vrijdag 25 mei 2012

Oude Familiefoto's***







Onlangs vertelde ik jullie al een keertje dat we druk bezig zijn met de familie stamboom, en daar kwam nog niet zo lang geleden een zeer verrassende foto tevoorschijn, het is foto [2] dit zijn de Grootouders van mijn Oma, [mijn moeders moeder] Voor mij zijn dit mijn Bedovergrootouders. Op zich niet zo heel erg lang terug, zo rond 1800, maar niemand had ooit deze foto's gezien, dus heel leuk dat we die nu in ons bezit hebben.
Foto [1] is mijn moeders oudste zus op haar trouwdag. Ook zal ik een aantal weken geleden samen met mijn moeder in  oude fotoalbums te snuffelen, en daar kwam ik o.a een foto tegen van mijn moeder met mijn broer en ik zelf.  Dit is foto [4] en omdat er heel weinig foto's zijn van mezelf als baby was ik heel erg blij deze foto tegen te komen. En ondanks al deze oude foto's zeer onscherp zijn zie ik eigenlijk voor het eerst hier een beetje duidelijk hoe ik er uit zag als baby. Foto [3] is de vader van mijn moeder met twee van haar zusjes. Foto [5] is er ook weer eentje die onlangs in ons bezit kwam., de vrouw op de foto is een verre verre nicht van mij, zo leuk om weer een paar aanvullingen te hebben voor ons familiealbum***

  

17 opmerkingen:

  1. Goedemorgen lieve meis,

    Helemaal geweldig zijn deze oude foto's...en wat heerlijk dat je ook weet en kunt vertellen wie het allemaal zijn.

    En hoe bijzonder de 2e foto je grootouders van je moeder...tjeempie dan ga je al een tijd terug!
    En dan ook nog eens foto's erbij, geweldig!

    De foto me je moeder en je broer en jij als babytje..zo ontzettend schattig..en fijn dat je nu weer een foto van jezelf bent tegen gekomen...

    De foto met de vader van je moeder spreekt mij ontzettend aan...en weet je waarom?
    Omdat ik vele oude foto's heb gezien, maar ik weet niet wat het is...maar in die tijd lachte mensen niet als ze op de foto gingen.
    Altijd van die strakke gezichtjes en jouw op is zo heerlijk aan het lachen..en dit vindt ik zo apart..
    Je ziet hem trots zijn..en genieten..

    Meis heerlijk die verhalen bij jouw familiefoto's...en wat zullen je moeder en jij genieten zo samen bladerend door het oude familiealbum..super!

    Meis het wordt weer een prachtige dag...laten we ervan genieten...

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh lieve Josephine wat heb ik veel moois van je gemist.. je prachtige blommekes in de duisternis.. het mooie boek wat je bekleed hebt.. en natuurlijk de boekpresentatie, wat zal dat een bijzonder moment geweest zijn.. zo leuk om jou op de foto te zien!! en dan nu de familiefoto's.. ook zo mooi en bijzonder..
    dank je voor je lieve reacties.. dat doet zo goed!!

    ik wens je een heerlijk zomers pinksterweekend, liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat zijn die oude foto's toch altijd bijzonder!!
    Leuk die foto waar jij als klein meisje op staat.
    je bedovergrootouders...da's toch geweldig om daar een foto van te hebben.
    Ik heb er één van mijn bedovergrootvader...maar hou zijn wederhelft eruit zag???
    Je hebt ze ook weer prachtig bewerkt meis.

    fijne dag vandaag...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig hoor!!...geniet van een heerlijk weekend....liefs van mij...xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Foto's uit de oude doos....dat is toch geweldig Josephine!!!!
    Maar ook dat je weer een stapje verder bent in het verleden.
    Zelf het ik veel foto's van mijn Oma.......deze zijn ook zo prachtig.....in die tijd waren foto's een duren aangelegenheid.....luxe wat niet voor iedereen weg was gelegd.
    Fijn om dit dan te krijgen en te koesteren.
    Je hebt ze weer prachtig bewerkt.
    Ik wens je een prachtig lang weekend....heerlijk genieten.
    Met lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk... En wat een statige personen die bedovergrootouders van je. Vroeger waren er niet zoveel foto's als tegenwoordig. Nu klikken we maar raak, maar die foto's van toen blijven toch zo leuk.
    Ook al heb ik er niet veel, heb gelukkig wel wat baby en kinder foto's, maar mijn oudste zussen hebben eigenlijk ook niets. Maar ja die zijn dan ook net na de oorlog geboren.

    Fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat een heerlijke foto's en wat heb je die weer bijzonder mooi bewerkt!
    Wij hebben ook een stamboom van één zijde van de familie, gek eigenlijk om te zien wie je voorouders waren.Ik blader er regelmatig een keertje door! Ben afkomstig van een kleermakersfamilie, vandaar waarschijnlijk mijn liefde voor naald en draad :)))
    Wat was je een schattig baby'tje, leuk dat je die foto toch nog hebt hè!
    Ik wens je een heel mooi pinksterweekend toe met heel veel zonnestraaltjes voor je,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. sono delle foto bellissime, i ricordi saranno più belli!
    un caro saluto

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als ik ergens gek van ben, dan is het wel van oude zwartwit familiekiekjes. Erg mooi. Met name het lijstje wat je er zelf omheen hebt gezet. Gaaf om zo je bedovergrootouders te zien.

    Bedankt voor je leuke post.

    Groet,

    Marieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh Josephine, wat een mooie collectie familie foto's. Leuk om zo de generaties bij elkaar te zien.

    Ik wens je een zonnig Pinksterweekend.
    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. OH wat leuk Josephine, die heerlijke oude foto's en wat leuk dat je er ook één hebt gevonden waar jij zelf nog opstaat. En wat heb je ze allemaal een heerlijk ouderwets ovaal lijstje gegeven. De overgrootmoeder in de ovale lijst zou mijn oma kunnen zijn. Ik zie haar zo weer terug. Zo hing ze bij mijn oude tante aan de muur met opa er naast net zoals hier. Wat leuk.
    Lieve groet van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hahah wat een heerlijk foto's Josephine, oh meissie die bedovergrootouders van jou, wat een heerlijk stel
    Zo zou die oude baas zomaar een geleerde hebben kunnen zijn met die sik.
    Omaatje was heel klein en tenger, maar heeft een liefdevol gezicht.
    Leuk zo die oude kiekjes en ja hoor, ik kan jou kleine snoet er wel in terug zien.
    Heel soms snuffel ik ook wel eens met mijn ma tussen die foto's en dat is dan wel weer heel bijzonder dat de tijd van fotografie zo snel is gegaan.
    Bedankt voor het mee laten genieten, en een fijne pinkstertijd voor jou.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Josephine.. ♥
    Wat bijzonder dat je nog die oude foto's hebt ..;)
    Ik zelf heb ook fotokaarten van mijn moeder als baby..
    laat ze nog wel eens zien..;)
    Maar ik vind het ook prachtig hoe jij ze weer bewerkt hebt ..zou willen dat je hier in de buurt woonde hihi..kon je de mijne ook doen.. ♥
    Nog fijn zonnig weekend..Liefs Gaby.. ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag liefje♥♥♥
    wat heb je de familie mooi ingelijst heel apart.
    Die foto met jou en Leo op het balcon bij Oma die heb je goed duidelijker kunnen maken nu kan je ook goed zien dat jij dat bent.
    Geniet maar lekker van het weer, maar ik word hier niet vrolijk van
    heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh....wat leuk, ik ben dol op die oude familiefoto's Josephine en wat fijn dat je er ook eentje tegenkwam waar jezelf als klein meisje opstaat. Zoiets is toch van onschatbare waarde om te hebben.
    Je heb de foto's ook weer zo prachtig ingelijst.
    Bedankt voor je felicitatie, het was een dag met een gouden randje.
    Ik wens jou ook hele fijne Pinksterdagen toe.
    Geniet van dit heerlijk zonnige weer.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jeetje wat een dierbaar bezit lieve Josephine !!!!!
    Prachtig vooral waar je zelf opstaat.
    Ook toen was je al een schatteke hahaha
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow heel bijzonder en wat heb je ze prachtig bewerkt,leuk een kleine Josephine,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥