maandag 28 januari 2013

Paper / Lace Flowers en Frutsels ***









Ohhh lieve mensen, zondagmiddag heb ik weer heerlijk zitten frutselen,  op tafel lagen wat kantjes en bandjes, wat stukjes papier, velletje keukenpapier, pareltjes en ijzerdraad, tangetjes enz. In eerste instantie begon ik van reepjes keukenrol sliertjes te draaien zoals jullie op FOTO - 3 kunnen zien. Vervolgens heb ik de sliertjes opgerold als een soort platte knoop. Daarna heb ik met ijzerdraad een lusje aan gemaakt en er wat pareltjes aan bevestigd. Nu denken jullie misschien JA.....EN??? wat is het dan uiteindelijk geworden? Nou eigenlijk niets, gewoon een grappig frutseltje, hahaha. Alleen het er mee bezig zijn geeft mij al een heerlijk gevoel. Ook maakte ik een aantal bloemen van een combinatie van papier en verschillende stukjes kant. De vijfbladige bloem met parel meeldraadjes, maakte ik van vijf van ijzerdraad gevormde modelletjes waar ik kant overheen heb gespannen en die heb ik rondom vastgenaaid. Dit is voor mij nu echt genieten, gewoon wat simpele spulletjes die andere waarschijnlijk in de vuilnisbak zouden kieperen, en er dan toch iets leuks van maken, HEERLIJK, het geeft mij een heel fijn en tevreden gevoel om er mee bezig te zijn ***




16 opmerkingen:

  1. Hoi lieve Josephine,

    Wat is er nou mooier en ontspannender voor de mens dan zo heerlijk creatief bezig te zijn,zonnetje op tafel en ''frutselen'' maar.....
    en dan met zo'n resultaat,ik doe het je niet na,maar vind het wel heel leuk om te zien.

    Lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oi Josiphine!!Que linda criação ! você realmente é muito criativa.
    Nada melhor que num domingo sentar relaxar e criar.Beijos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je heerlijk bezig geweest heerlijk dat gefroubel en complimentjes voor je layout prachtig met die rozen wou dat ik dat kon een heerlijk post weer

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Josephine,

    Nou je mag echt tevreden zijn met je frutsels.
    Zo super mooi!
    Die bloemen van kant vind ik heel bijzonder!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent weer heerlijk bezig geweest, wat een mooie creaties. Ik heb in het verleden je "gerolde keukenrol bloem" gemaakt met opgerold lint, voor een verjaardagskaart. Leuk om te doen.

    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heey lieverdje,

    Wat een heerlijke frutseltjes heb je gemaakt..!
    Jij moet wat vaker frutselen, want het ziet er waanzinnig leuk uit allemaal..haha..

    En weet wat het mooie aan dit soort dingen zijn dat je er zo heerlijk van ontspant, en zo kunt genieten..
    Genieten is zo goed voor je ziel!

    En jouw roosjes en bloemetjes zijn zo verfijnd..en schattig gemaakt...ik geniet weer van jouw verhaal en mooie post...zo is het balletje rond..

    Dag liefie...fijne week!
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk dat geknutsel van je. Wat zeg ik..creaties van je!!
    En behalve dat óók nog eens mooie foto's ervan!
    Fijne dag.
    Groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Josephine wanneer komt je boek uit,want je maakt zulke prachtige werkjes,dat zou je kunnen bundelen,je beertje,rozen van papier,kant,ik vind het geweldig knap van je,fijne middag,liefs Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve schatje♥♥♥
    wat heb je dat weer allmaal leuk gemaakt die roosjes van kant heel apart.
    En ook die papieren circels die zijn vast wel als decoratie te gebruiken.
    Het zijn allemaal leuke creaties geworden.
    En ook de lijsten er om heen heel mooi, heel veel liefs Mamske.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk die ontspannen bezigheden en wat kan je dan genieten. Het resultaat van alle frutsels mag er ook zijn hoor, wat heb je het leuk gemaakt.
    Ook de layout van je blog is weer zo mooi en wat een prachtige header.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Josephine,
    Wat fijn dat je zo lekker met wat simpele spulletjes van die mooie spulletjes kunt maken. ER is niets fijner dan lekker bezig te zijn en zeker als dat het van die mooie resultaten oplevert. Hoe leuk die opgerolde keukenrol !!
    Groetjes van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Josephine, heb genoten van je prachtige foto's. Ik neem aan dat je die bloemen weer zelf gemaakt hebt. Ik tik dit berichtje op mijn Samsung telefoon en de ondergrond van je blog is wit met witte letters. Ik kan het dus niet lezen. Wanneer ik straks thuis ben zal ik het in de computer nalezen. Daarom nu de volle concentratie op je foto's. Prachtig! Fijne avond nog en lieve groet, Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou daar gaat het om hè, dat je lekker bezig bent en er van geniet.
    Ik heb genoten van je creativiteit en je mooie foto's.
    Dank je wel en een lieve groet
    Hermine.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. buongiorno carissima, sei sempre così gentile!
    i tuoi fiori sono eleganti e profumati!
    ti auguro una serena giornata
    Annalisa

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ben je weer creatief bezig geweest, Josephine, mooi idee met de keukenrolsliertjes !
    Het ziet er allemaal prachtig uit met het kant en ik vind dat sommige bloemetjes wel lijken op ranonkeltjes !
    Hier weer regen en heel veel wind ...
    Groetjes,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Josephine.Wat ben ik nou toch laat met mijn visite maar ik kom niet zo veel op mijn blog, ben een beetje depri . Dacht dat het eind in zicht was met Jan zijn ziekte maar vandaag had hij weer veel pijn. Wat een ellende toch.
    Wat jij nu toch weer voor moois gemaakt hebt, schitterend . Dat je van zulke eenvoudige dingetjes en met veel fantasie zoiets kan maken. Complimenten zijn op zijn plaats. hihihi.
    Veel liefs van Rietje

    BeantwoordenVerwijderen

Lief dat je een reactie achter laat, bedankt.♥