zondag 20 mei 2012

Nostalgisch Boekje***










Een beetje later dan ik van plan was ben ik naar aanleiding van de mooie tutorial van MARIJKE [Klik] [een paar posten terug] ook een boekje gaan bekleden. Eerst een boekje gekocht en wat lapjes, want gebloemde stofjes had ik niet in mijn dozen vol lapjes, en ik had bloemetjesstof in gedachten om te gebruiken. De band heb ik met grijze nopjes stof bekleed. Heb wat gezellige frutsels gemaakt, een soort van bloem uit verschillende lapjes en aan de onderkant met stukjes kant de bloem af gemaakt. En hier en daar een klein pareltje op genaaid. De voorkant is een stofje met kleine roosjes en de achterkant van het boekje heb ik een stofje met grote roosjes geplakt, zoals jullie op de foto's kunnen zien.  Een mooi kantje langs de band van het boekje plus wat glitter steentjes, de sluiting gestrikt met kreukel lint. Het is best wel een lieverdje geworden hé, het was in ieder geval heel leuk om er mee bezig te zijn, en weet zeker dat er nog meer boekjes zullen volgen ***


19 opmerkingen:

  1. Lieve Josephine..♥
    Oooohhh mooi dat boekje ..wilde net afsluiten en zag net nog jou post ..dus ff kijke..;))
    Maar van waar heb jij het kreukel Lint en het slotje?
    Ben met een stabeltaartje van Marijke bezig jeetje ..wat een verslaving word het hihi..en wat een mooi boek van jullie ongelooflijk mooi..♥♥!!
    Heel veel liefs Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josephine,

    Jouw boekje is ook een dotje!!
    Ik heb er inmiddels al 5 gemaakt...het is zo'n leuk kadootje!!
    Ik zal er binnenkort even een blogje over maken.

    fijne dag meis...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goodmorning Sunshine,

    Je boekje is super schattig!
    Leuk zeg die verschillende stofjes en
    nog leuker is de bloem van verschillende
    laagjes...leuk slotje ook!

    Ik ga je boekje bij de andere boekjes zetten,
    over een paar weken zet ik ze allemaal op mijn
    blog...en dan zoek ik het mooiste boekje uit.

    Leuk he om zo'n persoonlijk boekje te maken?
    Lekker bezig zijn en snel resultaat..en wat voor
    resultaat!

    Dag meisje...er is weer een nieuwe dag...een dag vol neiuwe kansen en geluk!

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, je boekje is mooi geworden, ik zie het al liggen tussen al je prachtige spulletjes. Wat is het een kleine aanwinst en dan zelf gemaakt, altijd leuk toch.
    Zelf moet ik er nog een paar maken, er komen verjaardagen aan en iedereen kan zo een boekje wel gebruiken!
    Ik wens je een heel fijne week toe,
    heel veel liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig boekje heb je gemaakt....ik gun mij zelf geen tijd....om dit ook te maken......het lijkt mij zo leuk.....maar het staat op mij TO DO lijstje......wellicht iets voor van de winter.
    Het is zo leuk om al die boekjes te zien....wat een creativiteit .
    Ik wens je een fijne week & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dat prachtig geworden Josephine!
    Groetjes en fijne week,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Josephine. Wat is het beeldig geworden, schattig met die verschillende stofjes. Zo lekker vrouwelijk en romantisch. Nou ga ik er toch ook maar eens aan beginnen, ik vind ze allemaal zo leuk.Straks eerst maar naar een goed boekje kijken. Mijn kast puilt uit van de miljoenen hihi lapjes, dus misschien moet ik er maar eens een hobby van maken. :)))
    Liefs van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig boekje !!..heel mooi....liefs van mij...zonnige week !...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw wat een super mooi gedecoreerd boekje! Je zou er zo al je hartsgeheimen in willen schrijven. Op mijn "Bucketlist" staat dat ik een keer aan een workshop boekbinden wil deelnemen. Ja, dan kan jouw inspiratie om het mooi te decoreren t.z.t. goed van pas komen.
    Er staan bij mij nog zoveel leuke dingen op de lijst maar... wat in 't vat zit verzuurd niet, toch?

    Lieve groet,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ohoooooo Josephine, dat is een schatje geworden.
    De kleurtjes zo zorgvuldig op elkaar afgestemd.
    Een echt kans hebbertje voor een prijsje, prachtig.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. PRECIOSO!!!!!!!!!!!!!

    UN ABRAZO

    SERAFINA

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lief schateke♥♥♥
    wat ziet jou boekje zo als alles er weer mooi verzorgt uit.
    Ook een mooië kleuren combinatie,
    maar het is ook allemaal zo leuk om te doen hè,
    heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Daar ben ik nog even, vergeet te zeggen dat je weer een aparte entree heb gemaakt en ook de achtergrond er van is zo mooi
    toedeloe Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is een droom van een boekje geworden Josephine , prachtig !
    ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. je boekje is prachtig geworden! lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schattig boekje,echt heel mooi.

    lieve groetjes Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Josephine,

    Het is alweer een poosje geleden dat ik een berichtje achter laat.
    Wat ziet je blog er in het algemeen weer prachtig uit.


    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow, wat een prachtig boekje, Josephine, en dan lees ik dat je het zelf gemaakt hebt, heel creatief !
    We hebben hier 27°, zwoel en onweer ...
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super zo`n boekje,heb je heel mooi gemaakt,ik hield eerst ook altijd boekjes bij over wat ik deed enzo en van de tuin,maar heb er op mijn manier geen tijd meer voor,liefs Musje.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥