vrijdag 4 mei 2012

Soft Colors***








Met  een aantal dagen heerlijk zwoel weer ben ik meteen de tuin ingedoken en heb heel veel werk verzet.  Het begint er nu toch echt alweer wat voller uit te zien terwijl er ook jammer genoeg veel verloren is gegaan door de vorst. En kijk nou toch, het Brussels kant zoals ze Fluitekruid ook wel noemen staat al weer te bloeien, dus dan gaat er meteen wat mee naar huis. Vind dat altijd zo sprookjesachtig mooi.
Ook de pinksterbloempjes langs de weg kan ik niet laten staan, het is zo'n lieflijk en teer bloemetje en prachtig van kleur. En alle bloesems om je heen op dit moment, echt een feest om daar langs en onderdoor te lopen, de geuren op te snuifen, je neus erin te drukken. Puur genieten is dat, genieten jullie er ook zo van? En dan die prachtige zachte kleuren allemaal, HEERLIJK***


23 opmerkingen:

  1. DAG LIEVERDJE♥♥♥
    jeetje wat een heerlijkheid al dat schoons en die zachte kleuren.
    en dat alles weer in een mooië omlijsting.
    Jammer dat er nog geen geuren p.c. bestaat maar met een beetje fantasie kom je een heel eind lieve schatje
    weltrusten veel leifs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lieve Josephine...
    ...en of ik geniet van jou tere bloemenpost, wat heb jij er weer iets moois van gemaakt
    Inspiratie opgedaan buiten in de natuur en nog energie over om ons mee te laten genieten....
    grappig ik ken het fluitekruid wel als ''Hollands kant'' zoals Jac P.Tijsse het eens noemden;-)
    Maar Brussels kant is natuurlijk ook heel fijntjes!!!


    Het mooie warme weer kan wat mij betreft beginnen, voor jou vast ook in die heerlijk op orde gemaakte tuin bij jullie.

    Fijn weekeind en lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, dit is genieten van je prachtige foto's alsof ik er zelf doorop loop. Wat heb je de foto's weer prachtig bewerkt met dat kanten randje errond.
    Hier is de weg ook helemaal afgebakend door het mooie kant van de natuur,heerlijk hè!
    Ik wens je een heel fijn weekend toe lieverd,
    groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hay lieve schone slaapster,

    Wat een schoonheid op je blog.
    Niks is zo mooi als deze foto's van de natuur.
    Zo verfijnd van kleur en zo mooi in een lijstje gezet..

    Mensen die de natuur zo kunnen fotograferen zijn kunstenaars en bovenal lieve en zuivere mensen...
    Mensen met een hart van goud...zoals jij bent Josephine!

    Enne wat een feest je komt ook op mijn BOEKENBAL...joepie!!!!!!!!!
    Dan gaan we er een prachtige dag van maken en laten onze dag roze kleuren...

    Ik verheug me zo om jou en de andere dames te mogen ontmoeten..

    Liefs en een heerlijk week-end,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een genietpost.....ik kan ze ruiken door mijn beeldscherm.....zo lief & teer.....wat een schoonheden Josephine....zo mooi vast gelegd door jou....wat is de natuur toch mooi....helemaal in deze tijd....alles ontwaakt ...ontpopt zich tot iets wonderbaarlijks.....waar we dan ook volop van genieten!!!!!
    Dankjewel voor het delen van jou schitterende bloemetjes !!!!!
    Ik wens je een heel fijn weekend & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's!

    Genieten doe ik bijna elke dag op mijn fiets door het park en langs het kanaal. De schoonheid van de natuur trekt dan zo aan je voorbij.
    Soms moet ik wel uitkijken als ik verwonderd om mij heen kijk, dat ik uitkijk waar ik fiets ha ha ha.....

    Heel fijn weekend!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Josephine, fijn dat je de filter zakjes gevonden hebt. Mijn tuin is (nu) maar piep klein dus niet zo uitbundig als een ik graag zou willen. Daarom maak ik ook gebruik van de schoonheid langs de kant van de weg. Je foto's zijn weer sensationeel, echt genieten!

    Lieve groetjes, B.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Josephine.. ♥
    Ja het zijn mooie lieve kleurtjes..jou bloemetjes..;))
    Het weertje werkt niet mee he ..als je nu naar buiten kijkt..:(
    dan zijn we blij dat we jou mooie post kunnen lezen ..;)) ♥

    Nog fijn weekend liefs Gaby. ♥ ♥ ♥


    .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat kan een mens toch genieten van de sompele dingen in het leven hè!!
    Je moet ze alleen wel willen zien!!

    fijn weekend meis...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. LIeve Josephine. Wat heb je toch weer prachtige foto's neergezet. Het fluitekruid vind ik ook zo mooi, heb ook al weer wat foto's op mijn toestel . In het Engels heet het Cow's parsley maar het wordt ook genoemd Lady's Lace, veel mooier hè.Ik dacht dat de naam Angel's lace was maar dat is een andere plant, toch ook een prachtige naam.
    Ik lees net dat je naar de dag van Marijke gaat. Als alles goed gaat kom ik ook, het is niet zo ver hier vandaan.Ik ben zo benieuwd naar iedereen, hihi. Het wordt vast enig. Leuk leuk leuk.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's...geniet van een heerlijk weekend....liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zwoel weer is hier nog helemaal niet voorbijgekomen. Ik geniet des te meer van je foto's met zwoel randje. Prachtig gewoon die tere kleuren allemaal.
    Groetjes,
    fijn weekend,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi deze zachte kleuren, Josephine, je hebt de bloemetjes mooi in het kant gezet !
    Vandaag regent het hier al de ganse dag, maar we hadden ook mooie zonnige dagen, alles is zo fris groen en ik heb mijn eenjarigen en kruiden in potten gezet.
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig je fotos ,zijn al schilderijtjes op zich
    Hier en daar komen de bloemen al uit ,alleen jammer van het weer nog ,niet echt mooi genoeg om lang wat in de tuin te doen
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. jazeker geniet ik hiervan lieve Josephine!! zo mooi en zo teer en met zoveel liefde gefotografeerd, blijer kun je mij niet maken!
    ik duik morgen ook even de berm in voor een bos fluitenkruid, zo mooi!!

    fijne zondag!
    liefs van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een bloemenpracht laat je zien,ik vind de roze met gevulde bloemen zo mooi,hele trossen aan een tak,ik zie hier veel van die bomen,maar helaas weet niemand hoe die heet,voor morgen een fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha, ha, Jospehine, jij bent net een toverfee die met haar toverstokje de natuur nog net even mooie maakt dan ze al is. heb altijd het gevoel bij zulke foto's dat er wel ergens een knop op de computer zit die in staat is de bijbehorende geur te verspreiden. Mooie hoor! Riet had o.a. seringen op haar blog gezet. Om die reden ben ik in mijn tuin gaan kijken of ze eigenlijk daar ook in bloei stonden. Weet je, door dat rare koude weer ben ik eigenlijk al dagen niet bewust met mijn tuin bezig geweest. Heb hem een paar weken geleden helemaal op orde gebracht, de vorstschade aanschouwt en er verder eigenlijk niets meer gedaan. Zal morgen bij een beetje zon ook weer eens met de camera aan de gang gaan. Fluitekruid hier wel volop. Zo mooi al die dijken met de bomen en daaronder spier wit van het fluitekruid. Machtig mooi en dus genieten geblazen. Het heeft van de week overigens wat mijn blik op de natuur even niet meegezeten dat heb je wellicht gelezen. Zo niet dan moet je maar even kijken. De ellende begint met mijn foto's van afgelopen dinsdag, dus eventjes terugscrollen. Lees dan ook de reacties van sommige lieden. Heb echt als een bok op de haverkist gestaan voor mijn principes. Je kent dat wel als schorpioen. Post van vandaag als tegenhanger was toen echt nodig.
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachig gefotografeerd en bewerkt, geweldig leuk.

    Groet,

    Marieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goedemorgen schone slaapster,

    Meisje hangt je baljurk al aan de kast?
    Zaterdag wordt een speciale dag, en weet je waarom?
    Ik ga allemaal mensen met een hart van goud ontmoeten...
    Dat moet dan toch een geweldig feestje worden?
    Ik heb er zo'n zin in...

    Dag lief mens met je hart van goud...
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik kende het alleen als fluitenkruid, maar de namen Hollands en Brussels kant vind ik heerlijk. liefs, @nne
    p.s. ik zit weer helemaal weg te dromen bij je foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  21. You have a very special and beautiful blog. It was nice to visit here:)

    Greetings from Finland!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijke foto's van prachtige bloemen .
    Liefs van ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtig blog en wat maak je schitterende foto's...
    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥