dinsdag 8 januari 2013

Beertje Amber ***








Ohhh lieve mensen, er is weer nieuw beertje geboren, haar naam is "AMBER" en ook dit beertje is weer klein van stuk. Van een dun katoen stofje heb ik een jurkje gemaakt met aan de bovenkant een pasje en op haar schoudertjes parmantige kleine strikjes. De oogjes zijn oude kraaltjes. In eerst instantie had ik een serie foto's gemaakt maar die waren allemaal lelijk geworden door het sombere licht in deze periode van het jaar. Vanmiddag  ging ik he opnieuw proberen en maakte ik een nieuwe serie foto's, gewoon midden in de kamer op tafel, bovenop mijn puzzelboekje, hihi, en met kunstlicht, en dan zonder flits. De foto's worden dan een behoorlijk geel van kleur maar ze leken al een stuk beter wat scherpte betreft dan de vorige serie. In mijn grafische programma heb ik het geel eruit gehaald en ze verder bewerkt. En eigenlijk zijn ze nu naar mijn idee en smaak heel mooi geworden. De foto's geven een mooi romantische oude stijl weer. En het grappige is ook dat je nu heel goed de stofjes ziet die ik gebruikt heb want die zijn nu precies zo als ik ze in werkelijkheid gemaakt heb. Jullie kunnen meteen aan de lichtjes op de achtergrond zien dan mijn kerstboom nog steeds in de kamer staat, [ohhhh, erg hé] maar dat zal niet echt lang meer duren hoor ***


18 opmerkingen:

  1. Leuk, vooral de eerste en de laatste...en ja idd dit licht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een zoetje zo lief en die oogjes ze glunderen zo mooi.Fijn toch beertjes maken hé.Ik doe het ook zo graag spijtig dat het er zoveel worden, mijn huisje word wel bewoond door beertjes overal zie je ze zitten
    Nog een fijne dag.
    Lieve groet Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lief Josje,

    Meis het zijn weer snoesjes...en Amber is een schatje..
    Ja het is hopeloos om mooie foto's te maken met dit sombere weer....
    Ik verlang naar de zon...naar het licht!

    Josje...had je al op mijn blog gekeken?
    En bij de reacties hahaha...spannend hoor, om
    deze weer aan te zetten...

    Doe doei......fijne dag!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amber is een schatje zeg! maar ik vind je foto's super krijg gelijk zin om dit ook eens uit te proberen. want ook hier een sober en donker resultaat.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een lief beertje ,zo piep en piep klein,vast een heel gepriegel. geef niets hoor je kerstboom in huis,je houd gewoon van gezelligheid,maar valt hij niet erg uit.
    fijne week greet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh...wat heb je dit weer prachtig gemaakt Josephine en wat ben je heerlijk bezig met naald en draad.
    Ja....door het grijze weer is het moeilijk foto's nemen, soms moet je net weer wachten op een helder moment. En soms plaats ik gewoon wat minder scherpe foto's.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatje heb je weer gecreëerd!
    Je foto's vind ik prachtig! Helemaal in stijl hoor!
    Ha,ha bij mij staat de kerstboom ook nog hoor!
    Ik vind het nog best gezellig!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn echt schattig,het kleedje van Amber past er perfect bij.
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Josephine. Weer zo'n heerlijk poppetje. Amber heet ze, wat een mooie naam. Ze is prachtig met haar schattige jurkje en haar strikje in haar haar. Zo lief. De foto's zijn het helemaal. Veel lïefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Josphine, wat is Amber een prachtig beertje! Wat ontzettend knap gedaan, zo lief! Ik ben al zo'n lange tijd er tussen uit geweest dat ik niet wist dat je zulke mooie beertjes maakte. De foto's geven ze prachtig weer..plaatjes!!

    En natuurlijk wens ik je nog een... heel mooi, creatief, gezond en gelukkig 2013! Mag nog hé, jij hebt immers de kerstboom nog staan haha.. ik vond het ook best even wennen zonder lichtjes, het is allemaal voorbij gevlogen!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lief, snoezig beertje is Amber, Josephine, heel mooi gedaan weer !
    En ze staat zo mooi met haar jurkje !
    Ik laat mijn kerstboom altijd staan tot na Driekoningen, maar al van voor kerstmis begonnen de naalden te vallen en heb ik al opgeruimd op 2 januari ... is nog nooit gebeurd.
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ambra è deliziosa, il suo vestitino vintage le dona molto!
    Come sempre Josephine,i tuoi Teddy hanno un volto ed una espressione di grande dolcezza.....come te!
    un abbraccio
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een snoezig beertje is Amber en de foto,s wow!
    ik ben ook steeds bezig met foto bewerking ,maar heb momenteel oogproblemen en kan niet lang achter de pc.
    fijne week en liefs van an

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heb veel beertjes gezien, maar Amber heeft mijn hart gestolen. Haar jurkje en strikje zijn zo snoezig.

    Fijne avond,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen

  16. Misschien 'n ideetje...

    sinds kort heb ik een 50mm f/1.8 objectiefje, heerlijk een goedkope licht sterke lens voor donkere dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ach wat schattig toch weer ,zo mooi gemaakt ,mijn moeder heeft ooit es zo n bui gehad om beren te maken ,zo had ze er eentje voor mij gemaakt ,misschien een leuk idee om m es op mn blog te plaatsen ,ze heeft er veel werk aan gehad toendertijd
    En ach de kerstboom ,als jij het nog leuk vindt gewoon nog even laten staan ,de lichtjes zijn altijd wel sfeervol he?!
    fijn weekend
    Leuk dat je op mn blog komt kijken
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve♥ Josephine..♥
    OOhhh wat mis ik jullie♥ posten♥ de pc blijft maar hangen het lukt bijna niet meer..;((
    Je Beerke Amber♥ is zo LIEF♥ oohh je♥ word er steeds beter in om ze te maken maar het word ook al je grote♫ Passie♥ merk ik..;))

    En nog bedankt♥ voor alle tips alleen ik moet wachten tot ik iemand vind die mijn toverkast♥ kan maken ik zelf kan en begrijp er niks van en het geheugen is te vol maar ga nu ook nog ff sparen voor een nieuwe♥ laptop♥..;))
    ik hoop dat het snel opgelost♥ is want word er nu beetje gekkie van het duurt steeds 20 min voor een berichtje te zetten bahbah..;(lieve♥ zucht wat een gedoe hé..;)?
    En ohh je boomke♥ nou gezellig♥ toch ik heb die van mij ook pas afgebroken ben er nog mee bezig hoor het opruimen..;))
    Zo wens je alle Liefs♥ en Fijne♥ zondag♥ Dikke Knuffel♥ Liefs Gaby..♥X♥


    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥