimmers kwamen al tot de dakgoot dus het ziet er allemaal wel een beetje zielig uit. Maar ben heel blij dat ze nog leven ***


***Fijne zonovergoten Pinksterdagen***


17 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig !!!...heel fijn weekend....geniet !!...liefs Ria....xxx.....en nu naar bed...de visite is net weg...twas gezellig.....maar wel laat....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat is dit toch een heerlijk plantje, die overstelpt ons gewoonweg met zijn frisse kleurtjes. Hier woekert hij wel een beetje maar van mij mag het, laat dat plantje zijn gang maar gaan!
    Wat heb je bij deze post een prachtige spreuk gezet lieverd,
    eentje die ik ga onthouden,
    ik heb genoten van deze mooie post,
    fijn pinksterweekend,
    dikke knuffel van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens je heerlijke dagen toe!
    Groetjes
    Walter ( Je is natuurlijk ook 'jullie')

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Josephine, wat weet je deze beauty toch weer mooi op de foto weten te zetten.
    Eigenlijk doet ze dit zelf al, maar met behulp van jou fototechniek weet je de bloem "magic" mee te geven.
    Ze is prachtig,en de kleur zacht en lief.
    Wat een geluk dat de bloemen en planten toch weer knop krijgen en dat de vorst ze toch niet heeft genekt.
    Oei die tekst, daar mogen veel mensen wel eens goed over nadenken.
    Dat heb je mooi gezegd en zou een lijfspreuk moeten zijn.
    Lieve Josephine, hartstikke bedankt voor je lieve berichtjes op mijn blog altijd, ik vind je een toppertje.
    Liefs en geniet van de bloemen, de dieren en de mensen om je heen.
    Fijne pinksterdagen XXXXXXXXXXXXXXX Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige spreuk....gecombineerd met de Clematis.
    Wat passen deze toch mooi bij elkaar......wat zal je hier een plezier van hebben....een echte schoonheid.
    Fijn Pinksteren Josephine & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je weer mooie foto's gemaakt lieve Josephine . Ik ben ook gek op clematis. Wat fijn dat je rozen toch weer zijn gaan bloeien en je klimroos nou die gaat vast extra zijn best doen om weer aan de top te komen.
    Ja wat is het toch heerlijk weer hè. Het is genieten.
    Fijne Pinksterdagen!
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Josephine...♥
    Lief je mooie berichtjes bij mij ...♥
    en ja je hebt er weer een mooie post van gemaakt met die mooie passie bloemen...♥
    ik heb ook een stekje geplant 5 j terug en ben gaan kijken ..maar het is weer helemaal opnieuw gaan groeien ..;)
    nog geen bloemetjes ik trek ze steeds per ongeluk eruit tussen de andere klimop..oei oei ja ikke weer ..:(
    De klimrozen zijn erg laat dit jaar maar heeel vééél knopjes dat belooft wat ik laat wel foto's zien als ze allemaal uit komen...♥;))
    Nog fijne zonnige Pinksterweekend en geniet van je blommekes!!...♥
    Liefs Gaby...♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie clematis, Josephine, prachtige zachte kleuren !
    Ik heb hier ook een klimroos die waarschijnlijk bevroren is, gisteren hadden we het er nog over om ze weg te doen, misschien toch nog even wachten ...
    Mooie post over je familiefoto's !
    Fijne zonnige zondag,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Josephine,

    Wat een mooie tere tint heeft deze sierlijke clematis.
    Wat een prachtige sterke plant is dat toch...en zo leuk met van die sierlijke krulletjes eraan.

    Heerlijk deze mooie bloemenposten, het lijkt net of het nog meer zomer is al ik deze post bekijk...
    Wat is het heerlijk nu he meis?
    Lekker in je tuin van het groen genieten en een beetje luieren...

    Ik wens je alle liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja ik was nog vergeten....je tekst vindt ik zo mooi en toepasselijk ...en niet te vergeten ook zo mooi bewerkt.!

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De rozen struiken hebben je gefopt.

    De Clematis is prachtig, vooral de kleur.

    Hier is het ook heerlijk genieten van het mooie weer, alhoewel het in de tuin behoorlijk warm is, die ligt op het zuiden.

    De oude familie foto's zijn prachtig en zo leuk om ze van vroegere tijden te hebben.

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja met dit weer is 't echt genieten. De kinderen zijn net naar huis, dus even kijken of er nieuwe posts staan. Je Clematis is om te zoenen :0

    Groetjes,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. PS. je quote is er een om te bewaren, ik ben dol op mooie zinnen. Carol Shields heeft ook een mooi citaat over loslaten zo mooi.

    Liefs,
    B

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wow...was für tolle bilder!!!!Kopliment-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow een prachtige tint die clematis.
    En wat heb je deze prachtig weten te "vangen" lieve Josephine :-)
    Nouh die pinksterdagen waren inderdaad zonovergoten. Wat GENIETEN en ook vanmiddag was het hier echt warm in het zonnetje.
    Dan laat ik gewoon de boel de boel, een beetje aandacht voor mezelf :-)
    Fijne avond !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  16. .....hoe was het ook alweer.....

    De mooiste bloemen groeien niet langs het gebaande pad...

    die prachtige Clematis kreeg een steuntje in de rug van de altijd sterke Hedera...

    Goed zeg.....dat je rozenstruiken je niet in de steek gelaten hebben, ben heel benieuwd of ze deze zomer nog bloemen gaan dragen.

    En je foto's hebben geen reactie nodig....er naar kijken en genieten...doet mij meer dan goed,dankjewel voor het delen.

    Lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bleekroze,wat een prachtige clematis,ik heb ook zoiets gekocht vorige week,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥