zondag 13 januari 2013

PAARS ***







Houden jullie van paars? Dan ben je vast mysterieus, heel creatief en pik je heel snel nieuwe spirituele ideeën op. Het zijn meestal mensen die zich anders dan anderen beschouwen en weinig conventioneel zijn. Vaak is het ook de favoriete kleur van kunstenaars die niet zelden in conflict zijn met zichzelf wat te verklaren is als je weet dat paars een mengeling is van contrasterende kleuren
Het blauwe in paars brengt je rust en balans, de rode kleur in paars is hevig en uitbundig. Mensen in de omgeving van paars-liefhebbers zien hen als vrijgevig en charmant maar  ook moeilijk om te leren kennen en mee te leven. Zelfs als je een open gesprek hebt met een paars-mens blijf je achter met een gevoel van geheimzinnigheid, het nooit laten zien van het achterste van hun tong.
Mensen die niet van paars houden zijn heel aards gericht en conventioneel. Ze willen altijd aardig gevonden worden maar zijn onzeker in hun binnenste. Ze kunnen ook moeilijk dingen uit hun verleden loslaten waar ze het moeilijk mee hadden. Best wel grappige wetenswaardigheden, maar ik zat gewoon in mijn fotomapjes te rommelen en bewerkte een aantal foto's die ik daar weer tegen kwam in mijn paarse mapje, want JAAAAA ik hou erg van paarse kleuren en alle nuances daarvan ***

[ BRON: Betekenis van kleuren, Mens en Gezondheid, Spiritueel ]







15 opmerkingen:

  1. Oi Josephine!Eu adoro a cor do lilás ao roxo.Tua postagem ficou linda.Tenha uma boa semana.Beijos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke weetjes over de kleur paars Josephine. Hoewel ik er niets van in huis heb spreekt deze kleur mij wel aan. Vooral het vergrijsde paars.
    Prachtig bewerkte foto's heb je weer gemaakt.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. è un colore che mi ricorda gli anni del liceo....avevo una sciarpa a cui ero molto affezionata, e mi portava fortuna, ed era di colore viola!
    buona settimana carissima!
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat schitterend gemaakt en wat leuk die weetjes over de kleuren nou ik ben een niet paars mens dus je weet wel hoe ik ben zo waar helaas

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige paarse blog!
    Je foto's vind ik heel mooi!
    Alhoewel ik geen paars in mijn huis heb, vind ik de kleur wel prachtig!
    Ik zit er als het ware een beetje tussenin!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, dit wist ik niet, maar paars is 1 van mijn favo's.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Josephine,
    Heb toevallig van de week mijn verftubes aangevuld met allerlei kleuren paars lila en rose en al wat er tegenaan hangt. Exposeer voor het eerst en heb twee schilderijen verkocht. Ik ben dan als een kleuter in de snoepwinkel om het verkregen geld om te zetten in verf en doeken. Heerlijk! Ga je vast nog wat van zien, want ben hard aan het werk voor een expositie in het gemeentehuis van Korendijk met een groot aantal maagdelijk witte muren. Die expositie is in maart en april. Mooie foto in die tinten!
    Lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige foto's, ik vind paars heel erg mooi en kies er bv voor mijn kleding ook wel eens voor maar voor de rest vind ik hier in huis helemaal geen paars terug, gek eigenlijk want ik geloof ook niet dat ik heel erg "aards" ben ;)
    Ik wens je een heel fijne week toe, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahah ik hang tussen wal en schip.
    Een vleugje paars vind ik wel mooi niet té ;-)
    Prachtige foto's heel erg mooi !!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooie foto's, ja ik ben ook een paarsmens,heb verschillende truitjes in paars,,maar hou ook van zwart en roze,bij mij kun je alle kanten op.

    lieve groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh ja ik ben ook een echt paars mens. Ben er gek op en draag het veel. Je hebt weer prachtige foto's gemaakt en bewerkt lieve Josephine, mijn bewondering heb je.
    Liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier nog een paars mens, en blauw en rood, maar dat heeft weer met paars te maken zeg je. Leuk deze post en je foto's maken er een juweel van met een Amethist.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hou ook wel van paarse tinten, Josephine, mooie foto's en ik vind de collage zo mooi !
    Bono verstopt zich tussen de bloemen, maar ik heb hem toch gezien hoor :-)
    Fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lief Josje,

    Wat een prachtige Paars post!
    En je foto's zijn weer prachtig...

    Dan je geweldige verhaal erbij over
    het paars...en paars mensen..hahaha..
    Ik moet je eerlijk bekennen, dat ik paars een
    een hel mooie kleur vindt..maar ik werk nooit met
    paars tinten..
    Ik hang net als de meeste die hier boven hebben
    gereageerd tussen wal en schip in ..

    Maar wel heel super leuk dat kleuren zoveel zeggen,
    en dat het vaak nog klopt ook...!

    Doei doei....liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat oogverblindend mooi is dit weer en heerlijk om dit over de kleur paars te lezen.
    liefs An

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥